2009. július 19., vasárnap

MÉG TIZENEGY NAP; Szenvedést követő lazázás



Húszas éveim közepén elkapott egy „máról holnapra csak úgy vagyok” életérzés. Nagy szerelmen túl, amibe legszívesebben belehaltam volna (ez most így hülyén hangzik a számból, de amíg egészséges voltam szerintem semmivel sem kívántam jobban a halált, mint az átlag). Valahogy azt is gyászként éli meg az ember, mint később valahol olvastam, és ezzel egyet is értek. Tehát akkortájt az első igazi „felnőtt” kapcsolatom szűnt meg. Két és fél év után, amiből két évet gyakorlatilag összebútorozva töltöttünk, kedvesem megpattant. Pedig a kapcsolatot ő vette komolyabban. Egyetem után megházasodni, majd gyerekek, meg ilyesmi. Én meg az ilyesmitől még meglehetősen be voltam szarva. Féltettem a szabadságom, a kalandokat, meg a hasonló fiatal férfiúi faszságokkal érveltem magamnak. Na de aztán amikor lapátra tett, akkor fordult ám az érzelmi kocka. Mint amikor évekig folyik egy vízcsap és a létező legbanálisabbnak tartod, hogy odahajolsz és iszol, amikor csak akarsz. Nem is gondolsz rá. Na de ha elzárják!? Szóval beletartott egy évig is, amíg lelkileg úgy-ahogy helyrerázódtam. Kifelé persze hoztam a betonkemény, rezzenéstelen arcú Clint Eastwood figurát. És akkor volt az első ópiát élményem. A balesetem előtt füvön (meg persze alkoholon) kívül semmit sem próbáltam, ez ilyen a szervezet belső laborjában kitermelt cuccos lehetett. Belső ópiát receptorok, meg ilyesmi. A koliszobában egy dögunalmas tárgyra kellett volna készülnöm és idiótákkal laktam együtt. Ami korábban nem izgatott, mert de facto kedvesemmel voltunk összebútorozva egy, az ő ismerettségi vonalán kibulizott kétágyas szobában, csak mi ketten. A saját, hivatalos szobámban előtte összvissz ha tíz percet tölthettem. De mivel nekem lapát, vissza kellett költözzek. Az idióták hangosan lökték az idióta baromságaikat, nekem pedig egy nagyon nem akarom száraz tárgyat kellett volna tanulnom, kifelé meg viseltem a higgadt fapofát. Mint ha semmi sem zavarna a külvilágból, pedig belül akkora vihar tombolt bennem, hogy az a Horn-foki skálán is minimum hármas fokozatot érhetett. Már-már azt hittem, hogy pár másodpercen belül vagy zokogva elbőgöm magam, vagy elkezdek tombolva őrjöngeni. És ekkor elöntött valami odáig sose tapasztalt, megnyugtatóan jó érzés. A lábaimtól kúszott fel és az egész nem tartott továbbb 20-30 másodpercig, de utána hihetetlenül könnyeden ellazultam.

És elmúlt ez a kb. egy év szenvedés, majd jöttek az intenzív bulizások. Leheletkönnyed liezonok, meg ilyesmi. Volt pár mókás esetem. Pl. egyik Tisza parti város diszkójában felcsípett lánykával alaposan a gin-tonikos poharak fenekére néztünk. Kitámolyogtunk „sétálni” majd a rakparton nyaltuk-.faltuk egymást. Elég gyorsan a tárgyra tértem a könnyed nyári naci és a tangabugyi nyújtotta gyér ellenállást legyőzve, némi-nemi nyelvi bravúrral igyekeztem súrolásmentessé tenni a tervezett behatolást. Igen ám, csakhogy a bikinivonal áttörése után rágóm bogáncsként tapadt az alkalmi kedves fanszőrzetébe. Letépni nem tudtam, próbálkozásomtól szegénynek meg nagyon fájt. A tömeges mobil előtti korszakban akkortájt egy bőrtokban övemen svájci bicskát hordoztam. És innen jött a megváltó ötlet. A multifunkciós eszköz ollójával lenyisszantva a szőrszálhasogató rágógalacsint frappánsan megoldottam a gordiuszi krízist, majd ott folytattuk ahol abbahagytuk.

Aztán az egyetem vége előtt egy évet halasztottam és ’98-ban egy évet Londonban töltöttem. Volt egy japán barátnőm. Olyan félkomoly kapcsolat. Nyelvet tanultam és mellette elég kemény fizikai munkát végeztem. Egyszer egy kellemes lepedőhancúr után egy szuper masszást is begyűjtöttem tőle bónuszként. Én még bágyadtan punnyadtan pucéron az ágyban, ő szintén a fejéből kinézve az ablakban cigizett. Akkor volt Franciaországban foci VB és Londonban bazi nagy fociláz dúlt. Minden náció valamire való szurkolója, akinek a csapata még versenyben volt, a kocsiján, bicaján, vagy akár kézben a saját csapatának a zászlaját hordozta. És Londonban aztán minden féle országból bőven voltak ,tán még angolok is:-) . Különösen a nigériaiak meg a jamaikaiak voltak ilyen zászlózósak. Akkor még a japán csapat is versenyben volt és a csajom afféle szabad asszociációként mondta, hogy neki is japán zászlót kéne viselnie. Nekem meg valahogy spontán bekattant a Nagy Poén: - Majd adok én neked bébi! – hasról hátrafordultam, és a fehér lepedőt lendületből a piros makkom köré tekertem. Pár másodpercig eltartott mire leesett neki a japán-faszkokárdám üzenete, és aztán a röhögéstől fullákolva párnacsatáztunk egy nagyot.

33 megjegyzés:

  1. No erre gondoltam korábban is: jól megszervezett, következetesen összeszedett gondolatok, élmények vagy kitalációk. Szép, választékos - olykor trágár - szövegkép. Újsárgíró, vagy más értelmiségi tollából. Gratula!

    De miért kell ezt eljátszani fiktív bőrbe bújva?!

    VálaszTörlés
  2. 11 nap múlva valószínűleg választ kapunk a kérdésre

    VálaszTörlés
  3. miért van olyan érzésem, hogy mi vagyunk a "vének" és andrás "zsuzsanna"???

    VálaszTörlés
  4. Rita!
    Mint korábban írtad, ha jól emlékszem, elvesztetted a szüleidet, akiket a végsőkig ápoltál, ezért tisztellek, minden elismerésem és őszinte részvétem. De mit változtat ezen, ha Andris netalán blöfföl? Se téged se mást nem sért, hisz nem űz gúnyt a kiszolgáltatott emberekről, mi több elgondolkodunk az eutanáziáról és elképzeljük az ő helyzetét, ami akár kitalált is lehet. Ha mindezt vállaltan egy regényben írná meg, akkor eszünbe se jutna őt ízléstelenséggel vádolni. Szerintem érdekes a mai visszaemlékezése is és kövezzetek meg, de inkább egy ilyen sztorit olvasok, mintsem ha hasonló terjedelemben csak a jelenén siránkozott volna. "Jaj de magatehetetlen vagyok" stb. Ha a helyében lennék, remélem hasonlóan könnyeden, önsajnálat nélkül tudok majd visszaemlékezni életemre. Ha pedig átverés, akkor sem kényszerít minket senki arra, hogy olvassuk. Engem egyszerűen érdekelnek a további történetei és, hogy végül mi sül ki ebből.

    VálaszTörlés
  5. Ferenc, én ha hasonló helyzetben élnék mint állítólag Andris és "kezembe" kerülne egy ilyen írás, sértésnek venném. A miértet mindenki a maga mentalitása szerint értékelje.
    Az az érzésem, hogy valaki igencsak jól szórakozik a sajnálkozó olvasókon, a bírálatokat azonban szándékosan mellőzi, minden visszajelzés nélkül ...avagy csak nagyon elenyésző számban reagál. Nem véletlenül...

    Kérdés a blogíróhoz: miért éppen 14 nap? miért nem több vagy kevesebb ennél? - remélem nem indiszkrét a kérdés, annális inkább, hogy nem szerepelt a 4 kikötés között, amiről nem lesz szó a posztokban, válaszra érdemes...

    VálaszTörlés
  6. Hali!

    Én még mindig nem tudom eldönteni, hogy egy unatkozó emos tini, egy pszichológusnak készülő egyetemista projektkisérlete, egy újságíró, egy depressziós elvált, vagy egy lebénult ember ír...
    A mai sztorik viszont jók voltak sírva röhögtem. :D

    VálaszTörlés
  7. http://www.metacafe.com/watch/458868/kapja_be_monol_g/

    Kiváncsi leszek, lesz-e itt ilyen fejezet.

    VálaszTörlés
  8. Kapen, szerintem is a sírva-röhögés tükrözi az írás hangulatát, ami nem kis teljesítmény akár ki is írta.
    Rita, nem mindegy,hogy miért 14 nap? Ha kamu, akkor nyilván annyi sztorit írt meg, vagy ha valamit promózni akar, akkor 14 nap múlva jön el a D nap, ha meg igaz, akkor a Segítő akkor ér rá, mert mit tudom én, Kisúhszálláson ő a főbakter és akkor jön a váltás.

    VálaszTörlés
  9. Kapen, tény, hogy van forgalom ezen a blogon :)
    Ferenc, Andristól kérdezem, miért épp 14 nap. ;)

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Érdekesség... juli. 16-án kezdte Andris a blogírást. Első bejegyzése 10,01 perckor írodik, az első komment ,aznap 12,35-kor jelent meg. Na... ugye, hogy meg volt "reklámozva" valamely oldalon, oldalakon az egész? Mitől, ugyan mitől lesz néhány óra alatt ennyi olvasója egy blognak, mellesleg mind ismeretlenek, - még baráti közvetlenséggel egyetlen bejegyzést sem észleltem, ami arra utal, hogy személyes ismerője a blogírónak a hozzászóló.

    Tehát ennek a blognak nem csak annyi a célja, amennyi hirdetve vagyon róla :)

    Más: "Várom a kommentjeiteket, de nézzétek el, ha nem válaszolok. Naponta jó, ha három-négy órát magamnál vagyok." - idézet az első bejegyzésből. Ennél azért többet vagy magasnál, sőt napi 12 órát is akár hála Istennek... ez látszik a bejegyzések-, kommentekből is :)

    Mik kell még a beismeréshez, hogy itt minden lepel lerántva?

    VálaszTörlés
  12. Szerintem a sztorik előre meg vannak írva, nem most születnek. Ettől még lehetnek igazak az írások és a kerettörténet is.

    Nem hiszem, hogy lényeges lenne, hogy igaz vagy sem és szerintem innen nem is fogjuk megtudni 11 nap múlva sem.

    VálaszTörlés
  13. Ha nem igaz,akkor sincs semmi.Oké,csúnya dolog hülyíteni a népet,de ettől ugye senkinek nem lesz rosszabb.Senkinek nem fáj.Csak András tudja 100%-osan,hogy igaz-e az,amit leírt.
    Rajta kívül senki sem tudja pontosan,hogy mit is higgyen el ebből az egészből.

    VálaszTörlés
  14. Az olvasok honnan tudtak egyatalan erröl az oldalrol?Mert en a www.cotcot.hu -rol jöttem at ide,ott reklamoztak.Vagy esetleg mashol is?
    Es aki a cotcot-on irt rola,annak mi köze a dologhoz,es honnan tudott rola,hogy lehet hogy pont akkor tette fel a cikket,amikor a 14 nap indult.Miert nem a 2 het letelte utan tudtuk meg hogy volt egy valaki aki meghalt,es elötte blogot irogatott.
    Lehet hogy egy megjelenö könyv reklamja?
    Mindenesetre en annak örülnek a legjobban ha nem halna itt meg senki,mert nagyon sajnalom,ha igaz:(

    VálaszTörlés
  15. Hoppá :D
    Én is a cotcotról találtam ide :)
    De mintha valaki linkelt volna egy másik oldalt is,ahol ezzel a bloggal foglalkoznak.

    VálaszTörlés
  16. Hát nem tudom,mit írhatnék...Maga a történet nem rossz,de ha én halni akarnék,biztos,hogy inkább a személyesebb naplóváltozatot próbálnám,ha már éppen írhatnékom lenne...Ennek így nem tudom,mi a valódi értelme,van-e egyáltalán...Képzeletbeli Andrisunk nagyon nem reagálja halálra magát a hozzászólásainktól,és most már kiváncsi vagyok,11 nap múlva lesz-e egy bulvárhír,miszerint mindez igaz volt és imé a halott,vagy pedig megint röhögni fog valaki...

    VálaszTörlés
  17. Ja,és én Kisalföld c.újság oldaláról érkezém...

    VálaszTörlés
  18. Hát nem így születnek a hírességek?:))

    VálaszTörlés
  19. A BORS c. szennylap címoldalán is volt ide mutató link. Ilyen eszközök, lehetőségek nélkül 3 nap alatt nem lesz többezer olvasó egy blogon. Személy szerint én ezt valamilyen újságírós promóciónak tartom...

    VálaszTörlés
  20. aha ez nekem is fura, hogy épphogy megszületett az első bejegyzés, és máris egy csomó portálra kitették, meg mindenki tudott róla... ez hogy lehet?:P

    VálaszTörlés
  21. Akár átverés, akár valóság, egy biztosnak tűnik: a hitetlenségnél rosszabb nem történhet az emberrel.
    Ha nincs hited, akkor az egészségi állapotodtól teljesen függetlenül sem találsz értelmet az életednek.

    VálaszTörlés
  22. Andris!

    Ez a Te játékod, Te hívtál minket játszani, mindegy milyen módon. Nekem tetszik. :)

    Ha igaz a történet, akkor az utolsó napjaid játéka, ha nem igaz, akkor csináljunk úgy mintha az lenne.
    A szabályok nem teljesen tiszták nekem, mivel a Te játékod, Te szabod meg őket. Az biztos, hogy nem azt játszuk, hogy ki tudja kitalálni, hogy igaz vagy sem, erre nem reagálsz. Segíts, hogy jót játszahasunk mindannyian. :)


    Az "ópiát élmény"-ről ezzel a kifejezéssel még nem hallottam, de tudom miről beszélsz. Úgy nevezem magamban, hogy "kiestem az időmből". Néha előfordul. Az első igazi nekem is párkapcsolati válság okozta sokk hatására volt, de azóta van pozitív élmény kapcsán is. Egészen apró dolgoktól is. Klassz. :) Légyszi ha lesz lehetőséged üzend meg, hogy a halál után ez az érzés van mindig? Csak vigyázz, hogy az üzenettel ne hozd rám a frászt nagyon!!

    Zászlós élményem a főnök-beosztott viszonyról szól. Brazíliában voltunk, nagy vacsora elegáns házban, szakácsnő, szobalány. A beszélgetés során a testvérem megemlítette, hogy amíg itt vagyunk szeretne venni egy brazil zászlót. A házigazda elküldte a sofőr/személyi titkárát valahova, aki egy óra múlva ott volt a hatalmas zászlóval.
    Ekkor értettem meg valahogy a személyzet és a háziak egymásrautaltságát, és azt, hogy együtt mennyivel többek mint külön-külön. Ekkor gondolkodtam el a jó beoszott-főnök viszonyon, amit azóta is használok.

    A bicskáról az a történet jut eszembe, mikor nagyobb társasággal elindultunk erdei kirándulásra és bográcsban birkafőzésre. Nagyjából meg volt szervezve ki mit hoz, sör és kaja volt elég, de a nagyobb kés és a vágódeszka kimaradt valahogy a tervből. Egy bicskával bontottuk fel a fél birkát egy sziklán. :) A pöri nagyon jó lett.

    VálaszTörlés
  23. Ízig-vérig XXI. századi regény lesz ez, online. KLASSZ!

    VálaszTörlés
  24. Már az első bejegyzés elolvasása után arra gondoltam, hogy Andris profi. Ezért is olvasom. Nincsenek hibák, elütések, a megfogalmazás csak annyira durva néha, hogy még nem közönséges. (De egy halálra készülő embertől el is várjuk ezt a durvaságot.)
    Na meg azért is olvasom, mert ennél jobban egyetlen helyzetben sem tudom elképzelni a teljes kitárulkozást és őszinteséget. Ha nem igaz a történet, akkor nehéz dolga lesz Andrisnak, hogy fenntartsa a figyelmet. Kíváncsi leszek magamra, mit hiszek 11 nap múlva. Az elején abszolút hittem, most inkább kételkedem.
    Szerintem a 14. nap után 14 napon belül meg fog jelenni a szöveg könyv formátumban. Egyből a sikerlisták élére kerül majd. Egyébként én a Hírkeresőről jöttem.

    VálaszTörlés
  25. Sziasztok, köszönöm a kommentek javát. Még posztumusz valamilyen irodalmi díjra jelöltök:-). Mmk, a te zászlós és bicskás sztorid is nagyon jó, Henci, hát a XX. sz elején egy hét történetének regénybe foglalásával már feladták a leckét. Ez az a könyv amit gyerekkorunkból mindannyian ismerünk, ráadásul abban egy napot el is csalt az író. Ő igazi író, neki szabad, én igyekszem azért a magam mind a 14 napját megírni.

    VálaszTörlés
  26. Én az Öngyilkos akarok lenni. Hogy csináljam? című indexes topicból találtam ide, de nem találok abban semmi meglepőt, hogy a mai felgyorsult világban 2-3 óra elég ahhoz, hogy az olvasók felfedezzenek egy új blogot.
    Andris! Nincs kedved még egyszer borozgatni a gangon vagy akárhol? :-)

    VálaszTörlés
  27. Jááááááááááj de frappáns!!! Máris került egy "barát"! Hát igen, regizni kell jó sok névvel, e-mail címmel és akkor jöhet az álnosztalgia Andriskánkkal!
    Looooooooooooooooooool
    Átlátszó az egész drágaságom!

    VálaszTörlés
  28. U.i. jól meg pártfogolásba vetted önmagad :)) juhhhuuuj, ezen jót nevettem :)

    VálaszTörlés
  29. Idén télen egy adott pillanatban azt hittem meg fogok halni, a körülmények nem lényegesek. Szóval a lényeg az, hogy mikor arra gondoltam hogy néhány órám van hátra, elkezdtem mesélni... egy nő volt akkor velem, és meg akartam mutatni neki valahogy - hátha másoknak is elmondja -, hogy ilyen ember mint én több nem élt sosem. Szóval meséltem, hogy mi mindent próbáltam már, legnagyobb zülléseket, átmulatott heteket, mikor sörön és cigin éltem, elkövetett marhaságokat, a legnagyobbakat, poénokat, legextrémebb szexjeleneteket, amivel kitűnni gondoltam magam a tömegből. Meg persze a legnagyobb szerelmemet, jó cselekedeteim:D Azt akartam hinni, hogy minden megvolt, ami csak lehetett! Nekem abszolut ez járt az eszemben, mikor meghalni készültem.

    VálaszTörlés
  30. a nem borozunk már többet a gangon, egy kispál-idézet. ne erre alapozzon már midnenki. :)

    VálaszTörlés
  31. Fúj h lehet ilyen undorító ocskos történetet leírni.Felfordul az ember gyomra, és ízléstelen.
    Biztos majd, aki öngyilkos akar lenni ilyen baroságokra emlékszik vissza... semmit mondó dolgoka. És ha csak az fog hiányozni, ha csak arra érdemes viszaemlékezned h egy idegen pinaszőrét megnyírtad, és a farkad köré tekertél egy takarót, hát gratulálok, a helyedben én is öngyilkos lennék.

    VálaszTörlés
  32. Hú Vlaston te aztán jó nagy egy seggfej vagy... a helyedben inkább... nah de én nem te vagyok ezért nem fejezem be a mondatot... Faszkalap

    VálaszTörlés
  33. Rita! Miért vagy ilyen dühös? Ha ennyire irritál András - szerinted csak kitalált - sztorija, minek olvasod?

    Magam nem nagyon tudom, mit gondoljak, nyilvánosan töprengek... Ha ez az egész csak blöff, egy majdani könyv promója, akkor ahhoz elég vékonyka a történet. Egy ilyen könyv sokkal inkább eladható lenne a baleset körülményeinek szaftos részleteivel, a magatehetetlen András mindennapi kínjainak naturalista részletezésével, lelki vívódások megjelenítésével.

    De ha tényleg komoly a dolog? És Andrásnak valóban csak az a célja, hogy "valamit itt hagyjon magából"? Akkor érthető a "szőrvágás", a "japán zászló", a gyerekkori jeges emlék, magyarságtudata és a többi. Ha ő úgy gondolja, hogy 34 évnyi életének ezek a fontos vagy jellemző mozzanatai, vonásai, szíve joga ezeket hagyni hátra.

    Egyébként hogy gyorsan híre fut egy ilyen blognak, az manapság nem nagy csoda. Nem feltétlenül kell mögötte szervezett összeesküvést gyanítani.

    VálaszTörlés