2009. július 22., szerda

Még nyolc nap; Rólunk


Olvastam valahol, hogy indíthatsz blogot bármilyen témában, az ötvenvalahanyadik hozzászólást követően a felek óhatatlanul egymással kezdenek anyázni. Hát úgy néz ki, hogy ez nem csak a csizmavásárlási tanácsadásra, a kisállattartás apró titkaira, na meg a segédeszközök rejtett világára vonatkozik, hanem mindez ide hozzánk is begyűrűzött.

De talán nincs is ezzel semmi baj, hisz mindannyian különbözünk. Akkor kezdjük velem, hogy miben vagyok más, mint a például felhozott sorstársaim? Szerintem elég reális az énképem, és nem tartom magam se különösen bátornak, se pedig gyávának (talán több az ilyen voks). Nézzétek, valaki így is látná az életének az értelmét, én nem. Nem menekülök és végképp nem sajnáltatom magam, legalábbis én úgy érzem, de lehet, hogy mégis kezdek becsavarodni, mert elég sokan azt írták? Ha így folytatnám, akkor tuti eljönne annak is az ideje. Minden elismerésem azoknak, akik így is megtalálják az élet apró örömeit, küldetéstudatuk van, vagy fegyelmezetten végigcsinálják a maga „természetes” módján, már amennyire a tengernyi gyogyótól mindez természetesnek minősülhet. Senkit nem akarok befolyásolni, azt meg végképp nem szeretném, ha példám ragadós lenne. Én egy meglehetősen egyszerű figura vagyok. Olyan ókori görögös „ép testben ép lélek” elvet valló, viszont az enyém meg cseppet sem az. És ez tény, nem önsajnálat. Jó, tudom, hogy egy 34 éves test már nem 20 éves (tisztelet a kivételnek, pl. a még annál is több Maldini) de azért alapjáraton még ereje teljében van. Lehet, hogy már felszedett némi kappanhájat a sok ülőmunkától, de egy vasárnap délelőttöt simán végigfocizik, arról meg ne is beszéljünk, hogy ha kell, kemény a pélója, mint a beton. Nálam ez már nem lesz, sőt ennek a töredéke sem, ezért akarom, hogy addig legyen vége, amíg tényleg nem csak a nyálam csorog, amint üveges tekintettel révedek a nagy büdös semmibe. De elfogadom, hogy másnál mindez másképp működik. Hisz lehet valaki gyönyörű és iszonyúan tehetséges egy kerekekre szerelt rozoga fotelben ülve, hetven és a halál között, pusztán azzal, hogy így sóhajt fel: „Ramona!” míg más 25 évesen 90-60-90-es mérettel, és az 1 perc világbékés helyett akár negyedórás Shakespeare nagymonológgal is tűnhet közönségesen szánalmas műripacsnak.

Ok. Jó titeket olvasni és kiírni magam, de belőlem nagyjából ennyi, ami sztori, az Életem két utolsó hete huszonhatodik évadként felmelegítve már távolról se lenne ilyen.

De ez kizárólag az én ügyem, szigorúan személyre szabott „edzéstervvel”, eszetekbe ne jusson követni, vagy másnak ajánlani!

Páran kértek tőlem tanácsot, na, erre végképp nem számítottam, de miért is ne, próbáljuk meg:

Valaki kérdezte, hogy mit tegyünk, hiszen bármikor bekövetkezhet ilyen fatális baleset, mint velem. Gyorsan utazzunk el oda, ahová régóta vágyunk, hívjuk át a szomszéd-fiút, lányt stb? Persze, semmit se halogassunk a végtelenségig, de azért nem eszik olyan forrón a kását. Én nagyon megszívtam, de rengetegen meg kicsit szívják meg, ami cseppet se látványos, viszont az se egy főnyeremény. Gondolok arra, hogy biztos egy csomó blog elhanyagolt cukorbetegségekről, meg egyéb nyavalyákról szól, csak azok nyilván nem olyan „látványkonyha” mint az enyém. De számszerűleg több ember jár pórul ilyesmi miatt. A helyzetem ellenére nem hiszek a 100% sorsszerűségben. Kössük be a biztonsági övet, ne cigizzünk, spanglizzunk, koleszterinbombázzunk ész nélkül, ha már én vagyok pár olvasó Máray-Hamvas-Müller pótlója, az én Füves könyvem se úgy üti fel a hozzávalókat négy személyre, hogy „végy egy Rizla +-t”:-), de azért élvezzük az életet. Néha ha jól esik, csapjunk oda az agysejteknek, Norbinak se kell mindent észrevennie:-). És talán gondolkozzatok el azon, hogy mi az, ami számotokra magatehetetlenül is kellő örömöt okoz, vagy hittel tölthet el, esetleg biztos-ami biztos, már most keressetek valami ilyesmit.

Valaki kérdezte, hogy szerintem a nagyapám mit javasolna? Azt, hogy ő hozzám hasonló helyzetben lenne, egyszerűen nem tudom elképzelni. Most lehet, hogy azt hiszitek, ilyen nincs, pedig így van. Őt napközben ágyban, pizsamában, ugyanúgy, mint néhai Antall Józsefet (’course, őt tévén), életemben csak egyszer láttam, amikor kivették a vakbelét és meglátogattuk a kórházban. És, hogy ő mit mondana nekem? Tőle nagyon távol állt az olyasmi, hogy valaki ennyire magatehetetlen. Ő még a „nagyon beteg, haldoklik, majd meghal” sémában szocializálódott. Igazándiból nem szeretném, ha így látna és nem is mondanám el neki a tervem.

És, hogy ti milyenek vagytok? Néhány Scherlock Holmes, Miss Marple és hangvezérlő IT szakember itt settenkedik közöttünk. Le a kalappal a legutolsó tárgyilagos, korrekt fejtegetésével, ezt a legkomolyabban mondom. Csakhogy, mint a tegnapi posztban írtam, egy „nulladik típusú” hangvezérlésbe sok minden belefér. Telefonon diktálni, kérni kijavítást, kiegészítést stb. Személyes képet szándékosan nem rakok fel. Ízlés dolga, na meg kockázatkerülés. És van, akit az se zavarna, ha netán blöffölnék (higgyétek el, speciel engem a legkevésbé-)). Mert így is kaptok valamit. Amikor Londonban éltem, olykor átbicajoztam a Hyde Parkon és meghallgattam a Speakers’ Corner szónokait. Hát, ez egy meglehetősen megkopott hagyomány volt úgy 11-12 éve, de gondolom manapság sem éli reneszánszát, hisz a tömegmédia mindenütt jelen van ezerrel. Többnyire hosszúszakállú, valószínűleg urdu, pastu és arab szónokok beszéltek Koránnal a kezükben, de azért akadt két konstans angol szónok, egy mókásan sovány, ultraradikális marxista, meg egy ötven körüli, félresiklott karrierű, bohém életművész, aki mindig ugyanazt fújta, azt viszont élvezetesen. A mondókája nagyjából abból állt, hogy előadta mennyire monoton, szar dolog a napi robot. Megszavaztatta a közönséget, hogy kézfelemeléssel jelezze, aki valóban élvezi a munkáját. És mindig elégedetten állapította meg, hogy alig pár kéz lendült a magasba. Majd elmondta, hogy: - Nos, akkor ti többiek holnap telefonáljatok be a főnökötöknek, mondjátok el neki, hogy az ég gyönyörűen kéklik, a Nap süt, ma nem megyek be dolgozni, és holnap se, meg soha többé! - Ezen persze a közönség jót nevetett, mert ügyesen adta elő, de azért a tanácsát nyilván egy épeszű ember se követte. A másik, jól elsütött közhelyen alapuló poénja azon a szónoki kérdésen alapult, hogy mi a különbség a haknis (entertainer) és a művész (artist) között? A haknis egyszerűen azt adja a közönségének, amire szüksége van, míg a művész azt, amiről a közönsége nem is sejti, hogy szüksége van. (A fordítás elég tanyasi, bocs).

Na meg akad, akinél lejt a szolidaritás pálya. Isten bizony, nem vagyok egy Esterházy rajongó, sőt, de egyszer láttam a tévében, amint felolvasta egy saját írását a toleranciáról, na az nagyon ott volt. A sztori dióhéjban: A család kiviszi a folyópartra az idős, rokkant rokont. Gyengéden kiveszik az autóból, beültetik a tolószékébe, a kedvébe járnak, amiben csak tudnak, stb. Majd az egyikük megpillant egy háromlábú kutyát bicegni és döbbenten felkiált: - De hisz ez nyomorék, selejt, az ilyen miért van itt? És vannak, akiknek erős a hitük, mert sziklára épült és az égi meg a földi törvényeket is betéve tudják, míg mások inkább a szent ágostoni, „szeress és tégy amit akarsz!” jegyében, szenvedélyesen és őszintén kommentelnek: „hagyd már azt a hülye törvényt! Mindenki tudja, hogy a törvény NEM JÓ! Nem véletlenül engedélyezik a passzív eutanáziát, és pl. Svájcban...akik tőlünk sokkal fejlettebbek az aktívot is!!!”

Vannak, akiknek hozzátartozójuk, ismerősük hasonló, meg tán még keményebb tragédián ment keresztül és akad olyan is, aki kisfia súlyos betegsége miatt mindent megmozgat. A Lorenzo olaja c. film jutott róla eszembe, csak ott az apuka -Nick Nolte játszotta- volt az, aki valóságos tudós kémikussá képezte magát, csakhogy segítsen fián. Landi, megtiszteltetés, hogy „rám írtál”, megnéztem a blogod ( http://duchenne.freeblog.hu) vagyis Barni fiad blogját, és te vagy az igazi hősnő bakker, nem Lara Croft:-).

De úgy érzem, hogy mindannyitoktól egy adag őszinte szeretetet, aggódást, érdeklődést kapok, és azzal sincs baj, hogy fikázó is van a csapatban, hisz attól igazán emberi egy blog. Szóval köszi nektek, sok-sok Bátor Segítőm -:) beleértve a csendes többséget is. A nem kommentelő, Ismeretlen Olvasót, akinek nyilván ugyanúgy megvan a véleménye. Ami lehet akár lakonikus tömörségű, pl: „faszság” de az se kizárt, hogy azon agyal, hogyan is építhetné be mindezt a szakdolgozatába. Csak egy valamit ne tegyetek. Ebbe az egészbe ne lovagoljátok bele magatokat túlontúl. Tegyétek föl a Ramayat, igyatok egy csipkebogyó teát és élvezzétek az életet. Hé, ez nektek csak egy blog, csak nekem az élet!

43 megjegyzés:

  1. Kíváncsi lennék egy Dr. Csernus véleményre erről az egészről :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Andris!

    Már nagyon vártam a következő napot, hogy írj! Tudod nagyon sokan vagyunk, akik belelovaljuk magunkat az egészbe, hiába "csak egy blog". És sokunk nem szeretné, ha nélküled folytatódna tovább.

    Ha olvastad honlapomat, akkor biztos kerültél arra oldalra, amikor egy hozzám tartozó néhány napjáról/ betegségéről írok. Kegyetlen volt. És tudom, hogy ez nem lenne másképp a TE szeretteiddel sem.

    Tudod, a remény hal meg utoljára....

    Kitartás!

    VálaszTörlés
  3. Miss Marple, tisztán látszik, hogy mindenkinél jobban érdekel Téged ez az egész, nem véletlen, hogy az első hozzászólás a Tied. Páran tisztelnek, mert leírod a véleményed. Sokan leírják és én pl. elolvasom mindenkiét és mindenhol talalálok igazságot. Igen, Rita, Nálad is. Az unszimpatikus Benned csak annyi, hogy kötöd az ebet a karóhoz, képtelen vagy elfogadni, hogy másnak is lehet igaza.
    Az utolsó mondatát Andrisnak mindenki megszívlelhetné. Mivel nekünk tényleg ez csak egy blog, egymás fikázása helyett beszéljünk olyan dolgokról, amit Andris élvezne. Bevallom, nem tudok egyértelmüen állást foglalni abban, hogy Andris helyzete valós-e, de azt a félelmemet félretéve, hogy megvezetnek, úgy kezelem a dolgot, hogy igaz, mert inkább tanuljak és hülyézzem le magam a naivságom miatt, mintsem igaz legyen és egy "haldokló" embert utolsó napjaiban bántsak.

    VálaszTörlés
  4. Basszus, én ezt nem hiszem el... Rita, most irigyellek, mert szeretnék én is magasról sz@rni az egészre, de nem megy... Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy egy életnek így vége szakad. Annyira szeretnék tenni valamit, hogy ne így legyen... Kár, hogy nem hatnak Rád itt sokunk szavai...kár...

    VálaszTörlés
  5. A kár az Renáta, hogy nem látjátok át néhányan a hamisságát az egésznek. Vannak akiket nem lehet megvezetni :) Egy harmincas éveiben járó Miss Marple-t meg végképp nem :))

    Igen, érdekel, olvasom, hitelessége azonban nulla.

    VálaszTörlés
  6. Andris, ezt neked küldöm! Tudom, semmin nem segít, de nagyon szép! Van hang is.

    http://5mp.eu/fajlok/edinaoldala/life.pps#1

    VálaszTörlés
  7. Azt hiszem, Andris függő lettem.
    Megváltozott valami bennem .Nem lehet más...
    Amikor már azon kapom magam, hogy tovább gondolom a leírtakat és "mi van ha" nem csak akkor kavarog a fejemben, amikor itt vagyok.Ha a kisfiam szorosabban ölelem magamhoz...amikor a párom felhívom, csak úgy..amikor az anyumhoz átmegyek, mert csak látni akarom....valamit kaptam.Egy legyintést egy gyengéd figyelmeztetést, ne vegyek mindent csak természetesnek, mert esetleg..
    Ha csak ennyi, már jó, hogy itt vagyok naponta.
    Borzasztó nagy energiát fektettek abba, hogy be tudjátok bizonyítani, smafu az egész.Egyet nem értek, miért nem arra koncentráltok amit kapni tudtok ez által.
    Mivel lesz jobb, és kinek, ha kiderül tényleg nincs katartikus vég.
    Magam részéről, maradok naiv, és hiszek.
    Holnap is jövök..

    VálaszTörlés
  8. Nem kívánom Neked, Kedves Rita, de kérlek, írd majd le, hogyan érzed magad, ha kiderül pár nap múlva, hogy igaz volt... Nem várok választ...!

    VálaszTörlés
  9. Egy kis olvasni való, amin el lehet gondolkodni mindenkinek, persze ha van ideje elolvasni.:

    http://5mp.eu/fajlok/edinaoldala/a_titok.pdf

    VálaszTörlés
  10. Kedves Andris!

    Mosolyt csalt arcomra a "ne menjetek be dolgozni" resz:)
    Eszembejutott rola egy jelenet a Hivatali patkanyok c. vigjatekbol,amikor a srac,aki utalatos irodai munkat vegez,besokall,es egyszerüen csak ugy kitalalja hogy nem megy be többe.Elhivja a lanyt,akit mar reg kiszemelt maganak kajalni,es ö a munkajarol kerdi,a pasi meg ezt valaszolja:
    "-Nem szeretem a munkamat....Azt hiszem nem megyek be többe.
    -Egyszerüen csak nem mesz be?
    -Ja.
    -Nem fognak kirugni?
    -Nem tudom.De tenyleg nem tetszik,es nem megyek be többe.
    -Tehat fel fogsz mondani?
    -Nem.Egyszerüen csak nem megyek be.
    -Mikor döntöttel igy?
    -Kb.egy oraja.
    -Valoban?Kb.egy oraja? - csajszi nevet:D
    Keresel masik munkat?
    -Nem.Azt hiszem nem keresek masik munkat.
    -Es hogy jön be a penz?Hogy akarod a szamlakat fizetni?
    -Azt hiszem azt se fogom többe csinalni." :D

    Viccet felreteve,persze szamlat fizetni azert kell,de mindenkinek maga döntese mit melozik.A film vegere a pasi epitömunkas lesz,es tökre elvezi a friss levegön valo munkat.Nem rabszolgak vagyunk,hanem emberek,csinalja mindenki ami jolesik,ne robotoljon senki!

    En ma szabad vagyok,süt a nap,ennyit a mai netezesröl,megyek sportolni,ha mar van kezem,labam,es egeszseges vagyok!Tegye azt mas is aki megteheti!

    Üdv mindenkinek

    VálaszTörlés
  11. Most olvastam végig a többi blogot is, meg a hozzászólást is. jellemző az emberekre, a felnőttekre, hogy ha hallanak valamit, valami szokatlant, szenzációsat, akkor az első kérdés, hogy ez igaz? Pedig mi van ha ez épp nem az? Itt soha senki nem sírt még regényen? Pedig az nem igaz. Ott, akkor épp nem. De máskor, máshol mással igan. És ezt mindenki tudja. Ezért írunk, és ezért olvasunk. És a másik. Szerintem nincs értelme, se lebeszélni, se siránkozni, se rábaszélni, se cikizni Andrást(nevezzük így, hiszen ő is így hívja magát) semmiért. Tiszteletben kell tartani a döntését. Akkor is ha tényleg beteg, és meg akar halni, és ezért írt blogot, akkor is ha teljesen egészséges, és valami más okból ír. Van valami oka. És az az övé. Ha valaki most gyűjteni kezd neki, mint anno Isaurának, az magára vessen. Ha valaki tudna komolyan segíteni ebben az esetben, az tegye meg, de a többi felesleges. Csak lássunk végre emberek. Lássunk a dolgok mögé. Akkor volt értelme ennek a blognak.

    VálaszTörlés
  12. Azt hiszem, eddig Perta fogalmazta meg a legjobban ennek a blognak a lényegét.

    VálaszTörlés
  13. Andris, te szemét hatásvadász. El ne menj 8 nap múlva, inkább segíts a következő albumunk szövegét összedobni. Lehet, hogy kamuzol, de írni azt nagyon tudsz!

    VálaszTörlés
  14. Szia Andris! Eddig bírtam szó nélkül... nem érdekel, hogy igaz vagy hamis... kell és kész... eleinte naponta egyszer, ma már naponta többször... írj! írj! és írj! sokunknak szüksége van rá... a Bátor Segítődnek is üzennék... legyen GYÁVA!!!

    Legyen Szép Napod!

    VálaszTörlés
  15. Egy dologban nagyon igaza van a szerzőnek, abban, hogy pár hozzászólás után a kommentelők átmennek anyázásba, pedig ez a blog nem elsősorban rólunk szól. Én ahogy észrevettem, kicsit mindegyikünkből előtör az " ember ", érzelmek, érzések, vágyak, hibák, sikerek, satöbbi. Jobban örülnék, ha kiderülne, nem készül halálra a szerző. Nincs szándékomban megkérdőjelezni, és nem is fogom a jövőben sem tenni. Lehet, hogy az a jövő már csak 8 nap? Szerintem mindannyian lélegzetvisszafolytva várjuk, mi fog történni, és nem azért, hogy Andris meghaljon. Én személy szerint úgy érzem, mintha egy tiltott társaság tagja lennék, annak minden titokzatosságával együtt. Abban is biztos vagyok, ha bármi történik 8 nap múlva, és nem kap publicitást, mindannyian iszonyúan csalódottak, izgatottak leszünk, hiszen mindannyian mást várunk. A szerző állítása szerint a döntését nem másítja meg, és ezt én tiszteletben tartom. Ezért nem is fogok abba az irányba elmenni a hsz-immel. Csak itt leszek Andrissal, veletek, végig...

    VálaszTörlés
  16. Én nem "az a segítő vagyok!" --

    Az első infarktusom uán vagyok, a mi nem túl régen volt. (április) Azóta többször van halálfélelmem. Pl. tegnap este is elég rossz volt a közérzetem,össze-vissza kalimpált a szivem, és mindez halálfélelemmel párosulva. Egyszerűen arról van szó, hogy nem szeretnék meghalni, pedig nagyon nehéz életem van!
    Volt amikor annyira magam alatt voltam, hogy kimentem a pályaudvarra megnézni az I.C. kerekeit, hogy milyen lesz majd "találkozni vele". Hála Istennek nem tettem meg!
    Imátkozom azóta is. ... S bízom benne, hogy egyszer minden jobb lesz.
    Ebből adódóan nem értem, hogy hogyan lehet várni a halált!! Hogyan??
    Szerintem csak kérned kell Istent, mert igenis vannak csodák!
    Hittel kell élni, megbékéléssel, és reménykedni hogy az a csoda Téged is megérinthet!!

    VálaszTörlés
  17. értelek,megértelek.csak azt sajnálom, hogy most "ismertelek" meg :S

    VálaszTörlés
  18. fura lehet ha 8 nap az élet..

    VálaszTörlés
  19. Csatlakozom Zottyohoz. Teljesen. Mióta figyelemmel kísérem Andris írásait és a kommentelők hozzászólásait, egyfajta nyugalom telepedett rám. Olyan, mintha köztetek, pusztán azzal, hogy olvasom soraitokat, egy másik világba csöppenhetnék. Élmény és egyben egy hatalmas súly a lelkemen, hogy az az ember, aki mindezt elindította, mit élt/él/fog átélni. Valaki azt írta, hogy másképp öleli a kisfiát, valaki azt, hogy elgondolkodtatta, valaki megkönnyezi ... stb. Érzéseket vált ki emberekből, ami nagyobb részünknél pozítiv. Már nem foglalkozom a most már aprócskának tűnő problémáimmal, mert vagyok, létezem, élek a Világba és megadatott, hogy megoldjam őket, hogy küzdjek. Gondolok Rád Andris és megkedveltelek. Nem rajongó tiniként, hanem a Rólad az írásaid és az általam alkotott kép alapján. Ha kiderül, hogy kamu, akkor is kedvellek, mert ha csak egy embert sarkalltál arra, hogy jobban becsülje, amilye van, már nem volt hiába. Vagyok és figyelek ...

    VálaszTörlés
  20. Megértelek, hogy nem akarod így folytatni tovább. Én is ezt tenném a helyedben. Hiszek benne,hogy igaz amit írsz. Minden nap olvasom amiket közzé teszel. Szinte láttalak lelki szemeim elött ahogy korcsolyáztál a jégen... Sok mindenre jó amit most teszel, ráébreszt arra hogy mi az a sok faszság ami miatt kiakadtam eddig. Eddig is megbecsültem az apróságokat az életemben de most még nagyobb értéke van számomra,hogy ezt az üzenetet is például a saját két kezemmel írhatom.

    Holnap ugyanitt...

    VálaszTörlés
  21. Andris!

    Először is meg szeretném köszönni, hogy válaszoltál a kérdésemre (ami a nagyapádra vonatkozott). Tudom, hogy nincs mindenre válasz, de örülök, hogy legalább elgondolkodtál rajta. :)

    A mai bejegyzésedben volt valami hihetetlenül őszinte, emberi, szívhez szóló. Már én is úgy vagyok, hogy inkább érezzem magam "átvertnek", mintsem egy valóban halálra készülő embert megbántsak. De éppen ezért én is nagyon-nagyon szeretném, ha az egész egy kísérlet, gerillamarketing vagy bármi más lenne, csak ne haljon meg egy ilyen ember, mint te.

    Azt gondolom, hogy az általad idézett két kategóriából te az "artist" vagy, hiszen szerintem senki sem sejtette közülünk, hogy pont az eutanázián (és ennek fényében élet és halál kérdésén) kellene töprengnie.

    Szerintem neked még a Máray-Hamvas-Müller-vonal is jól állna, de persze lehet sokkal cinikusabban is, ahogy neked tetszik. Max. más lesz a közönséged. Egy próbát mindenképpen megérne. ;) Ugyanis benned igenis több van, mint 14 nap hírnév. Ez tény.
    De a végső döntés akkor is a tiéd.

    VálaszTörlés
  22. Sokáig latolgattam, hogy bekapcsolódjak-e ebbe a történetbe vagy sem. A végén mégis úgy döntöttem, hogy hozzászólok én is.Kedves Andris, akinek ekkora humora, ilyen írói vénája és óriási kreativitással megáldott, az hogy gondolkozhat azon, hogy eldobja az életet magától. Szerintem nagyon sokan olvassák soraidat és mindenkite gondolkodásra késztettél ilyen vagy olyan formában. Nem hiszel a sorsban, nem éredekel a vallás ezt állítod magadról. A baleset is valamiért történt. Ezek szerint neked nem volt halálközeli élményed, mert ha lett volna biztosan másképp gondolkodnál. Azt mondod, hogy "ép testben ép lélek" a te meggyőződésed. A halál után mi lesz a lelkeddel? Fura egy szerzet vagy az biztos, és képes vagy az írásaiddal szórakoztatni, elgondolkodtatni, felmérgesíteni, nosztalgiára késztetni és még sorolhatnám, hogy mi mindent kihozni az emberekből. Energetikailag és érzelmileg már ez is feltölti az embert ha ennyi visszajelzést kap az írásaira. Téged ez mennyire mozgat meg? Mennyire hat Rád az emberek együttérzése?
    Szerintem ebből az egészből még egy jó könyv, vagy egy jó forgatókönyv is készülhetne.
    Szeretettel üdvözöllek és remélem nemcsak mi, hanem azért még Te is gondolkozol a dolgaidon.
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  23. Üdvözlöm Társaságot!

    Kedves "nem az a" Segítő! Először is nagyon remélem, hogy helyre jössz, felerősödsz mind testiekben és lelkiekben, megjavul az egészséged, a közérzeted.
    Szóval mielőbbi gyógyulást, és gondolom, hogy fogalmam sincs róla miken mentél keresztül, így nem is nagyon merek mit mondani, csak gyógyulj meg!

    Igazából azért is írtam, hogy ezt a vonatos dolgot jó hogy meg sem kísérelted, és az ilyen ötleteket törekedni kell mindig csírájában el vetni (mindenkinek).
    Most konkrétan a mozdonyvezető helyzetét is ha nézzük neki ez általában egy komoly trauma lenne (főleg ha első eset!), amin pszichológusok próbálnak majd a későbbiekben segíteni több-kevesebb sikerrel. A bűntudat ott lesz benne, és mikor nem is számít rá újra csak előjön benne az egész szitu, lepörögnek az események újra és újra, elgondolkodik azon vajon mindent megtett-e érte, hogy megmentse az áldozatot, nem bambult-e, figyelt-e, időben fékezett-e. Ilyenkor másodperceken is múlik minden, és számos eset volt, mikor a szakadék széléről jött vissza az emberke, mert időben fékezett a mozdonyvezető, de ha nem, akkor nincs második szülinap...
    Neki sem lehet egy babazsúr átélni az eseményeket. Nem akart részese lenni a történteknek. Soktól hallottam már, hogy mikor elütötte az embert, előtte látta egy pillanatra a rémült tekintetét az áldozatnak, és rendszeresen felkavarja az eset ahányszor csak eszébe villan a kétségbesett pillantás. Persze mondják, hogy oké, semmi baj, az élet kemény, túltettem magam, meg hogy csak a mozdony volt, nem is ő oltotta kia azt az életet, hanem a gép. Aztán jön, hogy hát de a mozdony mégis ő vezette, tehát közvetve mégis ő a hunyó, meg hasonló ömracangoló gondolatok, amiket talán nem is mond el senkinek, mert vitatkozni/elmélkedni sem akar erről.
    De mikor leszáll és látja a húsdarálót, a forgóvázba beszorult cafatokat, a nyakán duzzadnak az erek, szédülés, remegés, félelem, borzongás lesz úrrá rajtuk.
    Szóval ők általában családos emberek, megvan a maguk baja így is, és ha már egy esettel kevesebb már megérte nekik. Az első mindig rettenetes. Volt olyan is akit mentő vitt el, mert beindult a szerencsétlen szíve és elájult annyira megviselte (szívrohamot kapott).
    Sokan mondták, hogy ők választották a pályát, mért lettek mozdonyvezetők, benne van a pakliban. Hát benne van valóban, de vegyük figyelembe, hogy nekik is vannak érzéseik, és szándékosan ne tegyünk velük ilyeneket, mert mikor hazamegy a kis porontyaihoz máris egy fekete folt ott lesz a lelkében az eset után, és nyomasztja egy életen át, nem is beszélve hogy rövidtávon egyesek alkoholhoz is nyúlnak, így tompítják a "önmarcangolásukat".

    Mondjuk van aki hamarabb feldolgozza, de ne tegyük próbára őket ilyen téren, ha egy mód van rá. :)

    - Egyáltalán nem ítélkeztem senki felett, nem is menrék, nem is tehetném, és mindeknkihez szóltam.
    - Mondjuk kicsit off is a téma, de talán nem annyira. :)

    Üdv!

    VálaszTörlés
  24. szevasz Andris
    napok óta követem irásaidat a mai tényleg megragadott mert egy kicsit hozzánk is szóltál.a társaság mely itt ebből az okból összeverődött tényleg sokszinü.amit én gondolok hogy nem vitatkozni kellene hanem egy két értékes gondolattal gazdagitani téged s ezáltal egymást is mert akarva akaratlanul része lettünk egy történetnek mely ahogy már leirták előttem lehet igaz is és esetleg egy elképzelt helyzet is, viszont az a lényeg hogy érezzük a dolog súlyát mert ma én holnap esetleg más kerül hasonló helyzetbe.s ha igaz akkor mi most cinkostársakká is váltunk.

    VálaszTörlés
  25. "az a segítőnek"és Andrisnak is.
    Egyszer régen, elkövettem egy hibát.
    Talán, ha 10 éves lehettem.A napi feladat szerint szerint, el kellett vinnem a kutyát sétálni.Otthon mindig elmondták, csak a gyalogátkelőhelyen mehetek át.Vigyázz magadra és vigyázz rá is...mondta mindig anya.
    A zebra,nekem akkor, túl messze volt. Persze a barátok és a játszótér pont szemben az út túl oldalán.Gondoltam nem lehet baj, csak átfutunk, úgy sem tudják meg, hogy vétettem, és milyen bátor dolog, ezt megtenni.
    Én láttam, jön az autó, de csak én, a kutya csak a labdát látta, ami ott pattogott a túl oldalon...hiába kiabáltam.
    Már csak a fájdalmas sikoltását hallottam és azt hogy repül az út széle felé.Örökkévalóságnak tűnt amíg odaértem, de emlékszem, ezerszer elmondtam magamban istenem add, hogy túl élje, add hogy ne legyen semmi baja..Ma is beleborzongok,ha erre gondolok.Ennyi év után is a szemem előtt van a kép a fülemben a hang..mert hibásnak éreztem magam.Szaladtam hazáig, hogy segítsen valaki,hogy felébredjek a rémálomból.. Sokáig, ezzel álmodtam és ha rágondoltam, minden zsigeremben a bűntudatot éreztem, pedig túl élte és még sokáig szerethettük.
    "az a segítő", belegondolt már, hogy a bátor tette, milyen következményekkel jár majd?Hogy tud majd elszámolni magával, a lelkiismeretével?Ha lehunyja a szemét, látni fogja Andris arcát, amíg él..ezzel számolnia kell.
    Andris! Te mit gondolsz?

    VálaszTörlés
  26. Szia Andris!

    Most "edzettem" 8 nyaki gerincsérült, onnan teljesen béna 19 és 34 közötti fiatalemberekkel. Kerekesszékes rugbyt játszanak és készülnek Londonba. Egyikük azt mondta, hogy csak azért is élni fog!
    Te mindent kipróbáltál? Nem hagytál ki semmit?

    Zoli

    VálaszTörlés
  27. Ma edzes közben eszembejutott valami,amiböl talan sokan tanulhatnak.De ha csak egyvalaki akkor is megeri leirni.
    A baratnöm batyja 3 eve halt meg baleset következteben.A csalad -öt kiveve- elment a szülök hazassagi evfordulojat ünnepelni.Bicajjal tartott hazafele,mar majdnem otthon volt,amikor elülöttek.Azonnal szörnyethalt.24 eves volt.
    Mintha mar önmagaban nem lenne epp eleg szörnyü,hogy arra kellett hazamenjenek,ö mar nincs,meg a baratnöm vallan is maradt a teher,
    amiert ök mindig veszekedtek.1 percig nem hagytak beken a masikat,mindig jart a szajuk,folyton marakodtak.
    En a kisöcsemet mindennel jobban imadom,nagyon összetartoak vagyunk,es a baratnöm mondja is mindig,milyen jo hogy mi igy vagyunk,mert öt mennyire bantja hogy mindig veszekedtek.
    Szeressetek,es becsüljetek meg a testvereteket,szüleiteket,gyermeketeket,mutassatok ki mennyire szeretitek öket,mert sosem lehet tudni,meddig vagyunk együtt velük.Lehet,hogy mi veszitjük el öket,de az is lehet hogy ök veszitenek el minket.
    Minnel több szeretet adtok,annal több marad belöle nektek!!!

    VálaszTörlés
  28. írj valamit Andris...jó lenne minél többet tudni Rólad!
    Egyébként hülye, kérdés, de egész nap ágyban vagy? Csak van tolószéked...?Azzal ki lehet mozdulni, még ha segítővel is. Ráadásul mehetsz a végtelenségig, amíg bírod.:) Meg persze amíg, a kísérőd bírja.
    Tényleg! Lehetne maratont csinálni!
    Annyian gyűltünk itt össze, meg annyian lennénk még akik szívesen sétálnának Veled , ha lehet!Akár az egész országon keresztül vihetnénk!:D Na?

    VálaszTörlés
  29. András!Nálam elérted a célodat.Tudom, ha ezután bárkit meglátok tolókocsiban, nem fogok tudni nem rád gondolni és mindenki aki olvassa a soraidat éppen így lesz ezzel." Jé, akár András is lehetne!"És ezzel már el is végezted minden sorstársad rehabilitációját, de beéred ennyivel?

    VálaszTörlés
  30. Csatlakozom mirawenhez! Elég sokan vannak itt, fogjunk össze és toljunk körbe-körbe a világon :) Mit szólsz? Jobb buli lenne mint meghalni;) Meg lehetne ezt szervezni, nem nagy ügy.

    VálaszTörlés
  31. Csatlakozom Mirawenhez és Gothika-hoz én is. Szerintem jó ötlet, de persze Te tudod mi esne jól.Mindenesetre 3 lány már akadt a horogra. :)Én spec még csak nem is sajnálatból vagy egyéb hülyeségből. Tudod miért? Mert Embernek tartalak, egy jó arcnak, akinek haláli szövegei vannak, és bár nem tudom pontosan milyen állapotban vagy, de ettől függetlenül ,akivel értelmesen és tartalmasan lehet időt tölteni. Mondjuk azt sajnálnám, ha csak tényleg 8 napot. De még az is élmény lenne.

    VálaszTörlés
  32. Én teljesen tiszteletben tartom Andris döntését.Azzal, hogy ne tedd mert egy életed van stb. szerintem teljesen felesleges próbálkozni.Andris szerintem már megrágta a döntését egy párszor.Én annyira önzőnek tartom amikor valakit próbálnak itt tartani, még akkor is ha minden nap állandó szenvedéssel telik, ha másokra van állandóan utalva. Ez az emberi méltóság???

    VálaszTörlés
  33. Mint már délután említettem, emberek lettünk? Foglalkozunk az érzéseinkkel, másokéval, furi, nem? Magam részéről elvoltam a saját problémámmal, ( gyermekelhelyezési per ), de szeretjük egymást a kislányommal, és nincs az az isten, hogy feladjam a harcot. Furcsa társaság lettünk mi itt, más bajából erőt merítünk? Ha pszichológia, ha nem ,megérte közétek kerülnöm. Jó éjt, Zoli

    VálaszTörlés
  34. Ehhez az akcióhoz biztos találnánk még pár embert. Pl. kapható lennék rá én is. De Andris rendíthetetlen .. Az viszont tényleg érdekelne, amit Zoli kérdez: megtettél Te is mindent, hogy változtathass?

    VálaszTörlés
  35. Szia Andris.... én ma olvastalak először illetve kb. egy perccel ezelőtt... szeretném megkérdezni, hogy _Joni Eareckson Egy lépéssel tovább cimü könyvét olvastad-e??? Egy 17 éves lányról szól -életrajzi könyv- aki egy baleset következtében nyaktól lefelé lebénul és hihetetlen szellemi fejlődésn megy keresztül olyan üzenettel az emberek felé, amit szerintem mindenkinek el kéne olvasni... nekem megváltoztatta az életemet... adj még egy esélyt és olvasd ezt el a könyvet a következő héten és hátha benned is fordul valami... nem rábeszélős dumát nyomok itt, hanem valóban úgy érzem, hogy nem véletlen, hogy nemrég olvastam a könyvet és ma pedig olvaslak téged... nincsenek véletlenek és szeretném szivből ajánlani neked a sorait... ennyi akartam mondani.

    VálaszTörlés
  36. Andris!
    Egy dolgot árulj el: ha meglesz a dolog (a pont az i-n). Egy hét mulva ha jól számolom...
    Akkor mi lesz a segítőddel? Nyílván kihívja a mentőket, akik megállapítják, hogy beadtak neked mondjuk egy injekciót. Őt m elviszik a rendörők, a bíróság elitéli gyilkosságért...

    Nem kell konkrétumot írnod, de ugye máshogy csináljátok majd? Úgy értem okosabban ennél, úgy, hogy ne kelljen a csillagba mennie...

    VálaszTörlés
  37. Figyelmeztetek mindenkit (habár szerintem mindenki tudja/érzi), hogy minél közelebb engeditek magatokhoz Andrist, annál jobban fog fájni, ha elmegy...

    Volt nekem egy nagybátyám, aki totál egyedül maradt (felesége meghalt, gyerekei kirepültek és rá se szarnak), és a család megpróbálta rábeszélni, hogy legalább egy kutyát vegyen magának.

    Nos, azt válaszolta, hogy senkit és semmit nem akar többé elveszíteni, s ennek a legjobb, legbiztosabb módja, ha nem köti érzelmi kötelék még egy állathoz sem.

    Csak szólok. És persze Andrist nem akarom egy kutyához hasonlítani - még mielőtt valami széplélek ezzel találna megvádolni.

    VálaszTörlés
  38. Gyilkossagi kiserlet? Ongyilkossagi kiserlet?
    Rendorseg? Zizidoki? Ezt torlod, mer off-topic?

    VálaszTörlés
  39. Ettől még az lesz rosszabb, ha majd 8 nap múlva teljesen magunkra maradunk a kételyeinkkel, mert értelemszerűen a segítő nem üzemeltetheti többé az oldalt, hiszen azzal magát sodorná veszélybe.

    VálaszTörlés
  40. Rákerestem a YouTube-on erre a Ramaya-ra, amit az utolsó-előtti mondatodban ajánlottál; hát hallod!, András, legalább ne ilyen mulatós nótát választottál volna az olvasóidnak... gondolod, hogy majd pont ez fog minket feldobni, akik már egy hete aggódunk érted?
    Ez nekünk sem csak egy blog....

    VálaszTörlés
  41. Egyértelmű, hogy 8 nap múlva síri csend lesz a blogbejegyzéseket illetően. Csak a virtuális barátok írnak majd szüntelen, hogy "hol vagy Andris, válaszolj, ugy-e nem haltál meg?" - és hasonlók.
    Andris meg majd bizonyára jól szórakozik azokon a sorokon :)

    Talán leszedi a blogot...
    Talán a "Segítő" jelzi majd, hogy pont került az i-re, Andris elment...
    Talán... még sorolhatnánk...

    VálaszTörlés
  42. Ha a segítő fotót közölne utólag a temetésről, te úgyis azt mondanád, a kép kamu.

    VálaszTörlés
  43. szerintem bátor vagy és pozitív.
    és ha épp azon kapnám magam megint, hogy az élet apróbb cseprőbb problémáin rágódnék, rá fogok nézni a blogodra, mosolygok majd, és emelt fővel élvezem tovább az életet amíg még lehet, és ugrom át a gátlásaimat, akadályokat amiket nagyrészt magamnak állítok fel, de eltörpülnek a te 'kis ügyed' mellett.
    mert ugye "...s tulajdonképpen az összes nehézség mélyén meghúzódó akadályt saját értéktelenségünk tudata jelenti."
    neked pedig sok sikert az új életed felé :)
    xE

    VálaszTörlés