2009. november 21., szombat

Nem tudunk nyíltan beszélni a halálról

Jó törvényekre és azok szigorú betartására van szükség


Nem tudunk nyíltan beszélni a halálról



VÉLEMÉNY

Úgy tûnik, az eutanázia kérdése Szlovákiában nem nagyon foglalkoztatja sem az orvostársadalmat, sem a lakosságot. Az orvosok nem szívesen beszélnek errõl a témáról. A Pozsonyban megkérdezett onkológusok még a nevük közlését sem engedélyezték.

43 éves orvos: Kár tagadni, tájainkon túl nagy a halál misztériuma. Talán azért (is), mert ritkán szembesülünk vele. A beteg hozzátartozói sincsenek felkészülve a haldokló ellátására, de arra sem, hogy mellette legyenek a végsõ haláltusánál. Igaz, hogy a beteg gyakran álmában sétál át a túlsó partra, vagy amikor csak az orvos, ápolónõ van mellette. Pedig egykoron a haldokló otthonában búcsúzott el szeretteitõl, s a család úgy szervezte az életét, hogy ne maradjon egyedül. Tény az is, hogy a betegek zöme nem is magától a haláltól, hanem a haldoklástól fél, a kínoktól, a fájdalmaktól. Ezek csökkentése viszont az orvos kötelessége. Az orvostudomány eszközeivel általában minden fájdalom enyhíthetõ, nem kell szenvednie a haldoklónak. Ezért ritkán vetõdik fel az orvosokban a kegyes halál gondolata. A beteg ugyanis végig reménykedik abban, hogy állapota visszafordítható. Ám, ha meglennének a törvényes keretek, nem utasítanám vissza a haldokló akaratának teljesítését.

55 éves orvosnõ: Vallási megfontolásból nem értek vele egyet. Egyetlen egy ember sem jogosult arra, hogy életet oltson ki.

Kovács János belgyógyász, Dunaszerdahely: Öt éve dolgozom a belgyógyászat intenzív osztályán, ahol a közvetlen életveszélyben levõket próbáljuk megmenteni. A betegek gyógyítására összpontosítunk, és akkor sem adjuk fel, ha vesztésre állunk. Mindig mindent megteszünk, hogy a beteg a lehetõ legnyugodtabb, legelviselhetõbb körülmények között távozhasson. Fájdalmát csillapítjuk, enyhítjük szenvedéseit. Ezért nem értek egyet az aktív eutanáziával. Senki sem kényszerítheti az orvost a lelkiismeretével, meggyõzõdésével ellentétben álló cselekedetre.

Ronald Suchý baleseti sebész, Dunaszerdahely: Vettem a fáradságot, és áttanulmányoztam a holland törvényt. Nem tetszik. Fõleg a beteg szabad akaratának kinyilvánítása ébreszt bennem kétségeket. Ki dönti el, hogy a beteg képes-e a megfontoltan dönteni? Vajon melyik orvos képes kimondani: ez a végsõ stádium. Huszonhét éves orvosi gyakorlatom alatt ugyanis találkoztam "csodás" gyógyulásokkal. Kezeltünk szánalomból, kegyeletbõl menthetetlennek hitt beteget, akit végül hazaengedtünk – meghalni. Fél év után megjelent, mert mûtétre szorult, a legnagyobb meglepetésünkre azonban hasüregében nyomát sem találtuk az eredeti daganatnak. Ahhoz, hogy az eutanázia véghezvihetõ legyen nagyon pontos és jó törvényekre és azok szigorú betartására van szükség. Állítom, hogy maga a döntés is nagyon nehéz lesz.

Baculák Veronika fõorvos, Dunaszerdahely: Pillanatnyilag a közép-kelet-európai országokban sem a lakosság, sem az orvosok nem érettek arra, hogy tárgyilagosan megvitassák az eutanázia kérdését. Nem tudunk nyíltan beszélni a halálról. Mi pédául csak most kezdjük érvényesíteni a betegek jogait. Ez annyit jelent, hogy megbeszéljük velük a kezelés menetét, és közöljük a beavatkozásokkal járó kockázatot. Ha például elutasítják a vénás katéterezést vagy a vastagbélvizsgálatot, megpróbáljuk meggyõzni, de nem erõszakoskodunk. Tiszteletben tartjuk akaratát. Néhány éve a halálos betegségben szenvedõk hozzátartozóival közüljük a diagnózist, hiszen manapság nagyon fontos, hogy a távozók rendezhessék anyagi ügyeiket, esetleg végrendelkezhessenek. Ha a család felhatalmaz, mi közüljük a beteggel a diagnózist. Több évtizedes pályafutásom alatt viszont azt tapasztaltam, még azok is, akik tudják, hogy menthetetlenek, reménykednek. Az utóbbi években javult a kínok megszüntetésének lehetõsége, s ezért a haláltusa is elviselhetõ(bb). A holland parlament döntése nagy kihívás, ám ismétlem, Szlovákiában sem az orvostársadalom, sem a lakossság nem érett arra, hogy tárgyszerûen vitatkozzon az eutanáziáról. Fel kell rá készülni, de az elsõ perctõl kezdve arra kell törekedni, hogy jó, a vissszaélés lehetõségét kizáró törvények szülessenek.

Forrás: Új Szó - Szlovákiai Magyar Napilap

26 megjegyzés:

  1. Sziasztok,

    Elnézést az OFF-ért, illetve min korábban ígértem, hogy többé itt nem kommentelek, most mégis megteszem.
    Ellentmondásos "akció" volt a nyári ámnokfutásom ezzel a bloggal.Annak örülök, hogy a blog nem süllyedt el és mint Gréti is írta kedvesen az átmeneti időszakban "a temetésben már profik vagyunk" szerencsére erre még sem került sor.
    néhány rövid üzenet, hátha még olvassa pár "régi motoros" kommentelő is a blogot:
    lenkeyk@alkalmifotos.hu-ra kétszer is írtam, hogy dolgoznék az intézetben hei egy este mint segítő ,de választ nem kaptam.

    Lia, te nagyon rokonszenvesen és őszintén leírtad, hogy gondok vannak a fogalmazás kézségemmel.Való igaz, lenne mit csiszolni. mentségemre szolgáljon, hogy amikor a kommentelések már-már ámokfutásba csaptak át, akkor elég idegesen írtam. Ilyenkor hajlamos vagyok bő lére eresztett kusza mondataimba fulladni:-). Mégis úgy gondolom, hogy elsősorban korrektori és szerkesztői feladat a szövegből kigyomlálni az ilyen surmó hibákat.
    Aki úgy érzi, hogy van mondanivalója, legyen annyira hülye mint én, hogy írjon:-).Akár regényt. Neked is ajánlom hogy tedd ezt (mint profinak, neked legalább a fogalmazással se lesz gondod:-), mert a marketinget megelőző részt tényleg élveztem. Azért annyira ne legyél hülye mint én, hogy a könyvet önköltésgen ki is add:-)

    És akkor most hagyom kibontakozni a kispályás nyomoronc énemet:-)

    Néhány őskommentelő viselkedése nagon nem tetszett. Ritáról és áronról és egy harmadik, egyelőre meg nem nevezett szerméylről, ha úgy tetszik ennek a blognak a "testvérblogján" a www.kegyeshalal.blog.hu blogon írok. a hivatkozott hasonló nevű blogot egyelőre nincs időm és ihletésem egyébre működtetni, de hoszabb távon nem kizárt, hogy szellősebb, könnyedebb, szókimondóbb, afféle "Eutanázia Café" jelleggel írok majd rá és gyűjtök vendég posztokat.
    De most íme egy rövid ízelítő, a http://kegyeshalal.blog. hu blogon már megjelent Ritáról szóló posztból:
    "Ritát olyan ápolónőnek képzelem, aki kiválóan teljesít ha teszem azt életet kell menteni a kórházban...Ám ha Egyeske a 6-os számú kórteremből kihúzza nála a yufát, sanszos, hogy egy orvosi kezelés szepontjából teljesen fölösleges de annál inkább kellmetlen és megalázó beöntést is "nyerhet" Ritától a főnéni típusú nővértől...Ő, aki a kezdetektől nem hitt Andris sztorijában összeollózott a magánleveleimből rám nézve felettébb kompromittáló néhámny mondatot. Majd álszetn módon, a legszámalmasabb véglényekre jellemző módon a gyerekivel takarózott: "Továb nem is olvasom, nekem gyerekeim vannak"...Rita, én mégis megbocsájtok neked. nem jelentelek fel és eztán se taszem, büntetőbíróság elé nem citállak....Mindez ez én vétkemet persze nem kisebbíti és fair módon igyekszem fellistázni a melleted szól enyhytő körülményeket...."

    És íme Áronról mit tervezek írni:
    "Az igazság pengeszájú bajnoka
    Áron az a típus, akit egí budapestről induló európai kötutazáról a fél busz legszívesebben már a székesfehérvári parkolóban felejtene..."

    Bocs, hogy hosszúra nyúltam, és azt is megértem, ha sokaknak ellenszenves vagyok, viszont az lenne a kérésem, tiszteljük meg a blogot jelenleg működtető MMK-t azzal, hogy aki az én kommentemre válaszolna, azt tegye a http://kegyeshalal.blog.hu-n és ne itt. Ha mégis valaki ide ír, akkor arra elképzelhető, hogy itt válaszolok.Bízom MMK-ban, aki eddig is tisztelete a blog alapításkoriszellemiségét azzal, hogy nem moderált, remélem eztán sem teszi.
    Üdv:
    Andris, "Andris" Antal

    VálaszTörlés
  2. Szia Andris!
    Örülök, hogy jól vagy. Elolvastam a Rita cikket a blog.hu-n. Jól megmondtad neki. Bocsánat, ide írok, mert oda nem akartam regisztrálni. Az sem volt semmi amit te csináltál, de visszagondolva nem ártottál senkinek és most is él a blog. Izgalmas volt nem várt véggel. Rita ha elolvassa a bizonyítványát remélem magába fordul. Attól tartok, hogy ő már ide se tolja a képét, csak addig volt itt neki jó amíg csinálhatta a fesztivált. Üdv. mindenkinek. Su

    VálaszTörlés
  3. Mit vártok Ritától? Nagyszájú, piti kis bűnöző, ha olvassa is a honlapot, akkor se jelentkezik. Neki az itteni hőzöngése volt élete nagy teljesítménye. Ennyi. Az elejétől olvastam a blogot és szinte biztos voltam abban, hogy Andris szélhámoskodik, még se támadtam. A posztok azóta is jók, csak nincs a nagy fölhajtás. Egy Rita féle ilyenkor már csak lapít. Csodálom, hogy Andris miért nem vágta ki, mint a macskát szarni?

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Andris, használj már Wordöt, és azokat a mamlasz elütéseidet javítsd ki, ha már író vagy... Meg mi az, hogy megbocsájtasz? Esetleg megbocsátasz, nem?
    Bocsánat az offért, amiért kommentelek az a következő cikk az Indexen:
    http://index.hu/kultur/showbiz/2009/11/24/eutanazias_film_nyert_az_emmyn/

    VálaszTörlés
  6. Köszi Nofrit a linket, bekegyzést csinálok belőle.

    VálaszTörlés
  7. Susan, Jovanka, kössz. Ritára úgy néz ki várhatunk, ismét bizonyított:-)

    Nofrit,
    Wordben kezdtem, csak egy istenért nem tudtam átmásolni. A megbocsájt amúgy olyan fain népies, guglizz rá, még a Királynál is kiadja így is, meg úgy is: Egy jó asszony mindent megbocsájt/megbocsát.
    "Rita, megbocsájtok/megbocsátok, válaszhatsz:-)"
    Amúgy ne túlozziunk, max hobbi író vagyok, profi írók is ütnek mellé ha simán kommentelnek.
    a link viszont jó amit küldtél, kössz szépen és MMK-nak is, hogy kitette.

    VálaszTörlés
  8. Andris, ha már itt is említést teszel rólam, hadd legyen:

    http://kegyeshalal.blog.hu/2009/11/23/a_foneni_bosszuja#comment-form


    Itt válaszoltam.



    Bizonyítottan bizonyítottam ha már ennyire szóra akartál bírni.
    Ha piszkálni szeretnél továbbra is, el kell szomorítsalak: nincs időm rád, sajnálom :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Rita,
    Ahhoz képest, hogy nincs időd rám, eléggé részletes kommentbirkózásba kezdtünk a másik blogon. Helyes, foglalkozz többet társadalmilag hasznos dolgokkal, a családoddal stb. Kérlek a jövőben kevesebbet rombolj, inkább alkoss, hidd el, jobb lesz úgy mindenkinek:-)

    VálaszTörlés
  10. Számodra egy oldalnyi személyeskedésre való KIPROVOKÁLT reakció kommentbirkózásnak minősül... Hogy te milyen közönséges tudsz lenni :)
    És figyelmetlen. Ha itt most valaki rombol , az nem én vagyok.

    Ha szócsatázni, replikázni, netán kioktatni akarsz, más netfüggőt keress.

    VálaszTörlés
  11. Kedves netfüggő sorstársam, most sajnos be kell, hogy érd velem.

    Rombolás? Kommentet írni egy poszthoz? Bárki megteheti,elolvasni viszont nem kötelező.

    Ennek ellenére valóban lehet rombolás, ahogyan korábban te tetted, ha úgy tetszik most pedig együtt tesszük.

    Gyalázkodtál a blogomban, majd jött a levéltikoksértés. 14 nap alatt a fikakommenttől a bűncselekményig. Kedves Ritám, mihez hasonlítsam? Az "ízléses" politikusi párhuzamokat meghagyom neked. Játszunk az izmusokkal, legyen akkor DADA? Dohányzás-Alkohol-Drog-Aids?:-)


    Most viszont rohannom kell, fogadd sorstársi netfüggői üdvözletem, de az este hátralevő részére kérlek keress más szájkarate partnert:-)

    VálaszTörlés
  12. Rohanj "Andrisom" csak ne fejjel a falnak mint tetted.

    Kommentelj, Off-ban, ha úgy tetszi, provokálj ha ez vezet téged orgazmushoz.

    A nyakatekert csinálmáyaidat az a néhány ember aki érti s látja, levonhatja belőlük a következtetést.

    Levéltitoksértés..én is sértve érezném magam ebben a helyzetben. Meg érezték/érzik azok akiknek a sorsát fiktív módon magadra húztad.

    VálaszTörlés
  13. Rita!
    Érdekel, vajon hogyan tudsz reggel a gyermekeid szemébe nézni? Míg csókot adsz nekik, közben elképzeled, hogy egy szép napon majd őket is a magánleveleikkel pellengérezed ki?
    Arra hivatkozol, hogy Andris megsértett másokat. Andris blogra kitett írásait a kezdetektől olvastam ,sehol sem bántotta az elesetteket. Azt is elmondta, hogy mit akart a magánleveleivel elérni. Rossz eszközt választott, megbánta .Ő legalábbis ezt mondja, hogy őszinte-e vagy sem, azt nem mi fogjuk eldönteni.
    De Te?
    Nem azért bízta rád a jelszavát, hogy visszaélj vele.
    Ő szép, ízléses képeket választott az írásaihoz. Mit tettél te? Egy bukott politikushoz hasonlítottad, akit bizonyára ő sem kedvel.
    Egy pap levelére hivatkozol. Szerinted maga a pap örülne annak, hogy egy magánlevelével példálózol? Neked címezte? Súlyos dolgok ezek, amiket teszel és egy cseppnyi megbánást, egy cseppnyi jó cselekedetet nem látunk tőled. Ha már visszaéltél azzal a jelszóval,legalább később miért nem inkább éltél vele? Jó, ha egy itteni írásnál emlékszem arra, hogy azt te gyűjtötted, pedig mindet elolvastam. Nem tisztem ítélkezni mások felett, bizonyára magamba is kellene nézzek, de mivel biztos, hogy idősebb vagyok nálad, kérlek gondolkozz el azon, vajon jó keresztény vagy? Így cselekszik ,aki szereti felebarátait? Még fiatal vagy, még nem késő. Kérlek nézz magadba. Még Andrisnak is írhatnál egy magánlevelet, ha eddig azt nem tetted meg, ahol végre őszintén elnézést kérhetnél tőle. Mert lássuk be, Te kezdted bántani és ha ő nincs, most egyikünk sincs itt.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Susan,
    Bölcsen beszélsz.
    Rita, megnéztem reglapod és kiderült, hogy nem is nővérként, hanem média-kommunikáció szakértőként tüntetted fel magad. lehet, hogy valami furcsa szakmai féltékenység motiválta a kirohanásaid ellenem? Talán kaptál egy feladatot, hogy rövid időn belül szólítsd meg sok internetezőt és tartsd velük a kapcsolatot és ez meghaladta képességeidet? Ha írsz egy normális hangvételű levelet, megpróbálok időmhöz és tehetségemhez mérten segíteni.
    Azért javaslom, hogy nem csak a magad, hanem gyerekeid és férjed érdekében is keress fel szakembert ha nem érzel egy csepp lelkiismeretfurdalást sem a viselkedésed miatt. Szerintem ők tényleg komolyan veszik az orvosi titoktartást, ezért nem kell aggódnod.
    Bízom felépülésedben és remélem, hogy egyre több szakmai siker ér. Próbálj meg alkotni, hidd el, érdemesebb mint rombolni, akkor is, ha több munkával jár

    VálaszTörlés
  15. Kinek írjak én levelet? Ne követeld ki, hogy megsértselek, vaqgy, hogy durva szavakkal illesselek, kérlek. Kérdezzem, meg, hogy egy majdnem elmebetegnek írjak én levelet? Csakne, tőled kérjek szakmai tanácsot? Mondd, miben segítenél te nekem?
    Az én felépülpésemre hál'Isten nem kell gondod legyen.

    Szakmai féltékenységről szó sincs. Ezt tisztázzuk egyszrr s mindenkorra. Szerkesztő-műsorvezető voltam, nem bántam meg, ohgy e.ü. pályára váltottam. De voltam óvónő, ipari és élelmiszaeripari eladó is.., csak hogy megismerj már jobban is. Ja és akkor megyek, kicserélem az adatlapon felejtett idejét múlt profilomat.

    Remélem, őszintén remélem, nem hadakozol tovább mert -s Susan neked is szólok - nekem ugyan nincs miért mea culpáznom ls a gyerekeimet ma is, holnap is lelkiismeret furdallás nélkül szerethetem. Ti akik rááltatok egy témára, hogy szapuljatok engem: rombolás, levéltitok kütyük... nos takarítsátok meg tükrötöket, s nézzetek bele.
    Én jól vagyok és leszek is remélem, további szép napokat nektek.

    Rita

    VálaszTörlés
  16. Kedves Rita,

    Remélem, hogy ilyen sok szakmai vargabetűt követően végre önmagadra lelsz és megérted, hogy olykor saját korábbi cselekedeteinket is felül kell vizsgálni. Sajnos úgy tűnik, hogy ez utóbbinak nálad még nem jött el az ideje. Mindenesetre bízom benne, hogy amikor már te is érzed ennek a szükségét és ha a saját erődből azt nem tudod elérni, megértő,türelmes, segítőkre fogsz lelni.

    VálaszTörlés
  17. Tudod mit? Megígértem valakinek, hogy nem foglalkozom az engem ért vádakkal.
    El kell szomorítsalak, nem fogok ez ügyben semmiféle önismereti-, lelkiismereti vizsgálatokat gyakorolni, ezen túl vagyok és teszek rá, hogy te másként látod és azt erővel rám akarod sózni.

    Szóval, megígértem, mégpedig Liának, a franc foglalkozik veled, így ha bármit is írnál hozzám, nekem sajna azzal is maradsz s nem lesz az a - sem intelligens sem más - módszered amivel kihozol a sodromból, piszkálódásaiddal igencsak egyedül maradsz szegénykém. Hogy betegnek nézel? Isten neki! Hát ki vagy te lelkem, hogy hogy az én életemet felkavard az unalmadban kreált firkálmányaiddal?

    Írjál Andris, írjál hosszú, hosszú bejegyzéseket, könyvet, bármit, szól vissza itt is nekem, aranyom, én nem fogom ugyan elolvasni.

    És ezt az ígéretemet betartom, veled ellentétben, miszerint kiszállsz és többé nem kommentelsz.

    Isten veled!

    VálaszTörlés
  18. Az igéretem megszegése talán valamennyire a te jellemfejlődésed is szolgálta, vagy ha nem most, még van rá remény, hogy később a kommenteket visszaolvasod és a mostaninál is mélyebb önvizsgálatot tartassz.
    A blognak nem hinném, hogy mindez ártott, aki nem akarja, úgy sem olvassa el ezeket a kommenteket, főképp, hogy időközben újabb poszt is kikerült.
    Ha további bűncselekmények elkövetésétől visszatartott e komment sorozat, mivel talán végre sikerült rádöbbenned, hogy az élet nem annyira fehér-fekete és a cél nem szentesíti az eszközt, már az is hangyabokányi siker.
    Nekem sikerült, talán te is eljutsz idáig.
    Minden jót, önkritikamentes kommentelés helyet tölts több időt mással és szerintem is hasznosabb, ha addig nem is válaszolsz, amíg nem gondolod át az eddigi cselekedeteid.

    VálaszTörlés
  19. Hasznos zárszó volt Andris. Remélem őszintén megbántad vétkedet. Rita, érted pedig imádkozom, hogy legalább önmagadnak beismerd bűnöd. Majd megbánd és, hogy végül feloldozást nyerj.

    VálaszTörlés
  20. Köszönöm Susan Rita nevében is:-).

    Július végén nagyon kikészített idegileg a saját vétkem, ahogy hívtad. Most már árnyaltabban látom a helyzetet, de továbbra is elismerem, hogy komoly felelősség terhel a lelkek felkeverésében. Viszont az élet nem olyan fekete-fehér mint egy ponyva:-). Hiszem, hogy többet adtam, mint amit elvettem, főképp mert még most is él ez a blog. Ami a mai napig kísért, hogy mi van ha tényleg valakit annyira felkavart ez az egész, hogy emiatt romlott az egészsége? És ők valószínűleg nem is kommentelnek. Nagyon bízom benne, hogy ténylegesen nem járt így senki. Ha mégis, hát az az én lelkemen szárad.
    Amúgy meg picit úgy érzem magam, mint egy alkoholista édesapa, akinek joggal tette ki a szűrét a családja. Viszont ha ő nincs, akkor a gyerekei sem születtek volna meg. Az "Andris" paradoxon:-).

    VálaszTörlés
  21. Sziasztok, Elnézést, hogy ide írok, a blog.hu-s felületre nem enged a rendszerünk regisztrálni.

    A blogot utólag kezdtem olvasni és Andris történetének a kommentelőkre tett hatása miatt.

    Érdekelne Lia és Andris véleménye arról, vajon mi váltotta ki Lia pálfordulását és ezt Andris hogyan élte át.

    Lia kezdetben Andrissal rokonszenvezett és azt is elfogadta, hogy még ha nem is igaz Andris története, akkor is hasznos. Ritát kifejezetten támadta.

    Majd Andrist kezdte szapulni és Ritát vette védelmébe. Szinte az ő nevében kért ki dolgokat. Ahogy mondta, összebarátkoztak.

    Előre is köszönöm a válaszokat.
    Üdvözlettel:
    Sigmund

    VálaszTörlés
  22. Szia Sigmund,
    Picit rosszul esett Lia "pálfordulása" ahogy, de valahogy túlélem:-). Viszont én sem nagyon értem szélsőséges véleményingadozását, hiszen művelt, intelligens ember. Hogy miért bálványozza Ritát? Ez külön rejtély. Talán lelkifurdalása van amiatt, hogy eleinte támadta? Rám meg talán azért van ennyire berágva, mert bosszantja, hogy minden félművelt tapló (mint pl. én) "mer" regényt írni, míg ő, a profi tollforgaó erre nem meri rászánni magát? Lehet, hogy mégis belevág és végül hálás lesz nekem?:-) Úgy legyen.

    VálaszTörlés
  23. Nem allitanam 100%-ra, hogy Lia elmebeteg, de a szelsoseges velemenyingadozasa az elfogahato szintet meghaladja. Ritat pszichopatikus, Andrist pedig skizofren jegyek jellemzik.

    VálaszTörlés
  24. Igen, ez a jó szó. Kár szépíteni, Rita pszichopata. Cseppnyi megbánás sincs benne. Semmit sem él át tettei erkölcsi súlyából. Én megtettem érte amit ígértem, a többi felsőbb kézben.

    VálaszTörlés
  25. És van megint egy olyan érzésem, hogy Andris ismét csúszik a süllyesztőbe - onnan szeretne újra felkapaszkodni...

    VálaszTörlés
  26. Henkel, Susan,
    Azért Lia csak nem elmebeteg, és még csak nem is "gyanús". Annyi, hogy eleinte rokonszenvezett az akár kitalált Andris figurával is és ellenszenvesnek tartotta ritát, majd tett egy 180%-os fordulatot.

    Rita meg csak nem pszichopata. Hangoskodó, okoskodó, "megmondom a tuti frankót" típus. Az a minden 100% fehér vagy fekete, aki a következményekkel nem törődik és ő természetesen soha sem hibás.

    Szerencsétlen, azért látszik, hogy vergődik, hisz gondolom már jó sok helyről össze kellett, hogy szedje a sátorfáját, hisz ő maga is írta, hogy mi mindennel próbálkozott már.


    Én meg csak nem vagyok skizofrén, habár nem vagyok pszichológus, ki tudja?:-)

    Nofrit
    Nincs honnan visszakapaszkodnom, hiszen médiavisszhangot ezzel a bloggal nem tudtam elérni, korábban a többi kisérletemmel sem sikerült. Egy recenzió jelent meg a könyvről azóta egy nem túl nagy forgalmú honlapon, és ez a blog is úgy tűnik, hogy meglehetősen szerény látogatottságúvá vált, ami természetesen nem azt jelenti, hogy ne lenne egy hasznos, igényes blog, viszont innen felkapaszkodni irreális.

    Pusztán néhány hónap távlatából, miután már én is árnyaltabban látom a júliusban történteket, szerettem volna, ha elsősorban Rita, elgondolkodna a viselkedésén, valamint jeleztem, hogy az intézetben a segítést komolyan gondoltam, csak nem kaptam visszajelzést.

    Szalajka, most már másképp terveztem az életem, de jövő szeptembertől ismét megpróbálok jelentkezni heti egy estés önkéntes segítésre az intézetben. Ha ezt bármilyen szempontól nemkívánatosnak tartod, akkor kérlek írj egy rövid, nemleges e-mailt, indokolnod sem kell, ui segíteni szeretnék és nem ártani.

    VálaszTörlés