2010. január 13., szerda

Öngyilkosok kézikönyve

Az Egyesült Államokban minap megjelent egy kézikönyv, amely nem kis megdöbbenést keltve azt taglalja, hogyan lehetünk fájdalom nélkül öngyilkosok. A piacra dobott 41.000 példányt valósággal elkapkodták, a kiadó további 60.000 példány utánnyomására kényszerül a nagy érdeklődés miatt. Soha nem látott siker Amerikában.


A Final Exit (Végső kiút) című könyv szerzője Derek Humprey, egy Oregon állambeli intézet igazgatója. A National Hemlock Society azt a célt tűzte ki, hogy "segítséget nyújtson a végső stádiumban lévő gyógyíthatatlan betegek aktív és passzív önkéntes euthanáziájához".

A Final Exit igen világosan fogalmaz. Tartalmaz olyan táblázatokat, amelyek 18 gyógyszer halálos adagjait ismertetik, elemzi a cián hatását, elmagyarázza a különbséget a műanyag zacskó és a kipufogógáz okozta fulladásos halál között. Figyelme még arra is kiterjed, hogy betegei mivel vegyék be a halálos adag gyógyszert, nehogy kihányják vagy elveszítsék eszméletüket, mielőtt a megfelelő mennyiségű gyógyszert elfogyasztanák. Humprey szerint a könyv semmi újat nem tartalmaz, a benne leírtakat az emberek már mind megvalósították a gyakorlatban. Szerinte az "orvostudománynak nemcsak az életbe történő belépéskor, de az életből távozáskor is segítséget kell nyújtania az embernek". Ő maga nyíltan hangoztatja, hogy három embernek nyújtott segítséget ahhoz, hogy "méltósággal" távozzék az életből, miután gyógyulására már nem volt lehetőség.

Kik vásárolják Humprey könyvét? A könyvesboltok tapasztalatai szerint az idős emberek, a szociális-egészségügyi szolgálatok munkatársai, valamint gyógyíthatatlan betegek. A kritikusok véleménye szerint a könyv öngyilkosságra bátoríthatja fel a labilis idegzetű embereket. Humprey szerint a könyv nem könnyítette meg az öngyilkosságot, csupán biztosabbá tette.


Forrás: G-Portál

Köszönjük A-nak.

21 megjegyzés:

  1. A könyv elsőre morbidnak tűnik.
    Viszont , akik valóban rákényszerülnek és , valóban meg akarják tenni , azoknak nagy segítség.
    Óriási csalódás ha akarata ellenére valakit visszahoznak az életbe.

    VálaszTörlés
  2. Kell egy ilyen információ gyűjtemény .........aki akarja megteszi úgyis , többször is . Hagyni kell elmenni . Persze nem a kamaszokra gondolok , akik Jimmy után mennének :(

    VálaszTörlés
  3. Kérem írjon nekem aki tud magyar nyelven Humpry könyvét,hogyan lehet beszerezni!!S.O.S
    luckylove@vipmail.hu

    VálaszTörlés
  4. Hasonló is megteszi,de nagyon sürgős lenne!Bárki bármit tud e könyvről írjon!Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Én is be akartam szerezni ezt a könyvet. Az életem romokban volt, semmim nem volt és senkim sem, kudarcot vallottam az élet minden területén és úgy gondoltam, hogy 30 felett, a 40-hez közeledvén már nem sok jót tartogat az élet számomra. Folyamatosan csak a gyötrő, őrlődő depresszióban léteztem.
    Megrendeltem ezt a könyvet, de az angol tudásom a tökéletes értelmezéséhez kevésnek bizonyult, meg kellett tanulnom jobban a nyelvet. Átvettem a nyelvtant, tanultam, fordítgattam a könyvet. Mikor a végére értem, nekiálltam rendszerezni az olvasottakat és megtervezni az epikus befejezését a kudarcba fulladt életemnek.
    Közben valaki megkért, hogy fordítsak le neki valamit angolról magyarra, majd mástól is hozott fordítani valót, csak neki épp fordítva kellett. Nem volt kedvem megcsinálni, de megígértem és a tőlem megszokott alapossággal végeztem el a feladatot. A másik személy olyannyira elégedett volt a munkámmal, hogy beajánlott egy külföldi fordító pozícióra s mivel fizették a kiutazást, ezért gondoltam, potyára szívesen utazok egyet utoljára. A gépen megismertem egy lányt, akivel egymásba szerettünk, a munka is nagyon bejött, jól keresek, házat vettünk, most várjuk az első gyerekünket. Egyenesbe került az életem, boldog vagyok és eszembe sincs meghalni. De ha mégis minden rosszra fordul, még mindig ott van ez a könyv...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te Józsi! Ha te csak szimplán hülye vagy, mint az átlagemberek nagy része, akkor ne irogassál ilyen hülye sztorikat ide, ami milliókkal történik meg nap mint nap. Tanulni kezdtél, és javult az életminőséged? Hát ez nem semmi, hallod? Közben "valaki" megkért...?? Előtte még azt írtad, hogy senkid nem volt. Megismerkedtél egy lánnyal? Ezek szerint semmi problémád nem volt eddig se, csak simán hülye voltál. A természetes szelekció létezik, de te NEM lettél kiszelektálva, tudhattad volna már ennyi idő után. Annak, akinek önmagával kell küzdenie minden nap, aki szégyenli, hogy a világon van, aki soha nem lehet átlagember, annak ez a teljesen átlagos történet semmit nem segít!

      Törlés
    2. Jozsi vagy bárki tudna nekem segíteni! A könyv beszerzésében? Vagy esetleg jo tippet,hogy hogyan lehet fajdalom mentesen meghalni? Es a szükséges eszközökben is! Előre is köszönöm!

      Törlés
    3. Jozsi vagy bárki tudna nekem segíteni! A könyv beszerzésében? Vagy esetleg jo tippet,hogy hogyan lehet fajdalom mentesen meghalni? Es a szükséges eszközökben is! Előre is köszönöm!

      Törlés
    4. Szürkeség ennyire rossz az életed?

      Törlés
  6. Nemtudom, semmi gázosat nem látok a Józsi (vagy ki tudja ki biztos csak álnév) üzenetében.
    Hanem te MEGAFUNDS ecsém okosnak képzeled magad közben akkora tahó személyeskedő barom bugris vagy...
    ...na igen ez a baj a hülyékkel.
    Az is gáz hogy 1 éves üzenetre válaszolsz.
    Azért, hogy senkije nem volt még munkatársa még lehet.
    A természetes szelekciót meg azok az emberek mondogatják, akik nem elég hogy még mindig állatok, de azok is szeretnének maradni.
    Attól vagyunk emberek, hogy érzünk hogy segítünk a betegen és nem akarjuk kiszelektálni. Még az elefántok is segítenek a beteg vagy sebesült társakon. A sok akik lelkibetegség miatt akarnak öngyilkosok lenni az olyanok miatt van mint te, mert az olyanok mint te nem hagyják élni, elnyomják a normális embereket, mellettetek csak a hozzátok hasonló agresszív törtető emberek érvényesülnek csak, az emberiség igazi szemétje.

    VálaszTörlés
  7. Józsi, Józsikám, egy jó Dodim, mi a francot hantálsz itt össze...?

    VálaszTörlés
  8. Józsi, Józsikám, egy jó Dodim, mi a francot hantálsz itt össze...?

    VálaszTörlés
  9. Valaki tudja,hogy hol lehet beszerezni ezt a konyvet?

    VálaszTörlés
  10. Tudja valaki, honnan lehetne letölteni a könyvet?

    VálaszTörlés
  11. Nekem is jó lenne ez a könyv!

    VálaszTörlés
  12. Magyarul nem lehet kapni ezt a remek művet.5 kisérletem is dugába dőlt,de nem szóltam senkinek ,nem hívtam mentőt.Nem segély kiáltás volt,mjár megtaláltam a tutit de még várok hátha lesz megoldás a fájdalmaimra,.ez tartja bennem a lelket.

    VálaszTörlés
  13. Hogyan szerezhető be ez a könyv?

    VálaszTörlés
  14. hogyan szerezhető be ez a könyv?
    SOS!

    VálaszTörlés