2009. július 23., csütörtök

Még hét nap; A nagy pénz




Életemben egyszer kerestem igazán jól. 2001 nyarán. El kellett varrni a szálakat párszáz megkötött és soha nem teljesített szerződéssel kapcsolatban. Hárman voltunk a feladatra, kaptunk egy keretet, kidolgozott jutalék rendszert és jártuk a terepet. Az ország néhány területét. Volt egy kis svindli a dologban, de távolról se egy Tocsik-ügy méretű. Nekünk viszonylag szabad kezünk volt abban, hogy milyen fájdalomdíj ellenében szüntetjük meg közös megegyezéssel a szerződéseket, persze csak ha a másik fél is rááll. És szinte mindenki rábólintott a témára. Megjelent egy pasi (mert mindhárman külön mentünk) készpénzzel és tett egy ajánlatot. A szerződésből addig se valósult meg semmi, akkor meg talált pénz állhatott a házhoz. Hát legtöbben nyomban lepacsiztak. Páran gondolkodtak, de aztán ők is beadták a derekukat, egyetlen egy ember ment perre. Na, ő nagyot kaszált a végén. Valahogy jól sikerült belőnünk a felajánlott összeget. Lepukkadtabb vidéken kevesebbet, flancoson többet. A szomszéd persze rögtön tudta, hogy mennyi az annyi, ezért helyben ugyanannyit mondtunk. Nem magamat akarom fényezni, meg amúgy tényleg nem egy Nobel-díjas teljesítmény, de talán leginkább az én érdemem, hogy jól belőttük az arányokat. Az egyik srác túl nagyvonalú volt. Ezzel az egyik gond, hogy kevesebb marad a jutalékból, a másik meg, hogy a túl sok lé eleve gyanús. Elbizonytalanodik az ember, és nem bólint rá azonnal, mert úgy érzi, hogy több is lehet az ügyben. Egyszer a rádión hallottam, amint egy antikváriumos mesélte, hogy egy fickó besétált egy igazi ritkaságszámba menő, több száz éves bibliával és félénken megkérdezte, hogy mennyit adna érte az antikváriumos. Ő mondott egy korrekt, több milliós árat, mire a pasas se szó, se beszéd, könyvestől elrohant. Az antikváriumos - igazi filosz, és nem egy pénzéhes kalmár hiéna – nevetve mesélte, hogy ha unott képpel adott volna neki egy tizen-huszonezres ajánlatot, valószínűleg boldogan szabadult volna meg az alak a könyvtől. Ettől már csak az a vicc a jobb, amikor egy pasi csodálkozva nyit be egy antikváriumba és így szól:

- jé, nem is tudtam, hogy a régi könyveket is adják-veszik, nekem is volt egy régi német bibliám, de eltüzeltem. Valami Gutt, Guttem, vagy nem is tudom miféle név volt belenyomtatva…- Gutemberg? – vágott a szavába idegesen az antikváriumos – az, az! – ember, az egy vagyont érne! – Á, ne aggódjon, nagyon gyűrött volt, meg különben is csupa firka, valami Luther Márton az egészet telejegyzetelte.

Na, visszatérve az én sztorimhoz, az egyik srác kezdetben szórta a felajánlott pénzt, mint kiderült az első napok egyesítője után, a másik pedig nagyon filléreskedett, és ezért nem is nagyon kötöttek megállapodásokat. Én viszont egy arany középutat lőttem be, aztán a díjképzés egységesítését lényegében rám bízták. Picit több, mint egy hónap alatt négy és fél milliót kerestem. És az a röhej, hogy mint kés a vajban, úgy futott a projekt. Az egyik lepukkadtabb helyen egy srác szinte futott utánam, hogy maga az a „hivatalos ember” (amúgy akkor még én is huszonéves surmó voltam) akivel a pénzt intézni lehet? Emiatt lelkifuri? Ha nem mi, megcsinálják mások. Végülis nem kisemmiztük őket, csak egy hosszabb pereskedés után így nem juthattak még több talált pénzhez, és az se járt volna mindenkinek. Mindenesetre nem érzem úgy, hogy ezért sújtott le rám a sors. A pénzt részben feléltem, fiatalság, bolondság. Emlékszem, azon paráztunk, hogy a 2001. szeptember 11 miatt nehogy bedőljön a kifizetésünk. Ez most már naiv aggodalomnak tűnik, de akkor nagyobb volt a pánik, mint most, a globális gazdasági válság miatt.

42 megjegyzés:

  1. Azért én elgondolkodnék azok helyében akik arra "bíztatják Andrist", hogy ne csinálja. Mert humora van, mert író lehetne, mert megváltoztathatná mások életét. És mi van azokban a pillanatokban, mikor épp nem ír? Mikor csodabogárnak nézik egy könyvbemutatón?Mikor Soha többet nem ölelhet senkit, nem szeretkezhet, nem szaladhat, nem érezheti, hogy ember? Nem hiszem, hogy ha nincs mód gyógyulásra, lenne értelme maradni.Sok probléma lehet egy ember életében, de méltóság nélkül nem érdemes élni. Én támogatom az elhatározását. Ez lehet az utolsó emberi lépése. És ha igaz az egész, akkor az utolsó előtti ez a blog. Szerintem jól csinálja.

    VálaszTörlés
  2. Az Amerikai úti Idegsebészeti Klinikán nagyon profi orvosok dolgoznak, meggyőződésem, hogy a nemzetközi élmezőnyben foglal helyet az Intézmény szakmailag. Nem akarok itt sztárolni senkit külön, de az egyik doki a Magyar Idegsebészeti Társaság vezetőségi tagja, kimondottan kiemelt szakterülete a gerincsebészet. 3262794 a száma (bp-i körzettel), még van egy hét!, ha bescanneled a rtg/ct/mr/scinti felvételeidet diszkrét módon el lehetne juttatni véleményezésre!
    Tudom: millió helyen jártál már, de mindig!!! konzíliumot kell kérni, egy orvost nem elég megkérdezni! Vagy már az se tartana vissza, ha egy szakember írásba adná, hogy műtéttel javítható az állapotod?

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, nem értem.. vagyis azt, hogy mindenképp nyomot akarsz hagyni azt értem, és én most persze azt mondom hogy, szörnyű, szörnyű, dehát mégis csak Istentől kaptuk az életet.. De könnyű nekem itt okosnak lenni.. végül is az én "nyomorom" bármekkora is legyen, picsába sincs a tiédhöz. És szégyenlem hogy a mindennapi kis szar bosszúságaim //meg a nagy szar bosszúságok// néha eljutnak addig a hülye fejembe, hogy kimondjam: egy rakás szopás az életem.. a te életed egy rakás szopás.. most.. és nemtudom én elviselném-e akár csak addig is mint te elviselted.. bármennyire is kapaszkodom a hitembe.. Semmi okosat nem tudok mondani.. csak lesek.. ha ez az egész egy nagy kamu lenne..nekem már akkor is sokat jelent mert befordított rendesen.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Andris!
    Szerintem valamit még nem próbáltál ki. Úgy értettem, nem hiszel Istenben. A hited nem változtat a tényeken. Mi van, ha mégis van Isten és igaz a Biblia? Miért nem teszel egy próbát? Egy életed van. Nincs mit veszítened.

    VálaszTörlés
  5. Nem vaj ez Andris, csak margarin, mondaná Salamon Béla bácsi. És most nem azért írom, mert ebben a helyzetben vagy, bárkinek ezt mondanám. Ebben a szituációban mi mást lehetne tenni? Nem kezdheted felvilágosítani a másik oldalt, mert akkor nem vagy lojális a te munkaadóddal. És ha nem te, tényleg megcsinálja más. Nem ezt mondanám, ha ezzel másokat kisemmizel, vagy ha mondjuk önként beáll valaki zsoldos katonának és elmegy gyilkolászni egy olyan ügyért, amihez amúgy a meggyőződése szerint semmi köze. És a négy millió nagy részét hogyan verted el? Érdekelne, hogy mire költöttél. Nekem ez kimaradt az életemből és valószinű, hogy ki is fog, de akik itt vagyunk, a legjobban tudjuk, hogy ez mennyire nem fontos.

    VálaszTörlés
  6. Geisha Mermaid javaslatát meg kéne próbálnod!
    Semmit nem veszítesz vele, sőt ....talán van még segítség!

    VálaszTörlés
  7. Mióta a nagybecsű "titkos társaság" tagjának érzem magam, többször eszembe jutott .....
    Kosztolányi..A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni,
    akarsz-e mindig, mindig játszani,
    akarsz-e együtt a sötétbe menni,
    gyerekszívvel fontosnak látszani,
    nagykomolyan az asztalfőre ülni,
    borból-vízből mértékkel tölteni,
    gyöngyöt dobálni, semminek örülni,
    sóhajtva rossz ruhákat ölteni?
    Akarsz-e játszani mindent, mi élet,
    havas telet és hosszú-hosszú őszt,
    lehet-e némán téát inni véled
    rubin téát és sárga páragőzt?
    Akarsz-e teljes, tiszta szívvel élni,
    hallgatni hosszan, néha-néha félni,
    hogy a körúton járkál a november,
    ez utcaseprő, szegény, beteg ember,
    ki fütyürész az ablakunk alatt?
    Akarsz játszani kígyót, madarat,
    hosszú utazást, vonatot, hajót,
    karácsonyt, álmot, mindenféle jót?
    Akarsz-e játszani boldog szeretőt,
    színlelni sírást, cifra temetőt?
    Akarsz-e élni, élni mindörökkön,
    játékban élni, mely valóra vált?
    Virágok közt feküdni lenn a földön
    s akarsz, akarsz-e játszani halált?

    VálaszTörlés
  8. Andris!

    Ha te így reagálsz a dolgokra, mit szóljon ez a kisfiú???

    http://www.harzamark.lapunk.hu/

    Milyen példát mutatsz? Igenis meg kéne mutatnod, hogy nincs vége!

    VálaszTörlés
  9. Csak írunk, írunk, mindenki... De a megválaszolatlan kérdésekre mikor kapunk választ a szerzőtől? Mert itt nagyon sokan Andris válaszát várják. Közben meg olyan, mintha magunkban beszélnénk. Vagy egymással, de NEM a szerzővel! Találgathatnánk a végtelenségig, az igazat úgyis csak Ő tudja! Ha minden nap tudsz Andris írni egy újabb bejegyzést, néha egy-egy percben válaszolhatnál ide is! Itt mindenki kíváncsian várja, hogy mikor érkezik válasz a kérdésére.

    Szép napot!

    VálaszTörlés
  10. Nyugodjon meg mindenki, senki sem fog meghalni a kijelölt időben, legalábbis ezen blog írója biztosan nem. Ha valaki logikusan utánagondol, már az eddigi pár bejegyzésből összeszedhető annyi infó, hogy kiderüljön, ha valaki tényleg meg akarja tenni, az legkevésbé így tenné. Csak egy példa, túl nagy a lebukás veszélye. Sok-sok bűnrészes lesz gyilkosságban, pl. az elbúcsúzó családtagok, a segítőről ne is beszéljek. A fél ország fog menni feljelentést tenni gyilkosság miatt, és egy adott napon meghaló, lebénult ember nem sok lesz az országban... Ez a blog lenne a bizonyíték. Olyan hely meg nincs a naprendszerben, ahonnan teljes biztonsággal fel lehetne tenni a netre az infókat. Igen, IT guruk, ismerem a proxykat, azt is tudom, hogy nyomozó hatóságnak bizony lesz hozzáférése a naplókhoz, ismerem a netcafékat, de az sem 100% megoldás, jó nagy esélye van a lebukásnak. Stb. Stb. Mediahack. Valószínű, hogy az eutanáziáért, annak legalizálásáért küzudők találták ki. Ennyi.

    VálaszTörlés
  11. Megnéztem Márk honlapját, videóit, stb. Tündéri kisfiú és tényleg nagyon okos. De továbbra is az a különbség, hogy Neki (csúnyán fogalmazva) az a természetes, hogy beteg. Így született. De foglalkoznak Vele, szeretik és nem teljesen magatehetetlen.

    VálaszTörlés
  12. Ugyanmár, ne röhögtess Pista, bűnrészesség? Te Miről beszélsz? Ha most felhívnálak, h mindjárt öngyilkos akarok lenni, és te besétálnál a rendőr-kapitányságra vagy a mentőkhöz az infoval, szerinted mennyire vennének komolyan? Attól még nem vagy bűnrészes h tudsz róla, h vmely ismerősöd elfelé készülődik...ugyanis sem te sem más hatóság nem ülhet ott vki ágya mellett 24 órában. Magadnak ugyan tartozhatsz elszámolással, h megakadályozhattad volna-e valahogyan, ezért vagyunk mi is itt többnyire -gondolom.

    VálaszTörlés
  13. Geisha, tényleg nem tudsz olvasni? Nem azt írtam, hogy az öngyilkosság büntetendő, vagy az, hogy tudsz róla!! Büntetendő az, hogy valaki segít az öngyilkosságban. Ez gyilkosság a magyar Btk. szerint. Olvasd el. Az meg bűnrészessé válik, aki tud a közelgő gyilkosságról, és nem jelenti. Jogot nem tanultál, az tuti. :D

    VálaszTörlés
  14. Azért, ma sem keltünk hiába, csak sikerül egymásnak feszülni.....pedig ha figyelmesen olvasunk, mindkét félnek igaza van.Más dolog, hogy mi az írott törvény és az alkalmazás, vagy annak hiányosság.

    VálaszTörlés
  15. Lenyűgöz a Geisha és társai naívsága. Bárcsak lennék én is ilyen együgyü néha, mert a mai cudar világban olykor jobb bekötött szemmel járni...

    És, igen Geisha nem hinném el ha fotót látnék egy temetésről (az előző bejegyzés kommentjére válaszolva), mert eddig sem fedte fel magát a blogíró, akkor miről azonosítanád hogy valóban ő az?

    Az már eleve gyanús, hogy nagyon ritkán és kevés kérdésre válaszol Andris, no de nem hiába nem teszi...ha mindenre válaszolna bukna is totálisan, így még a maradék rejtélyességével némelyetekben élteti a hitet valódisága felől.

    Pista, osztom a véleményed.

    VálaszTörlés
  16. Andris, ha tudsz bejegyzéseket törölni, hol maradnak a válaszok feltett kérdéseinkre?

    A másik dolog az, hogy ha VALÓDI Andrisunk van, akkor miért nem csinál/ csináltat a segítővel saját készítésű képet, akár a természetről akár másról? Miért a netről leszedett képeket tölt fel a blogba? Nem kellene, hogy pont róla legyen kép, nem feltétlen arcképet várunk, hanem valami " Andrisost". Mondjuk egy új bejegyzésben lehetne egy saját készítésű kép bármiről. Kicsit már az én szemszögömből is kezd gyanús lenni a dolog.

    Andrisnak elég lenne néha röviden, tömören válaszolnia. Nem teszi. Ahogyan az elején belemélyültem az egészbe, és átéreztem, a szívem szakadt meg. Mostanra kezdenek kételyeim lenni. De örülnék, ha Andris csak egy képzeletbeli személy lenne. És nem maga a szerző.

    Mindenesetre maradok a végéig veletek.

    MINDENKI bejegyzésbében látok igazat! És a háttérből izgatottan követem a kommenteket.

    Legyen szép napotok!

    VálaszTörlés
  17. Úgy érzem, kezd ellaposodni a sztori, mindenki saját magát ismétli, sajnálkozik, kételkedik... 1 hét után ez már kezd unalmassá válni, illetve nagyon úgy tűnik, Andris válaszra sem méltat senkit....

    VálaszTörlés
  18. Mindentudó és mindenkinél okosabb Rita egymaga kioszt mindenkit. Ha valaki visszaszól Neki, azt burkoltan lehülyézi, mert csak Neki lehet igaza.
    Figyelj, mi elfogadjuk a véleményed, és normálisan, kiokítás nélkül tudunk Veled "csatázni". Nem illetünk semmilyen negatív jelzővel, burkoltan sem. Én is leírtam, hogy elfogadom a Te álláspontodat is, de hadd legyen már jogunk a sajátunkhoz anélkül, hogy ezt kommentálnád. Írd le, hogy nem hiszel benne, ha van újabb érved, hogy miért nem, akkor írd le, elolvassuk. Azért mert nem feltételezzük mindenkiről a legrosszabbat, nem rugunk bele az utcán fekvő emberbe, az annak a jele, hogy van még ezen a világon jó- és együttérzés.

    VálaszTörlés
  19. m, valószínű ezért is volt két hétre tervezve a sztori, mert előre tudható, hogy egy ideig érdekfeszítő, de csak egy ideig...

    VálaszTörlés
  20. Azért érdekes lenne, ha valaki ráismerne magára a sztoriból. Vaze, Andris aprópénzért aláíratott velem egy papírt, amiből lett egy csomó jutaléka, de ha nem írom alá, akkor akár én perelhettem volna ki nem keveset. Persze ha igaz a sztori. Lehet, hogy ez is kitalált, de én abban a csapatban játszom, akit ez nem zavar. Várom a végét, mi sül ki belőle? Rita, abban igazad van, hogy a végtelenségig nem adagolhatók ezek az életkép sztorik, abban viszont nem, hogy ellaposodtak. Nekem tetszenek. Belegondolok, én is valami hasonlókat szednék össze, meg persze egy csomó ejtőernyőst.

    VálaszTörlés
  21. Ja, bocs, most látom, hogy m írta az ellaposodást és nem Rita. sorry Rita, veled még én se merek kötekedni:-)

    VálaszTörlés
  22. LUkács félreértesz, nem "Andris" naponta jelentkező sztorijaira gondoltam, amikor azt írtam,hogy kezd ellaposodni. Mert valóban, ezzekkel önmagukban semmi gond,élvezhetően olvasható írások. Viszont annyira nem érdekesek,hogy sokáig fenntartsa az emberek érdeklődését,ráadásul mindenki az író személyére lenne kíváncsi, aki semmit nem ad magából, és hamarosan arra kerül a sor,hogy már nem is fog érdekelni senkit, hisz nem lesz miért...

    VálaszTörlés
  23. Morris Goodman írása:

    Történetem 1981.március 10-én kezdődött. Ez a nap valóban megváltoztatta az életemet. Sosem fogom elfelejteni. Replő balesetet szenvedtem, és teljesen lebénulva szállítottak kórházba. A gerincem sérült, a elsp és a második csigolyán elrepedt, és mivel a nyelési reflexem és rekeszizmom is kárt szenvedett, képtelen voltam enni, inni és önnállóan lélegezni. Jóformán csak pislogni tudtam. Az orvosok persze azt mondták, hogy egy egész hátralévő életemben vegetálni fogok. Lehet, hogy ők ezt a képet látták maguk előtt, ez azonban nem számított. A dolog valójában az én fejemben dőlt el. Ott pedig nem volt más, mint egy normális ember képe, aki a sáját lábán sétál ki a kórhából.

    Az gfyetlen dolog, amin a kórházban dolgoznom kellett, az elmém volt. Amint ez a helyére került, a dolgok elkezdtek maguktól összeállni.

    Azt mondták, hogy mivel szétroncsolódott a rekeszizmom, örök életemben lélegeztetőgéphez leszek láncolva. Egy kis hang azonban így biztatott legbelül: "Lélegezz jó mélyeket!Lélegezz jó mélyeket! És végül lekerültem a gépről. Az orvosok szóhoz sem jutottak. Pedig egyszerűen csak nem engedtem, hogy bármi is eltántorítson célom beteljesülésének látomásától.

    Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy karácsony este kisétálok a kórházból. És úgy is lett. A saját lábamon hagytam el az intézményt. Pedig azt mondták, ez lehetetlen. Az a nap örökké bennem él.

    Mindazoknak, akik most szenvednek valahol, a köveztkezőt üzenem a saját életemről, és arról, hogy mit kezdjenek a magukéval: "Az ember azzá válik, amire gondol".

    VálaszTörlés
  24. Edina!
    Én pl. saját magam töröltem a bejegyzéseim egy részét. Egyszerűen csak azért, mert utólag hülyeségnek tartottam, amit írtam. (De légyszi ne mondjátok, hogy akkor törölhettem volna a többi is.) :)
    Ettől persze továbbra is lehet Andris valós és kitalált is, csak gondoltam, szólok.

    VálaszTörlés
  25. Lukács, te a tankcsapdás Lukács Laci vagy? A múltkor te írtál a dalszövegírásról, most meg ejtőernyőzésről. Félszigeten ma léptek fel? Bocs az Off-ért, meg ha mégsem.

    VálaszTörlés
  26. Mindenki csak a saját hozzászólását törölheti, másét nem.

    VálaszTörlés
  27. Szaisztok,

    Andris moderálhatja, és törölheti más hozzászólásait a blogja szerkesztőjében. Illetve saját magáét mindenki.

    További szép napot!

    VálaszTörlés
  28. Sziasztok!
    Furcsa ez nekem...úgy értem, persze, mindenki elmondhatja a véleményét, és persze ez különbözhet. És szép dolog a hit is-én személy szerint mindig irigyeltem azokat az embereket, akik a hitük révén lényegesen könnyebben túljutnak egy-egy krízisen-, de ki az akinek bármiféle joga lenne felelősségre vonni egy másik embert mert lemond a SAJÁT életéről?! Miért kellene Andrásnak példát mutatnia- annak a kisfiúnak teljesen más a helyzete és megvannak a saját példaképei valószínűleg. Miért kellene Isten felé fordulnia, hiszen ha úgy tekintjük, hogy létezik, épp ő tette ezt vele, ő kárhoztatta a fizikai tehetetlenségre...Ugyan miben találná meg a boldogságot így egy fiatalember?! Jó hogy nem tiltják már meg egyesek, hogy ő döntsön az életéről, ami valljuk be már rég nem élet, puszta vegetáció. Továbbra sem tudom eldönteni igaz-e ez a történet és ha igen, miért nem arról szól a blog, amiről ténylegesen szó van- konkrétan a lehetőségek szerinti méltóságos halálról, vagy ahhoz való hozzásegítésről-, de akár igaz, akár nem, nehezen értem azokat az embereket, akik valószínűleg tökéletes egészségben, a testük feletti tökéletes uralommal a gép mellett írják meg, mit kellene csinálnia, hogy keressen értelmet az életének, stb. Szomorú, hogy míg a háziállatait az ember megszabadíttathatja szenvedéseitől amikor már nincs remény, az EMBEREKET, a szeretteit végig kell néznie, hogy adott esetben évekig kínlódnak. Nemrég egy ismerősöm- aki a férjét rákban veszítette el- egy mondattal vigasztalt egy másikat, aki elaltatatta a cicáját, mert nagyon beteg volt: Hidd el, ha megadhattad ennek a cicának azt, amit a férjednek nem adhatnál meg még akkor sem, ha már embertelen állapotban van, akkor hálás kell legyél a sorsnak, hogy a kezedbe adta ezt a lehetőséget...
    Szerintem ez a legnagyobb igazság az eutanáziával kapcsolatban.

    VálaszTörlés
  29. Szerinted.... Zsuzsa, ha olvasod a Bibliát, akkor tudod, hogy Isten nem bűntet. És erről nem szeretnék hosszas vitát nyitni, viszont ebben az esetben érdemes meg kérdezni egy hitoktatót, papot...
    Tehát ez a mondatod: "Miért kellene Isten felé fordulnia, hiszen ha úgy tekintjük, hogy létezik, épp ő tette ezt vele, ő kárhoztatta a fizikai tehetetlenségre..." - abszurdum.

    VálaszTörlés
  30. Azt hiszem, a sok okos számít itt csak a " jóképű" irományaival, nem az, hogy egyes embereknek mi a saját véleményük. Zsuzsanna, ha a te családodban történne ez, egy hozzád közel álló személlyel, te megtennéd?

    Lehet, hogy a kisfiúnak teljesen más a helyzete, nem is azért küldtem a linket, hanem azért, mert lehet ilyen picikén is szenvedni, és szenvedve élni. És a remény hal meg utoljóra, kedves Zsuzsanna. Azt hiszem ezek után a háttérben maradok, mert itt az sem jó, ha valaki megírja a saját véleményét, akármilyen is.

    Isten tényleg nem büntet " csak úgy", elvileg nem vette el Andris életét. Pedig megtehette volna....

    És hagy ne meséljem már el, hogy a nagybátyám is ebben a cipőben jár, akinek csak a kezei épek, nincs lába, a gerince ferde, de DOLGOZIK, és autót vezet. És nem egész élete volt így. Mégis van ami élteti. És lesz*rom, hogy elhiszed-e bakker.

    De nem vitatkozom, és nem fogok itt regényt írni, mert senkinek nem fogok magyarázkodni, főleg nem vitába szállni bárkivel, tartom magam annyira EMBERNEK, hogy ez messze álljon tőlem.

    A végén még Ritának lesz igaza. Mindenben.

    VálaszTörlés
  31. Feri, mindegy itt mind civilek vagyunk:-).

    VálaszTörlés
  32. ekkora baromságot, hogy "isten nem büntet" már rég olvastam. nobel-díjat érte a csajnak. bmeg!

    VálaszTörlés
  33. Things to do before you die:

    - Tokaji natúressencia (nektár) megkóstolása.
    - Faith No More, Tankcsapda és Rammstein összes meghallgatása.
    - THE FALL című film megnézése. (http://www.imdb.com/title/tt0460791)

    Ezek mindenképp. Az elsőben vállalnám a kalauzolást. :-) De mégegyszer mondom, itt senki nem készül öngyilokra.

    VálaszTörlés
  34. Sziasztok!
    Bár a magam részéről így első olvasásra nem tudtam eldönteni, h tényleg komoly dologról van-e itt szó vagy átejtették a fejünket, de talán valahol-mindamellett, h lehet egy emberéletről van szó- nem is ez a legfontosabb. Andris akár komoly a dolog akár nem rávilágított egy olyan problémára, amelyről ugyan mindenki beszél vagy legalább is gondol rá, de ezidáig még sehol nem találkoztam azzal, h bárki is megkérdezte volna az érintetteket. És itt nem elsősorban a családra gondolok, hanem arra az emberre, akin az eutanáziát elvégeznék.
    Andris talán annyiban kivételes helyzetben van, h képes kommunikálni (gondolok itt olyanokra, akik évek óta kómában vannak). Ő el tudja mondani, h mit érez és talán érdemes lenne figyelni rá...
    Még, ha esetleg kiderülne, h átverás volt az egész és a "na, ma meghalok" után kapunk egy szmájlit, hogy haha... átvertelek. Andris akkor is egy hétköznapi hős marad a szememben, mert "testközelivé" tette az eutanáziát és ezen elkezdünk gondolkodni (főleg, ha a megfelelő körök kezdenek el gondolkodni rajta) akkor talán jobbá tehetjük mások életét/halálát. Az persze megint más kérdés, h mit mond a vallás és, h adott perspektívából egyáltalán mindezt szabad-e. Hogy mindez gyilkosság, öngyilkosság vagy kegyelem? És, h a Nagy Úr fölöttünk mit bocsát meg?

    VálaszTörlés
  35. Pista, ez remek ötlet!

    Kíváncsi lennék, hogy ki mit ajánlana Andrisnak (és persze a többieknek is) a saját életéből, amit még meg kellene tenni a halál előtt.

    A Love Actually filmet ajánlanám, remek angol humor, mondanivaló arról, hogy az lesz boldog aki mer és teszi, ismert szereplők, jó zenék. Fiúknak is! :)
    Itt belőle egy idézet:
    "Mikor a gépek becsapódtak az ikertornyokba, tudtommal a halál előtt álló emberek telefonhívásainak egyike sem a gyűlöletről vagy bosszúról szólt. Mind a szeretet üzenetei voltak."

    VálaszTörlés
  36. Sziasztok. Köszönöm az ajánlást, de már minden létező orvosi módszert bevetettek és vannak visszafordíthatatlan dolgok, ami után a test már nem képes regenerálódnim, de ilyesmiről ne beszéljünk. Személyes képet nem rakok fel, mit tudom én, hogy mit lehet akár egy pöttyös labda háttér pixeleiből kielemezni, minek kockáztatni, meg engemet még személyesebbé tenni, a netről letöltött kép szerintem illik a sztorihoz. Ha valaki nem hiszi el a sztorimat, legyen az ő dolga, segítséget amúgy se kérek, nekem nem sokat oszt-szoroz, de nem bántam meg, hogy belevágtam ebbe az egészbe, mert szerintem már így sikerült nyomot hagynom és tisztafejjel lezárni a dolgokat. Nézzétek, példakép nem akarok lenni, már megírtam, mindenki útja más, ti mind-mind a magatok módján jó fejek vagytok és remélem nem vagyok ezzel nyálas, de maradjatok meg ti azon az oldalon én meg ezen.

    VálaszTörlés
  37. Kedves Andris!

    Van testvered?A szüleidröl is fogsz meselni nekünk?

    Agi

    VálaszTörlés
  38. András!Látom a szerepszemélyiségeidet sorra, ahogy bemutatod őket.Ez is én voltam, az is én voltam és ha megyek viszem az egész bagázst.Választhat mindenki kedvérevalót.Nekem a macsó nem jött be , a gyorsan sok pénzt kaszáló sem, no "de gustibus non est disputandum".Az a bajom az egésszel, hogy naponta eljátszom egy hullagyalázó szerepét, mert mindennap eltemetni valakit, másnap kiásni és újra eltemetni...Érted te, hogy mire gondolok...Sok ez a 14 nap, főleg, ha azzal a szándékkal kezdted el, hogy fájjon valakiknek a halálod.Persze, aki már fél lábbal (szárnnyal?)messze fent e kicsinyes világ fölött van már nem törődik azzal sem, hogy belefásulnak az olvasói és már nem akarnak változtatni azon, amin úgysem tudnak változtatni.Van ennek egy másik éle is, de azt hadd ne én mondjam ki, hanem mindenki fogalmazza meg saját maga.

    VálaszTörlés
  39. Nyugi Andris, lassan mindenki ráébred, hogy hamis gyöngyöt tartasz a kezedben :)
    Jó éjt neked.

    VálaszTörlés
  40. Miért olyan fontos, hogy ez az egész igaz-e?
    Annyi mindenről nem tudjuk, hogy igaz-e, nem számít, hogy eggyel több, vagy kevesebb e dolgok száma...?
    Ez a blog nyilvánvalóan egy bravúrós írói és emberi próbálkozás a halhatatlanság elérésére, függetlenül attól, hogy pár napig, vagy évtizedig él még a szerző.

    VálaszTörlés
  41. Kedves Rita!
    Az hogy mi abszurdum, döntse el mindenki maga...főleg egy ilyen szubjektív kérdésben, mint a HIT. Én mindig tiszteltem mindenki hitét, és cserébe az értékes, számomra fontos emberektől megkaptam a viszont-tiszteletet a saját hitemmel/annak hiányával kapcsolatban. És hogy őszinte legyek, nem azon múlik vitázunk-e erről, hogy Te miről kívánsz vitát nyitni. Én úgy érzem, elég kultúráltan írtam le a véleményem és nem anyáztam sem nyíltan, sem burkoltan senkit- Neked ez nem nagyon sikerül- ahogy elnézem mindenkit elküldtél afrancba, aki nem a Te véleményeden volt.
    És kedves Edina! Ez Rád is vonatkozik! Nem értem, miért reagálsz ilyen hevesen arra, hogy nem csak Te, de én is elmondtam a véleményem...korábban már egyébként leírtam, a jelenlegi életem, gondolkodásom alapján igen úgy érzem, én nem hagynám ennyire tehetetlenül szenvedni egy szerettemet, ha ő is ezt kérné, és ha a REMÉNY már valóban pusztán a szívemben pislákolna, mert tudod, szerintem egy ember agyában eljön az a pillanat bizonyos helyzetekben amikor már csak üres frázis, hogy a REMÉNY hal meg utoljára. De hangsúlyozom, ez az én véleményem, másnak meg valószínűleg más és nem emlékszem, hogy bárkit "leugattam" vagy betámadtam volna...És nem hiszem, hogy kettőnk hsz-e közül az enyém nem lett volna "emberi" És még valami, ha már a "hagy ne meséljem el" után csak elmesélted, minden tiszteletem a nagybátyádé, és a hasonló embereké, de attól még más- pl Andris- gondolhatja úgy, hogy ő nem akar így élni és PONT. És akkor Rita, Te vagy bárki oszthatja itt az észt, hogy márpedig kérem szépen nincs joga, meg úgyis kamu, meg Isten adta az életet, csak neki van joga elvenni..Andris dönt- ha létezik- meg aki segít neki. És ha már az Istenetek megadta az embernek a képességet, hogy kioltsa a saját életét, hát bizony ezzel van aki él. Ha tetszik, ha nem.

    VálaszTörlés