2009. július 16., csütörtök

Még tizennégy nap


Sziasztok. 34 múltam. Öt éve volt egy balesetem, amitől nyaktól lefelé megbénultam. Azóta teljesen magatehetetlenül fekszem, ráadásul szépen-gyorsan jöttek a szövődmények, műtétek, gyógyszerhegyek, stb. Olvasok, tévézem, rádiózom, internetezem. Hangvezérléssel gépelek, szerintem elég ügyesen, de ha pár elírásra bukkantok, ne vegyétek a fejemet, annak ellenére, hogy ez a célom, de most már megoldottam egyéb szervezésben.

Másnak közhely, de nekem kőkemény valóság, hogy így nem élet az élet. Korábban sportoltam, ifiként versenyszerűen is, csajoztam, motoroztam, buliztam, igen néha „okosat” is toltam, még sem az lett a vesztem.

Most egy kiszolgáltatott emberi roncs vagyok, méltóságom nulla. Önállóan semmire se vagyok képes. Szó szerint. „Az”? Ne röhögtessetek, különben is, fáj, ha röhögök. Holott szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy jóképű-jótestű pasiként a saját külsőm is sokat számított. Talán hiúság? Lehet. Most már oly mindegy.

Nagynéném ápol, akitől ez hatalmas áldozat, de érzem, hogy neki is megkönnyebbülés lesz, ha már nem leszek. Mert néha elviselhetetlen vagyok. És nem túlzok, higgyétek el, még teljesen bénán is lehet szemétkedni, hadd ne részletezzem.

Van isten? Ha igen, akkor miért pont velem történt mindez? De ha mégis van, akkor pontosan két hét múlva mindennek vége. Mert pont két hét múlva eljön egy Bátor Segítő és átsegít oda, ahová egymagam nem vagyok képes eljutni.

Amit teszünk, azt ellenzi a jog és a vallás. De higgyétek el, ha a földi és égi törvények írói csak egyetlen napot is a bőrömben töltetnének, habozás nélkül eltörölnék e tilalmat.

Vágyom a semmire, vagy arra, ami eljön. Nincsenek illúzióim. Valószínűleg a semmi vár rám, de biztos vagyok benne, hogy a mostani szánalmas állapotomhoz képest megváltás a teljes elmúlás.

Az elmúlásra vágyom, de balga módon szeretném, ha valamicske fönnmaradna belőlem. Talán ez a blog. Még életemben nem írtam blogot, de egyszer élünk, miért ne tenném meg halálom előtt?

Várom a kommentjeiteket, de nézzétek el, ha nem válaszolok. Naponta jó, ha három-négy órát magamnál vagyok. Tudom, Stephen Kingnek ennyi idő elég volt, hogy masszív ivás és kokainozás közben megírja a Ragyogást, de ő mégiscsak profi író és nem egy halálára készülő műkedvelő. Aztán meg Bátor Segítőmet se akarom bajba sodorni. Neki küldöm át az írásokat és a kommentekre a választ, már ha lesz hozzá erőm és persze lesz kinek, hogy ő biztonságos helyről rakja fel az internetre.

Hogy miről fogok írni? Főképp nem túl hosszú és nem túl különleges életem legszebb, vagy éppen legdurvább, de mindenképp emlékezetes pillanatairól. Majd rögtönözöm, mivel nem íróként, hanem elhunytként képzelem el a jövőm. Igyekszem a szöveghez illő képet is keríteni és lesz a posztokban némi fekete humor, nézzétek el nekem.

Amiről biztos nem írok és ne is kérdezzetek: 1) a balesetem, mert így is úgyis minden egyes nap töviről hegyire lepörög előttem és nem egy romantikus puszimozi és legalább így a végén, amíg írok, minél kevesebbet gondolok majd rá, 2) a betegségem, jobban mondva az állapotom, mert higgyétek el, visszafordíthatatlan, 3) a döntésem, az is végleges és 4) a kivitelezés módja meg a Segítő, mert nem akarok senkit bajba sodorni, különösen nem olyan embert, aki bátran kockáztat értem.

Persze az is lehet, hogy a kutya se olvas bele ebbe a blogba, hiszen több tíz-, ha nem több százezer blog létezik, de az se kizárt, hogy akkor bukkannak rá, amikor én már réges-rég nem leszek. Talán hoszzú-hosszú évek múlva? Minden lehetséges és csak a halál, ami biztos. Hát értem jöhet. Joe Black, készen állok.


60 megjegyzés:

  1. A Twitternek köszönhetően, szerintem, sok olvasód lesz;)

    Az eutanáziával egyet értek. Minden embernek joga van a halálhoz. Az életünkről, nekünk magunknak kell döntenünk.

    Minden jót!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ez a blog/duma atveres, es abbol is csak a kozepszeru fajta!
    Azert a szalak a kikoteseknel szepen el vannak varva! Sok sikert a nepszerusitesben, remelem majd nyersz vele...

    VálaszTörlés
  3. ha szeretnéd, hogy még több emberhez eljusson a naplód, csináld meg ennek a blognak a másolatát a blog.hu -n, mert akkor a friss bejegyzéseid ajánlóját ki tudom tenni minden nap az index.hu címlapjára, ahol rengeteg olvasó megfordul. Ha írsz a szily@mail.index.hu címre, hogy szeretnéd, akkor magát a blogot szívesen megcsináljuk neked.
    Szily László
    blog.hu

    VálaszTörlés
  4. Fehér háttérrel nem lehetne olvasni? Így lehetetlen lesz.
    köszi

    VálaszTörlés
  5. mivel tele van az internet fake projektblogokkal (megölöm magam, leszopok ezer pasit, menekülő gyilkos vagyok, stb.) kénytelen leszel valamennyire konkrét lenni, ha szeretnéd, hogy higgyenek neked. fénykép kitakart arccal, részletek, stb.

    mindemellett, ha ez tényleg igazi történet, maximálisan egyetértek veled.

    VálaszTörlés
  6. Megdöbbentő, ha igaz, azért, ha meg nem, akkor azért.Szellemileg látom ép vagy, sőt! Nem tudsz az életednek olyan értelmet találni, amit így is el tudsz érni? Persze a helyedbe bele se tudom magam képzelni és kívánok neked megnyugvást, akár megváltoztatod a döntésed, akár nem.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok. Kössz a kommenteket, bárcsak kamuznék, de megértem ha páran bizalmatlanok vaytok, az interneten tényelg mindennel próbálkoznak. Aztán mit reklámozhatnék eutanáziával? Koporsókat?
    Boholy Lotterfeld, Ferenc, köszi a megértést, hát nem vagyok egy Stephen Hawking, roncsként nem akarok elmélkedni.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Jelölt!
    Az időnk rövid, vágjunk bele! A gond az, hogy nem vagy hiteles. Úgy értem, ezt a blogot bármelyikünk írhatná. Hogy igaz-e amit állítasz? Lehetségesnek tartom. De ez kevés. Hinnem kell benne.
    Ígéreted szerint pont azokról a témákról nem fogsz írni, ami mindannyiunkat a legjobban érdekel. Bocs, de pont az volna az érdekes Benned, amitől megfosztasz bennünket. E nélkül a szöveged - egy tucatnyi bejegyzés arról, hogy kit, hogyan húztál meg a gimiben, meg, hogy mi volt a legnagyobb sportsikered - közepesen érdekes és tele van vele a net. Ennél többet kell adnod. Ugye, nem szeretnél pont most semmitmondó lenni?
    A halálba készülő szavaira mindig fokozott figyelem irányul, amit szerencsés esetben meg is érdemelnek: ilyenkor a legsúlyosabb dolgokat lehet és kell kimondani. Ha Te sztorizgatni fogsz, azzal nevetségessé teszed Magadat és a szituációt.
    Persze, mondhatod, hogy nem érdekelnek az olvasóid, a véleményük, hogy hisznek-e Neked, vagy sem. De akkor minek írsz blogot? Önmagad miatt írod - de nekünk. Máskülönben diktafonra is mondhatnád. De nem, Te megosztod a világgal, mondatokat és bekezdéseket formálsz, az írásod koncentrált, a szöveghez illő képet kerítesz, és ez az egész, ahogy írod, a te állapotodban nem kis vesződséggel jár. Egyszóval, rengeteg energiát fordítasz arra, hogy ami Benned van, megoszd velünk. Akkor mégiscsak fontos az a fránya olvasó, nemde?

    VálaszTörlés
  9. http://www.youlyrics.net/lyrics/Nesze/Janu%C3%A1r%204%252FErvinnek%252F.html

    Nesze - Január 4/Ervinnek/ Dalszöveg


    Esős téli nap volt, és ott volt az ítélet.
    Aznap reggel tudtam meg, hogy mennyit ér az élet.
    Úgy éreztem végem van, nincs senki, hogy megmentsen.
    Mindenki nyugtatgatott, de tudtam, hogy elvesztem!

    Nem adtam fel ilyen könnyen.
    Tudtam, hogy muszáj
    elkezdeni a harcot bármennyire is fáj.
    Mert fáj!

    Az órák csak vánszorogtak.
    A négy fal körbezárt.
    Dühös voltam, és bevallom féltem:
    A halál csak rám várt.
    A neheze csak ezután jött
    az ágyhoz szegezve.
    Jön a hányinger, és belehasít a fájdalom a fejbe!

    Sok barátot szereztem ott,
    már majd mind elmentek.
    Láttam őket szenvedni,
    és azt hogy halnak meg.
    Az elkeseredettség ellenére
    mégis élni akartam.
    Voltak, akik erőt adtak, és
    így tovább harcoltam.

    A betegség nem győzhet le,
    bárhogy is próbál!
    Amíg ők mind velem vannak,
    nem győzhet a halál!

    Előfordul néha-néha,
    hogy a saját sírom látom.
    A rettegés újra belém mar.
    Eljön újra a rémálom!
    A jövőm sötét folt csupán.
    Egyre kínzóbb a félelem!
    És akkor felém nyúl egy kéz:
    Ő az 'ki mindig megment engem.

    Van itt néhány ember,
    akik segítenek, ha baj van,
    de mindenki magányos
    az életért vívott harcban.

    VálaszTörlés
  10. Látom, nem csak én nem tudom eldönteni, hogy a blog igaz-e, vagy csak átverés.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Andris!

    Mélységesen megrázott a történeted, és az amit tenni akarsz!
    Nálam okosabb ember azt mondta, ha csak egy olyan nap volt az életünkben amikor boldogok voltunk már megérte élni!
    Remélem Neked is volt legalább egy napod amikor nagyon boldog voltál!
    Megértem, ha ilyen állapotban nem akarsz tovább élni, én sem akarnék........
    Kívánom neked, hogy sikerüljön testi-lelki megnyugvást találnod.

    VálaszTörlés
  12. Vigyázz magadra, mert már a stop.hu-n is van a blogodról egy írás!
    http://www.stop.hu/articles/article.php?id=518991

    VálaszTörlés
  13. Egyetértek az eutanáziával! Minden embernek joga van, méltósággal élni,és távozni ebből a világból, ha szenvedéseit már nem tudja viselni. Nem tudom mi igaz ebből a történetből és mi nem, /bár ne lenne igaz/,de mindenképpen migindító egy fiatalember nyomorúságos története, amin senki és semmi nem tud segíteni.Andris szeretném hinni, ha elmégy innen, egy sokkal szebb élet, és szeretteiddel való találkozás és az angyalok szeretete vár rád,és a másik világban,ahová készülsz, BOLDOG ÉS EGÉSZSÉGES leszel! Kívánom,ha így döntöttél a fény és az Angyalok kísérjék és óvják utadat! Béke és megnyugvás legyen veled:SECRET

    VálaszTörlés
  14. Ez az egész egy átverés. Aki egy kicsit is ért az informatikához tudhatja, hogy egy magatehetetlen ember, még hangvezérléssel sem képes ilyen oldalt létrehozni. Segítőről pedig nem ír. Elég mély depressziója lehet, és 34 évesen elég nehéz kimászni belőle.
    Másrészt, elég gyáva ember, ha nem képes az öngyilkosságra, és mást akar felhasználni hozzá.
    Az eutanázia BŰN, nem a Te bűnöd. Az öngyilkosság viszont a tied, ha már minden áron meg akarsz halni, másokat ne ránts bele!

    VálaszTörlés
  15. Egy fotó meggyőző lehetne!

    VálaszTörlés
  16. Kamu.
    Az eutanáziával egyetértek, az emberek átverésével viszont nem.

    VálaszTörlés
  17. Szerintem ez az eutanázia mellett korteskedő gerilla kampány. Annak jó.

    VálaszTörlés
  18. Igazi magyarok vagytok, de tényleg.Igazi "vért" akartok.Ne csak "jáccásiból", haljon meg, hanem igazából..még csak véletlen sem érdekel senkit, hogyan lehetne visszatartani, vagy felvázolni egy másik világot.Ha már lúd, legyen kövér...

    Az életét senki nem kérte, kapta.Szive joga elfogadni vagy visszautasítani azt.
    Andris!
    Kíváncsi vagyok a gondolataidra.

    Gitti

    VálaszTörlés
  19. Mást nem szeretnék bajba sodorni, különösen mivel bátran segít. Nekem másodlagos, hogy mennyire hihető a történetem. Andrea, Gitti, kössz. Szkeptikus vagyok, de csak nyerhetek. Talán az utolsó pillanatot annyira elnyújtottnak érzem majd, mint egy örökkévalóságot?

    VálaszTörlés
  20. Nem vígaszként, de te sem a tested vagy!

    A tudatosság vagy!

    VálaszTörlés
  21. érdekes. de tényleg alátámaszthatnád valamivel, legyen az fotó, valami körülmény, esemény, bármi. az ewing kóros kislány naplója jut eszembe, akinek figyelemmel kísértem az újabb és újabb bejegyzéseit. nyugodjon békében. :(

    VálaszTörlés
  22. Én óriási segélykiáltásnak tekintem ezt a blogot!
    Nem bíztatni kellene Andrist a halálra, hanem igenis lebeszélni róla minden erővel! Egyébként is, a Biblia szerint az egyik legnagyobb bűnt követnéd el vele.
    NE TEDD! Ez az egy életed van, meg kell találnod az értelmét!!! ÍGY!!
    Inkább azt mondd meg, hogyan, és miben tudnánk segíteni Neked!

    VálaszTörlés
  23. Nekem a Meet Joe Blck film egből szemet szúrt. Valakire nagy hatást gyakrolohatott. Van némi párhuzam a film története, és a blog elméletében. A filmben nincs konkretizálv de a Halál pár hetet adott még Mr. Parrish-nak. Az emberünk is 2 hetet "kapott"a Haláltól, talán azért h rájöjjön mi fotos az életében? Mindenestre elgondolkodtató. Talán csak egy kamasz, akit elvarázsolt a Meet Joe Black...

    VálaszTörlés
  24. Hi!

    Egy nagy "csúsztatásra" szeretném felhívni a figyelmet. Az életedről, a megszületésedről a létedről nem TE döntöttél. Igy a halálodról sem Te döntesz nem dönthetsz szerintem.. A modern kor lehetősége az, hogy téged életbentart. Amikor az orvostudomány nem volt ennyire fejlett akkor egyenes következménye volt egy ilyen vagy hasonlo állapotnak a halál. Szigorú mondatok ezek de mégis aki az életbentartásod mellett döntött, noha az állapotobol következően a "logikus" és humánus következmény a halál lett volna az kárhoztatatott erre. Én ismerek olyan tragikus sorsu lebénult embert aki megtalálta a jelenlegi állapotában is a hivatását és jelenleg az eszét és a tudását állitotta az emberek szolgálatába. Ki tudja még egyszer feltalálhat valami korszakalkotó cuccot és beirja a nevét a hallhatatlanok közé. Az Ő élete is nagy áldozatot kiván a család részéről. Nem kivánja felhivni magára figyelmet és példaértékű méltosággal viseli a sorsát. A környezete sokat tanul tőle.
    Szoval ha meg akarsz halni a te dolgod. Én viszont azt gondolom, hogy amíg az embernek lehetősége van jót tenni, meglévő képességeit jo igába, mások szolgálatába állitani az tegye meg. Ezt meghálálják az emberek. Azt állitom, hogy lehet teljes az életed még ebben az élethelyzetben is. Nem értek egyet a kegyes halállal.

    VálaszTörlés
  25. Mint vallásos ember, magam is ellenzem az euthanáziát, öngyilkosságot.

    De nem akarok senkit, nincs is jogom hozzá, meggyőzni.

    Azon azért érdemes lenne elgondolkozni, vajon tényleg üres, értelmetlen-e az életed.

    VálaszTörlés
  26. Hi!

    A nagyapám gyakori szofordulata volt ez:
    "..édes fiam mindenki ugy csinálja ahogy az esze kiadja.." Nem lehetünk felelősek más lelkiismeretéért. De kötelességünk felebaráti szeretetből felhivni a figyelmet ha valaki szerintünk rossz döntésre jut.. udvariasan, jo lélekkel. A végén meg Mindenki ugy csinálja ahogyan az esze kiadja..

    VálaszTörlés
  27. Kiváncsi vagyok hogy azok akik ellenzik az eutanáziát meddig tartanának ki a véleményük mellett ha most velük történe hasonló.
    Legyen az embernek ahoz joga hogy ha nincs remény , békésen ,nyugodt körülmények közt elmenni.

    VálaszTörlés
  28. Hi!


    Ha nincs remény akkor én is azt mondom, hogy nyugodtan menjetek el..:D A hivő ember számára a hite a remény. Nagyszüleim annyit szenvedtek hogy az több családnak is sok lehetne, de soha ismétlem soha nem viszitették a hitüket reményüket. Igazi jo példát láthattam az Urnak legyen hála ezért. Azt gondolom akinek nincsen reménye az önmagában keressen hibát vagy megoldást és ne mással végeztesse el piszkos melot..Nem könnyü ez da aki reményét veszitette azt segiteni kell hogy visszanyerje nem pedig megölni. Arrol ki beszél, hogy aki halálbasegit valakit az hogyan tud elszámolni majd a lelkiismerétvel? Nem kis teher lehet . Azon nevetek, hogy lehet, hogy nagy átkurás az egász és az Andris, Gábor néven is pulikál ..:D:D

    VálaszTörlés
  29. Andris!
    Ajánlom neked ezt a videót, hogy feltétlen nézd meg!!! http://www.youtube.com/watch?v=Q4f_UNMNONA

    És várom a reakciódat.

    VálaszTörlés
  30. üdv mindenkinek! Mint sokan mások, én sem tudom megítélni, hogy mi is az igazság emögött. Mindenesetre ajánlom figyelmébe mindenkinek a Belsö tenger címü filmet, annál jobb párhuzamot nem lehet szerintem találni, mert az egy az egyben erröl szól! Ajánlom a szerzönek is (ha még nem látta)!
    üdv, Kriszta

    VálaszTörlés
  31. Hi!

    Igen ismerem ezt a videot ezerszer küldték már..
    Valóban elgondolkodtató az, hogy se keze se lába és mégis feláll miután "elesett". Ezen gondolkodj el te is. Mindig felkel a nap velünk is de nélkülünk is. Én azt gondolom, hogy mig élünk sok jót tehetünk. Még kéz és láb nélkül is ahogyan videoban látható. Mennyi fiatal gondolkodik el miután élőben láthatta a fogyatékkal élő "előadását arrol, hogy nem szabad feladni. Azt hiszem, hogy pont ezt a vidot linkelted be azzal öngolt rugtál.. :D Ugyanis ebből a videobol az is kiderül, hogy sosem szabad feladni bárhogyan is nézel ki , bármilyen élethelyzetben is vagy. Tehét ne sajnáltasd magad, és ne hivd fel a figyelmet magadra ilyen módon. Tessék normálisan gondolkodni minden aproságnak megtanulni örülni. Magaddal tolsz ki ha nem igy teszel. Ezen kivűl lécci keress fel egy jo lelkivezetőt vagyis papot. Ha blogot tudsz irni akkor az sem lesz probléma.. Hozzáértővel társalogj ne velünk laikussokkal. Vagy pont ez a cél? :D :D

    VálaszTörlés
  32. Andris!Ha valóban létező személy vagy és tényleg csak 14 napot adtál magadnak,abból még van 13!Bele kell hogy férjen az,hogy utánanézel az őssejt-kutatás eddigi eredményeibe.Simán el tudom képzelni,hogy pár év múlva ott tart majd a tudomány,hogy őssejt-beültetéssel a gerincvelőbe gyógyíthatók(illetve visszafordíthatók) lesznek ezek az állapotok.Olvass utána és azután gondold újra át a döntésed!!!!!!!!!! üdv:yuccati

    VálaszTörlés
  33. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  34. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  35. Ugye nem csapsz be?
    Mi mindannyian, akik olvassuk, ki nagyon, ki kevésbé, veled halunk majd. Én nagyon, mert szimpatikusan írsz.
    A döntésed tiszteletben tartom, bár nem érthetek vele egyet, tőlem független okok miatt (nem tudhatom, milyen érzés ennyire kiszolgáltatottan élni).
    Várom az újabb bejegyzéseid.

    VálaszTörlés
  36. Üdv mindenki!
    Akik itt olvastok, mindnyájotokat ide vezérelt a főcím, mert kíváncsian várjátok a fejleményeket. Főleg a vissza-vissza térő emberek. Én hiszem, hogy a blog igaz, és tudom, hogy egy maga tehetetetlen ember nem szívesen mutogatja a képeit. Andris! Viszont el kéne gondolkodnod azon, hogy vannak nálad rosszabb helyzetben is ebben az éltben! És észhez kéne térned, csupa önsanyargatás vagy! A halál jön magától, nem kell megrendezni! És próbálhatnál örülni olyan dolgoknak, amikenek még eddig nem: a felkelő nap szépsége, a fűre szállt pillangó színessége, a holdtölte, a naplemente...az állatok viselkedése, és nem utolsó sorban az emberek közeledése. Hagyj fel az önsanyargatással, és értékeld a szép, jó dolgokat! Mert az élet egyszeri, és megismételhetetlen. Olvass egy kicsit oldalamon:
    www.edinaoldala.5mp.eu

    Minden jót kívánok! És felejtsd el, hogy mindennek vége. Hisz minden nap egy új ajándék. Akár így, akár úgy. Minden változhatna, ha TE akarnád!!!!!

    Edina

    VálaszTörlés
  37. Lehet egyet érteni,lehet nem,lehet az észt osztani, lehet meggyőzni,lehet lebeszélni,lehet együtt érezni, lehet némán fájdalommal a lelkedben beletörődve hallgatni. De egyikünk sem érezte soha azt a sivárságot, kiszolgáltatottságot, emberi méltóságának elvesztését,hogy ....5 csepp vizet is akkor kaphatsz..ha adnak,...csak az az ember aki abban a rohadt ágyban fekszik..és kerekes székében ül, de csak akkor, ha valaki előtte beleteszi:(( Aki osztja itt az észt, hogy találja meg az élet örömét...miről beszél? Milyen örömöt? Azt hogy nem 10 perc, hanem 5 perc alatt veszik ki alóla a szaros pelenkát?Azt hogy a melegben megdöglik a pelenkában és a bőre begombásodik, azt hogy egyik felvekvés begyógyul a másik kiújjúl??? Azt hogy szeretne szeretni, szeretne szerelmes lenni, szeretne nőt ölelni, szeretné érezni valaki ölelő karját és teste melegét? Ezek a természetes dolgok hiányoznak Andrisnak,mindaz ami Nektek természetes,megkapjátok...de ő sosem érezheti! Öt éve fekszik egy qrrrva ágyban...és nézi a plafont!!! Csodálkozol hogy menekülne az életből, ami NEKED ÉLET...DE NEKI CSAK SZENVEDÉS!!! Meg sem fordul a fejetekben,hogy nem akar estleg a családja terhére lenni, vagy nincs tovább segítsége?Megkérdezlek benneteket, ti kibírnátok akár öt hónapot, ágyban fekve, etetve, itatva, és esetleg naponta 3x nyakig szarva magad??? ÉN NEM BÍRNÁM KI!!! ÉS CSODÁLOM ANDRIST, HOGY ÖT KEMÉNY ÉVET KIBÍRT!!! Ehhez kell az erő,nem az észt osztani Neki!

    VálaszTörlés
  38. És még annyit, bárhogy döntesz Andris, tiszteletben tartom a döntésed. Sem rá, sem le nem beszéllek semmiről, hisz azt csak Te tudod és érzed, mit miért teszel! EGY BIZTOS, AZ ÉN ANGYALOM MINDEN NEHÉZ PILLANATODBAN MELLETTED LESZ!

    VálaszTörlés
  39. Hi!


    Tudjátok nem kell ahhoz bénán feküdni, elkerüljön a szerelem, és sohasem érezd a másik testének a melegét. Nem kell ahhoz nyomoréknak lenni, hogy elkerüljön a boldogság. Sok embernek ép a keze lába mégis legalább olyan szerencsétlen helyzetben él mint amit a blog iroja vázolt..
    Méltosággal csaki ugy lehet viselni a ránk rott szenvedést (mert ki ne szenvedni, ki jobban ki kevésbé) ha annak értelme van.
    A kegyes halál értelmetlen. Megoldás nélküli öngyilkosság, aki meg halálba segítette az gyilkos. Ugyanigy gyilkos az is aki abortuszon volt. Teljesen mindegy, hogy kéthetes korában ölet meg vki egy magzatot vagy husz éves korában az embert. Teljesen mindegy szerintem, hogy miért menekül valaki a halálba, vagy segítetti magát a halálba ez gyilkosság ill. öngyilkosság. A szenvedésnek lehet értelme pl. akkor is ha felajánlom valamiért vagy valakiért. Máris nem értelmetlen. Ha a szellemi tőkéjét erejét ajánlja fel valaki az emberek cagy szerettei szolgálatába máris nem olyan kiszolgáltatott, hiszen cserébe szolgál ugy ahogyan tud. Sokkal egyszerübb a elmenekülni a problémák elől akármilyenek is azok, mint méltosággal viselni és elfogadni ami van. A megmaradt lehetőségeinket meg jo igába fogni. Hallom a krtikusokat amint fogalmazni kezdik, hogy de te neked fogalmad sincsen arrol a szenvedésről ami egy ilyennel járhat. Bevallom, hogy sajnos van fogalmam minderröl. Édesapám, nagyapám, pillanatnyilag nagyanyám melett élek meg hasonlot. Szoval azt az aálláspontot képviselem, hogy van remény. Az eutaniázia egyszerüen gyilkosság.

    VálaszTörlés
  40. Hi!

    Egy kis tudás frissités. A törvény igy rendelkezik.

    Életben tartani, vagy hagyni meghalni. Ez az egyik legnagyobb kérdése az eutanáziának, vagy más néven a kegyes halálnak. Magyarországon az eutanázia egyik formája sem megengedett, emberölésnek minősül.

    A jelenleg hatályos Büntető törvénykönyv 167.§ így szól: Aki mást megöl, bűntettet követ el és 1-5 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. Az élethez való jog az egyik legalapvetőbb emberi jog, amelyről lemondani jogilag nem lehet, és születésünktől fogva megillet minket.

    Az eutanáziának két típusát ismerjük: aktív és passzív. Aktív eutanázia, ha a gyógyíthatatlan és elviselhetetlen fájdalmakat átélő beteg kérésére orvosa (vagy bárki más a beteg kérésére) a halálba segíti. A passzív eutanázia esetében a beteg lemond az életét meghosszabbító gyógykezelésről, amelyet az orvos a beteg akaratát tiszteletben tartva nem végez tovább.

    VálaszTörlés
  41. Szia!
    Remélem olvasod majd..
    Nem kívánok azon agyalni, vagy vitázni, hogy amit írsz, igaz-e. Még csak arról sem igazából, hogy helyes-e. Ezen a Földön a szabad döntés jogát kaptuk, így mindenki élhet vele. Én csak ehhez szeretnék hozzátenni egy gondolatot, amit mindenképp tudnod kell.
    Isten (vagy bárhogy is hívod) nem ok nélkül tesz semmit sem. Én választ ugyan nem adhatok arra, hogy amit Veled tett, tesz, illetve fog tenni, azt mi célból rendeli így. Tudnod kell, hogy ahogyan most élsz, az azért alakult a jelenné, mert a múltadban valami olyan tettet hajtottál végre, aminek ez az enyhítése. Amit az emberek szenvedésként, rosszként fognak fel, az valójában tanítás. Ha erre nyitott valaki, csodás élményben lehet része. A magasabb fényben. Viszont ez nem könnyű. Ez a dolog buktatója, hogy ki hogyan veszi, és viseli magát. "Jogodban áll" azt mondani, hogy Te majd később folytatnád, mert most túl nehéz. Igazából nem mondanám ezt jognak, de jobb szót rá nem tudok. Na de: mindenkinek egy valamit kell megtanulnia életében. És ha ezt elmúlasztja, kezdheti előről. Viszont a módszerek sajnos "körönként" durvulnak. Sokszor a hozzánk közel állókra is kihatnak. Ennek csak annyi oka volna, hogy ébredjünk, de sajnos nagyon kínzó lehet...
    Szóval: tégy, ahogy a leghelyesebbnek érzed, de úgy, hogy később ne csalatkozz meg magadban.
    Ne haragudj, ha érzésed szerint csak feleslegesen tágítottam a fejed, én csak egy "szócső" vagyok, és még ha ezért megharagudnál is rám el kellett hogy "mondjam"...
    Kívánok Neked teljességet!

    VálaszTörlés
  42. Pár perce írtam neked Nick Vujicicról. Most megint billentyűt ragadtam, a soraid olvasva ismét: ő nem csak egy napig van a te bőrödben, hanem születése óta nem volt másképp, folyamatosan végtagok nélkül éli az életét.
    Keress rá a neten, és adjon erőt neked életed folytatásához.

    VálaszTörlés
  43. Laca,hagyd már azt a hülye törvényt! Mindenki tudja,hogy a törvény NEM JÓ!Nem véletlenül engedélyezik a passzív eutanáziát,és pl. Svájcban...akik tőlünk sokkal fejlettebbek az aktívot is!!! Tiszteletben tartom a véleményed, de imádkozással...és csak imádkozással nem lesz jobb élete! Mindenkinek egy élete van, és arról úgy rendelkezik ahogy akar,mert az övé!Ahhoz meg végképp nincs jogod,hogy a törvény által engedélyezett abortuszt TE gyilkosságnak minősítsd! Hogy veszed ahhoz a bátorságot, hogy az abortuszon átesett nőket...meg gyilkosnak titulálj??? Nem gondolod kicsit túl lőssz a célon??? Nem mindenkit elégít ki az általad kínált alternatíva, s ha valakinek egészséges felnőtt ember létére, az életében legalább 1x nem adatott meg a szerelem érzése...ANNÁL VALAMI NAGY NAGY PROBLÉMA VAN!!!

    VálaszTörlés
  44. Ahelyett, h okítunk, vádolunk, netán fenyegetőzünk, elsősorban érteni kéne, MEGÉRTENI ezt az EMBERT, aki szeretettélni és ÖT év elég hosszú idő ahhoz, hogy megtapasztalja hogyan kell(ENE) a későbbiekben élnie.
    Ő, Andris ÚGY DÖNTÖTT, hogy ÍGY nem kíván élni!
    Mi ebben olyan érthetetlen, és miért pont evvel a "méltatatlan" életével kellene másokon "segítenie"? Ő már nem tud másokon segíteni, csak magán. És abban is biztos vagyok, hogy a segítőjét is megvédi a jogi szankcióktól. És igenis JOGA van hozzá, hogy megszüntesse a számára már nyilván elviselhetetlen akár testi, de érzésem szertint inkább lelki szenvedéseit.
    Engem elszomorít az IGAZI együttérzés, átélés hiány, amit itt tapasztalok, persze TISZTELET a KIVÉTELEKNEK.
    Andris, nagyon sajnálom, ami történt Veled és igenis MEGÉRTEM, amit tenni készülsz. A segítődet is csodálatos embernek tartom, ha képes a szabadságát kockáztatni, hogy rajtad "segítsen".
    Remélem ODAÁT (nem hiszek a túlvilágban, de ha van írd meg:-))
    nyugalmat, békét találsz és megpihen fáradt lényed!
    Andris, az ERŐ legyen Veled!

    VálaszTörlés
  45. Kedves Andris!

    Úgy gondolom,mindenkinek joga van a saját élete felett döntenie!
    DE!
    Emberek sora kötődik az életedhez- reégi barátok,család,orvosok,társak; és a a legfontosabb az az ember,aki az életét áldozta fel Érted, és Neked; az aki mindenét (a napjait, perceit, talán a munkáját is feladta)Rád áldozta!
    Ugyan,magadon könnyítesz,ha meghalsz, de hogy élnéd túl a nagynénéd helyében,hogy Te vagy a mindene,megtesz érted mindent, Te pedig itthagyod szívtelenül, és hálátlanul...
    A döntéseddel nem csak a saját életedbe hozol változást,hanem főleg azokéba, akik itt maradnak a földön, és akiknek fel kell dolgozni azt,amit tettél velük,és magaddal!

    Van egy öcsém,aki fogyatékosság maiatt 24 órás felügyeletet kíván.Már 21 éves.Mióta megszületett,mindíg vele vagyunk,támogatjuk, és segítjük! Ha nem lenne, üres lenne az életem.Boldog a család,hogy van kit szeretni! Ez az életforma sokmindenre megtanít! Soha nem bocsájtanám meg az öcsémnek,ha elhagyna minket...Azt a saját kudarcomnak élném meg...

    VálaszTörlés
  46. Kedves Emese! Bejegyzésed minden egyes sorával egyetértek,és minden szavához csatlakozom!!! Andris sokat gondolok Rád, megértelek és átérzem tehetetlen testi és lelki fájdalmadat! A FÉNY ÉS VILÁGOSSÁG KÍSÉRJE UTADAT,ÉS LEGYEN VELED!

    VálaszTörlés
  47. Kedves András, csatlakozom az előttem szólóhoz, fény és világosság kísérje utad....elhiszem, hogy 5 év elég idő volt ahhoz, hogy végiggondold, ez nem élet. talán ilyen helyzetben sokaknak egy nap is sok lenne, ugyhogy akik itt ítélkeznek, ezt próbálják végigpörgetni. nekem is volt egy balesetem, 12 éve...egy hajszálon mult, hogy ugyanigy járjak, az az egy hajszál a 7. nyakcsigolyám harántnyulványa volt....nyakcsigolyatörés, koponyatörés, kulccsönttörés, állkapocs két helyen ketté, ugyhogy belső plasztika, két hónapig semmi kaja, mert a két fogsorom egymáshoz volt rácsozva....maximálisan átérzem, hogyha ott az van, hogy semmit nem érzem, mert a hajszál másik oldalára kerülök, és nem érzem a kezem meg a lábaim...hát nemhogy 5 évet, semennyit se birtam volna ki. 4 nap kóma után ébredtem, és semmire nem emléxem a balesetmeből, de azt követő hónapok örökre bevésődtek az emlékeimbe. kaptam még egy lehetőséget, hogy éljek. megtanultam ujra enni, ujra járni, ujra élni....nem tudom neked miért nem adatott meg, de bátor vagy. régen azt gondoltam, az öngyilkosok gyávák. de ez nem gyávaság. bátorság kell ahhoz is, hogy az ember azt mondja, lehúzom a redőnyt. és tiszta tudattal mondja ezt, hisz tudjuk, az öngyilkosoknak általában a depi miatt borul el az agyuk, nálad meg nem ez van.
    AZ ERŐ LEGYEN VELED!!!!
    Marylin

    VálaszTörlés
  48. én ezzel a betegséggel a "Belső Tenger" és a "Szkafander és pillangó" c. filmekben találkoztam, nézzétek őket meg utána eltudjátok majd képzelni mit is élhet át Andris

    VálaszTörlés
  49. kedves andris megdöbbenve és szivszorongva olvasom soraid.megértelek és kivánom neked legyen ugy ahogy eltökélted.de ha mégis a hozzászólók közül valaki egy szikrát ébresztene benned és az élni akarásnak akár csak egy szikrája is villanna meg elkeseredett szivedben az már hatalmas dolog lenne és akkor azt mondanám hogy volt értelme igy lemezteleniteni magad egy csomó olyan személy előtt akinek halvány sejtelme sincs min mehetsz keresztül.

    VálaszTörlés
  50. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  51. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  52. Andrea!
    Örülök, h hasonlóképpen gondolkodunk, én is ezt éreztem, amikor a Te soraidat olvastam.
    Andris!
    Ha ez az egész igaz, akkor remélem egyre közelebb kerülsz a belső békédhez!

    VálaszTörlés
  53. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  54. Hmm. Szóval egyetértek veled Andris. Egyetértek viszont azzal a barátommal is, aki erősebb volt nálad. Nyaktól lefelé bénán túlélt. Azóta boldog családapa. Felesége már így ismerte meg, fogadta el. Kislányuk már 3 éves. Nem mondom, hogy könnyű nekik, de boldogok. S ha feladta volna, most nem élhetné át ezt. Pedig nyaktól lefelé ő is lebénult, de nem adja fel. Azonban érthető, hogy így nem akarod vállalni tovább.
    Bárhogy döntesz, csak a te döntésed legyen!
    Boldogság kísérjen utadon.

    VálaszTörlés
  55. Kedves Andris! Nagyon megindított a történeted - én úgy érzem, igazat írsz. Bár ne lenne igaz, csak egy tréfa volna...
    Egyetértek "Andrea" nevű hozzászólóval - én is mélyen egyetértek az eutanáziával, minden embernek joga van a saját életéről rendelkezni! Fölösleges a Bibliát lobogtatni - a negyede sem igaz - az évszázadok alatt a saját képükre átírták, félreértelmezték az egyháziak.
    A törvények pontjai is sok vitára adnak okot.

    Aki ennek ellenére azzal jön, hogy "süt a nap" - próbáljon meg akár öt percig mozdulatlanul ülni... könnyű a szoba mélyéről hangzatos közhelyeket pufogtatni.

    Hiszek a túlvilágban - és hiszem, hogy egy boldogabb élet fog ott várni, kedves Andris!
    Elmúlik majd minden fájdalmad! Minden égi segítő veled lesz!

    A lehető legjobbakat kívánom neked!

    VálaszTörlés
  56. Horváth, te jártál már a túlvilágon? Komolyan? Tudod, hogy milyen ott?
    Ha a Bibliának fele sem igaz, akkor mi van a túlvilággal?
    S ha mégis igaz a Bibliának bár a fele, akkor az eutanázia is az (ön)gyilkosság egyik formája. S ha öngyilkosság akkor a Biblia szerint pokol tüzén ég az aki ezt elköveti...
    Hogy is van az egész ellentmondásos hangzatos cseppet sem közhelyes puffogtatás?

    VálaszTörlés
  57. Mindenki másban hisz. A közönség itt sokszínű, van itt katolikus, ateista, talán buddhista is...
    Én a reinkarnációban hiszek, valószínűleg járhattam a túlvilágon - bár nem emlékszem rá.:) A reinkarnáció benne volt a Bibliában - de az egyik zsinaton (most nem jut eszembe a neve) kihúzták belőle.

    Nem akarok senkit sem rábeszélni a magam nézetére - vannak, akik a Biblia minden szavát szó szerint veszik, vannak akik elvetik, mint idejét múlt "mesekönyvet", vannak akik bizonyos részét elhiszik, bizonyos részét nem.

    Az Újszövetség négy evangéliuma számomra a legtisztább.
    A pokol tüze - szerintem az ember lelkiismerete.
    Úgy gondolom, azért élünk a Földön, hogy fejlődjünk, tanuljunk, hogy minden élethelyzetet megtapasztaljunk. Azért is képtelenség számomra az egy élet, mert egy élet alatt nem lehet mindent megtapasztalni. A körülményeink, lehetőségeink is mások, az egy élet cáfolná Isten igazságosságát.
    Úgy gondolom, Isten szabad akaratot ad az embernek, mindenkinek joga van az életéről rendelkeznie. Szerintem sem helyes az öngyilkosság - legalább is legtöbb esetben, olyan, mintha a vizsga elől elmenekülnénk.
    De vannak olyan élethelyzetek, mikor szinte ez az egyetlen gyógyír a szenvedésre - súlyos, kilátástalan betegségeknél szerintem elfogadható az euthanázia.

    Hozzáteszem, ez az én véleményem, nem akarok befolyásolni senkit, mindenki másként gondolja.:)

    VálaszTörlés
  58. Szia Andris! Hol tartunk,merre jársz? Marad az eredeti elhatározás? Nem változott a véleményed,és azáltal az akaratod? Megvan még,a bátor és áldozatkész segítőd? Van e bármire szükséged? ANNYI DE ANNYI KÉRDÉS...VÁLASZ..ÉS FELTURBÓZOTT ÉRZELEM KAVAROG BENNEM,HOGY TELJESEN ELTÖRPÜL AZ AZ APRÓCSKA KÉRDÉS?...hogy bírod lelkileg...segíthetek e...van e valamire szükséged...esetleg a lelkednek??? Ha nem változtattad meg akaratod és szándékod...tudod az én Angyalaim végig mennek veled az úton, hogy ne félj és ne legyél egyedül! A FÉNY ÉS VILÁGOSSÁG LEGYEN VELED! ÖLELÉSSEL: Andrea

    VálaszTörlés
  59. Szia Andris!...bárhol is vagy,nem mentél el,hisz itt maradtál emlékünkben.Bár jó lenne tudni sikerült e a terved?...volt e bátorságod?...nem gondoltad e meg magad?..nem hagyott e magadra a segítőd?..és még millió kérdés kavarog bennem.Kérdés és kíváncsiság..igen kíváncsiság,mert ilyen az ember!De olvasva Rita július 22-i bejegyzését,nevethetnékem támadt! Azt írja...bla bla.."a pokol tüzén ég el"!!! Ő csak tudja, de az a baj nem érti, hogy NEKED ITT VAN A POKOL...A FÖLDI POKOL...EBBEN A TESTBEN!..Lélektelen mert nem érzi át földi szenvedésedet,és minősít..mert nem az Ő hite szerint cselekedsz! Nos Rita! Ha én lennék Andris helyében, ugyan ezt tenném, csak sokkal hamarabb!És nem érdekelne, a biblia óriások véleménye,mert én is arra vágynék amire egészséges embertársaim. Míg Maga imádkozik,én inkább szexelni szeretnék!!! ÉS AZ SEM ÉRDEKELNE,HA A POKOLBA KERÜLNÉK, ahogy maga megjósolta: tudja miért??? MERT OTT BIZTOS TÖBB LESZ AZ ISMERŐS!!!....Andris bármi történt...megértelek,öleléssel: Andrea

    VálaszTörlés