2009. július 26., vasárnap

Még négy nap; Az első csók íze


Hát, nekem rágóízű. És az émelyítően édeskés fajtából. Amitől a fogorvosokat még a hideg rázta ki, mert akkor még cukorral és nem édesítővel gyártották a rágót. De az az íz nagyon beégett az emlékezetembe. Hetedikes voltam, a lány meg hatodikos. Jártunk, gondoltam én. Koripályás kapcsolat. Alacsony, rövidhajú, vagány kiscsaj, Párizsi becenévvel, vagy inkább gúnynévvel, amit nagyon rühellt és nem is illett hozzá, csak rímelt a nevére. Szóval, aki fel akarta idegesíteni, így szólította. Nyolc után zárt a koripálya, nagy pelyhekben hullott a hó, mondhatni tömény giccs, pedig mégse. Aztán felnőtt fejjel hallottam, hogy sokan már az oviban az asztal alatt bőszen smároltak, de az olyan gyerekes dolog. Én meg azt hittem, hogy az enyém már igazi kamasz smár. Rendesen van csajom, hízott a májam. Pedig még azt se tudtam, hogy forgatni kell a nyelvet (és ő sem, hiába blöffölt, hogy neki már volt fiúja) de annak ellenére kurvajó érzés volt. Az egésznek a kémiája, meg ahogy dobogott a szívem ezerrel, valamint, hogy mindezt olyan minőségi előrelépésnek éreztem: - Most már nem vagyok gyerek!- gondoltam önteltséggel vegyes izgalommal. Mint a szüleink, amikor lecserélték a Zastavákat meg a Zsigulikat Golfra meg Opel Kadettre, vagy mostanság amikor csomóan végleg átmigrálnak az Iwiwről a Facebookra. Közbe persze ugyanolyan kis porbafingó maradtam, de eljátszottuk ezt a lájtos felnőttesdit, na meg a kocsi és a közösségi szájt cserétől se lesz senkiből új ember, de egy röpke önámításnak megteszi. Aztán pár napra rá szakítottunk. „Közös megegyezéssel”. Megbeszéltük, hogy „maradjunk inkább barátok”. Más suliba jártunk, csak a koripálya hozott minket össze. Kb. rá 15 évre láttam újra és nem ismert meg. Egy picit szarul esett a dolog, de valahol élveztem is, mert nem voltam benne biztos, hogy tényleg nem ismer meg, vagy nagyon profin játssza a hülyét. Meg aztán miről dumáltunk volna? A műmálnaízű cigarettarágók bódulatát úgyse adta volna vissza semmi.

A biztonsági rágózáshoz hasonlóan lehet, hogy az egészséges cigiig is eljut az emberiség? Mert, hogy a cigizéssel is az az egyik gond, mint a rágózással, hogy meglehetősen erotikus. Ahogy Greta Garbo ábrándos tekintettel szippantott a hosszú szipkából a maga őrjítően dögös, arisztokratikus módján, vagy arról már nem is beszélve, amikor az alul alulöltözött Sharon Stone az Elemi ösztönökben eregette buján a füstkarikákat. Hát, mit mondjak, egy perc alatt jobban megizzasztotta az ügyészt, mint a mi Kulcsárunk az egész eljárás során. És a bagózás férfiaknál is macsós. Gondoljunk csak Bruce Willisre, amint a Die Hardokban keménykedik cigivel a szája szélén. Szóval a forma az evidens, csak át kellene tölteni a tartalmat mondjuk egzotikus helyeken megtöltött hegyi levegővel. Na, azzal lehetne csak kaszálni. Végtére is az ásványvízbiznisz is hogy szárnyal. Ha már így is úgy is felfoghatatlan mennyiségben palackozzák az Eviant fenn magasan a festői szépségű észak-francia Alpokban, akkor nem lenne nagy kunszt ugyanott kompresszorral tölteni a hegyi levegőt vékony kis nyolc centis rudacskákba? És az Evian Light persze csak az egyik termék a sok közül. A mi brandunk lenne a Kékes, az erős hazai, a magyar-portugál örök barátság jegyében Louis Figo portréjával díszítve, ha már a Szentkirályi ásványvizünkön úgyis ott virít. Amerikai filmsztárok, orosz oligarchák és olajsejkek, mint a bor- és szivar kuriózumokat, vásárolhatnának dollár tízezrekért egy-egy szál North-, meg South Polt, a sarkpontokon töltött, garantáltan jegesmedve és pingvinfingmentes, sűrített levegős cigit:-). Pár ügyes mérnökember megtervezi a „hús-vér” cigarettára megtévesztően hasonlító hüvelyt, ami mint a „rendes” cigi, néhány perc szívás után ürül csikké. Végtére is, e-cigaretta már létezik is, mindez pusztán egy kis utófejlesztés kérdése. És mióta az amerikai munkásosztály zömében Kínában állomásozik, a gyártás meg a globális terjesztés is filléres tétel, különösen a várható busás haszonhoz viszonyítva. Csak a marketingre kell egy vastagabb tételt megelőlegezni, de hát mire valók a bankok? Egy ilyen aranytojást tojó tyúk finanszírozására, globális válság ide, vagy oda, biztos soronkívüli kockázatelemzést követően, csettintésre folyósítanának hitelt. Lehet, hogy nemsoká David Beckham Marlboro cowboy lesz? Na, ezt az élményt meghagyom nektek. Ugye milyen egyszerűen hangzik? Hajrá, durrantsatok a nullás lisztbe külön-külön, vagy akár együtt, gründoljatok céget és legyetek milliárdosok, én pedig „rohanok” sportolni: -).

33 megjegyzés:

  1. Volt ilyen, emlékeztek? A rendszerváltás után kis májkrémes dobozokban árulták a levegőt. Asszem az volt ráírva a kommunizmus utolsó lehellete.

    Mint célcsoport jelzem, hogy a cigis verzió nekem jobban tetszik mint a konzerves. :)

    VálaszTörlés
  2. Na varjatok csak....küldök nektek hegyi levegöt beföttesüvegben...MEEEEEEEEEGY:O
    Nyissatok az ablakot:D

    VálaszTörlés
  3. Huuu. szerintem elég kevés az olyan férfi aki emlékszik az első csókjára. Akkor nálad eléggé mélyen megmaradt. :-)

    VálaszTörlés
  4. Tegnap nem volt módomban elolvasni az írásodat, ma pótoltam, és szempillantás alatt helyükre kerültek a dolgok.Tudod milyen érzés, mintha valami varázsütésre minden elsimulna, mint mikor rámálomból ébredsz hajnali fél háromkor, de olyan hamar, hogy a tudatod nem bírja követni, és teljesen üres vagy, és semmit nem tudsz magadról, pár pillanat, de örökkévalónak érzed, és egyszer beugrik:borota vagyok,ez a 2008.év október havának 17.napja ... No, valahogy így.Ha már ennyire közhelyes vagyok, hadd mondjam el, hogy néha nagyon szép tud lenni...

    VálaszTörlés
  5. Jó irónikusra sikeredett a vége :P hehe

    VálaszTörlés
  6. Szia, András!

    Akár halni készülsz, akár nem, blogod egyre tanulságosabb számomra. A bejegyzéseid arról szólnak, hogy az ember mindig, minden helyzetben használja aktívan az agyát, legyen kreatív (hegyi levegővel töltött cigi :)), és dédelgesse kedves emlékeit. Valahogy úgy érzem, az ilyesmitől vagyunk egészek, ezektől kerek az életünk. Aki így él, az akkor sem zombi, ha nyaktól lefelé magatehetetlen - szemben az "épekkel", akik különböző talk- és realityshow-kon hülyülnek el végérvényesen.

    Hegyi levegővel töltött cigit még nem szívtam - gondolom, olyan lenne, mint egy oxigénmaszk -, de gyógynövénnyel töltöttet igen. Hadd ne írjam le, milyen... András, ne akarj nekünk, távolabbi halálra pedálozóknak (dohányosoknak) megrázó élményeket szerezni!:)

    VálaszTörlés
  7. Rita!

    Nem unod még a saját epés megjegyzéseidet? Nincs más közeg, ahol szarkasztikus hajlamaidat kiélhetnéd? Csak kérdezem...

    VálaszTörlés
  8. Az a gyógynövényes csaknem mindenben, bár nem teljes egészében különbözik a cigarettától. :)

    VálaszTörlés
  9. miért unná? rita, andrás szarkasztikus énje.

    VálaszTörlés
  10. Az első csókra szerintm mindenki emléxik, csak nem vallja be, mert nem biztos hogy jó volt. Én a puha ajkakra meg a sok nyálra emléxem az ovis csókból. :DDD
    Kanári-szigeteken árulnak turistáknak ottani levegőt, ilyen tekerősnyitóval ellátott halaskonzervben. :D

    Rita nekem már hiányoznál ha többet nem kommenteznél. :D

    VálaszTörlés
  11. Kapen, itt leszek mindvégig, ok? :P

    VálaszTörlés
  12. Rita én örülök Neked!
    Én is itt leszek, ill. itt vagyok, naponta többször is!
    Várom, hogy a Bátor Sagítő is írjon végre ide valamit!

    VálaszTörlés
  13. Ha 8 év nézne ki neked ezért, akkor kockázat minimalizálásra törekszel, és semmilyen formában nem nyilvánulsz meg, mint BS. ;)

    VálaszTörlés
  14. Az az érzésem, mint ha ez a blog már a nekrológ lenne.Mi kapálózunk ,kérlelünk, be akarunk folyásolni, kételkedünk, verziókat gyártunk.Közben Andris, ezeket már régen leírta, valaki most teszi közzé, valamiért.

    VálaszTörlés
  15. Be akarunk folyásolni???????????????????????
    Befolyásolni akarunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  16. Én Andris problémájától szeretnék elvonatkoztatni egy kicsit. A neten nézelődtem, hogy ha valaki az öngyilkosság gondolatát fontolgatja, de mégis szeretne beszélgetni, talán megértésre, segitségre, támogatásra vágyna hova tudna fordulni. Én megdöbbentem tapasztaltam, hogy szinte nincs olyan hely a neten. Külföldi oldalt találtam, de jóformán egyetlen magyar oldalt sem, csupán egy úgy nevezett öngyilkossági fórumot. Beleolvastam az ottani hozzászólásokba, de teljesen ledöbbentem. Nem hogy egymást segiteték volna a hozzászólok, hanem egymás szülő a... szidták. Ami aztán végképp leforrázott, hogy pszichológusok hirdetik a segitségüket, mire aztán a kétségbe esett ember oda kattingat akkor látja, hogy igen, persze meghallgatnak, majd tanácsot is adnak ha x összeget átutalnak nekik. Hát én nem csodálkozom, hogy Magyarországon ilyen magas az öngyilkosságok száma. Elnézést Andris de ezt ki kellett magamból irnom.

    VálaszTörlés
  17. Arra gondolok: teljesen mindegy, igaz-e András története vagy sem. (Ha kamuzik, nem teszi ízléstelenül, bántón.) Követ dobott az állóvízbe... Hányunkat foglalkoztatnak napok óta lételméleti problémák, ahelyett, hogy "celebek" bárgyú sztorijain kérődznénk. A legéletbe/halálbavágóbb kérdéseket boncolgatjuk, s azt hiszem, ez mindannyiunknak hasznára válik.

    Nagy kérdés: "Mégis kinek az élete?" Ki dönthet felőle? Isten? Irigylem a hívőket, akik istenük felelősségére könnyedén ledobják a vállukról a személyes felelősséget. Szerintük az öngyilkosság (eutanázia) bűn. Az Isten szerint nem bűn megnyomorítani valakit? És ha ez a valaki - nem András, bárki! - úgy érzi, hogy emberhez méltatlan sorsát nem kívánja tovább cipelni, akkor nem elég, hogy megnyomorított, még bűnösnek is bélyegezzük?

    A leghalványabban sem tudom elképzelni, milyen lehet évekig magatehetetlenül, tökéletes kiszolgáltatottságban, remény nélkül élni. De visszaemlékszem egy iszonyatos fogfájásomra (az orvosom épp szabadságon volt): a harmadik napon eljutottam oda, hogy még egy fájdalomhullám, és kiugrom a negyedik emeletről. Egész komolyan latolgattam... Még ebben a teljes bénaságtól, magatehetetlenségtől távoli állapotban is nagyon gorombán küldtem volna valahová azt, aki olyasmit tanácsol, hogy örüljek a pillangóknak meg az alkonyatnak, és keressek célt magamnak. Ilyenkor egyetlen cél létezik: szabadulni a kíntól. András is így érzi - vagy így provokálja ki a véleményünket. S ha ez utóbbi igaz, én akkor sem neheztelek rá. Nagyon üdvös, amit tesz.

    VálaszTörlés
  18. Azon gondolkodtam, hogy mi indított arra, hogy itt leírd ezt az egészet..Ez nekem kicsit olyan, mint amikor fogyózni kezdek, vagy le akarok szokni a cigiről..Tudom, hogy kellene, de azért félek is a kudarctól..Amíg csak tehetem húzom halasztom azt, hogy közöljem másokkal, mert onnantól kezdve már olyan...Kötelező..És ami kötelező az semmi sem lehet túl jó..Szóval érted? Igazából..ha magamba nézek, akkor arra a következtetésre jutok, hogy Én akkor hirdetném ki, ha azt várnám hogy lebeszéljenek..Ha, nem is tudatosan, de tudat alatt mindenképpen..Szóval a benned élő, élni akaró Andris írja ezt a naplót..
    Jah tudom..elbagatelizálom, a fogyis és cigiről leszokós hasonlatommal a dolgot..De, ha vissza olvassátok akkor nem én vagyok az egyetlen.Úgy beszél itt mindenki a halálról, mintha egy doboz cigiért akarna leugrani a boltba..
    Vagy én vagyok különösen gyáva, vagy itt mindenki nagyon bátor..Nem is tudom néha melyikhez kell nagyobb bátorság..ahhoz, hogy tovább éljünk, vagy ahhoz hogy véget vessünk az egésznek..Azt hiszem, ez nem Andris hibája..Hiszem, hogyha igazán szerető emberek vennék körül, akkor ez az ötlet fel sem merült volna benne..Fura lesz, ha véget ér ez a napló..Fogalmam sem lesz mit is gondoljak majd..Én szeretném, ha tovább élnél és minden jóra fordulna..Rém romantikus lenne..:P
    Kérleeeeeek a kedvemért..:)
    Puszil:

    VálaszTörlés
  19. Nekem amúgy két első csókom volt:)
    Az egyik fiúval történt az oviban..hanyatdöntött a kisszékkel és belenyomta a nyelvét a számba:)) Asszem csak meglepődést éreztem izgalmat annyira nem:) Ráadásul ancém akkor lépett be a szobába és nem volt elragadtatva a látványtól:))
    A másik még durvább volt! 10éves lehettem amikor a lány unokatesóm lekapott! Én is kiszlány vok:P Azt mondta már unta a kézfején gyakorolni a dolgot:)) Amúgy vele jobb volt:))Finom puha volt a szája..
    Na jó..abbafejezem a sztorizást..
    Andris! Én köszönöm amit a naplód indított el bennem! Szívesen beszélgetnék veled, de csak egy hét múlva érek rá..Szerintem te is éppen ráérsz majd!Na ezt meg is beszéltük már mindenki mehet haza, nincs itt semmi látnivaló:P
    Jó lenne, ha ilyen egyszerű lenne az élet nem?...

    VálaszTörlés
  20. Kicsibo, ha találkoztok egy hét múlva, szólj, jövök én is! :)

    VálaszTörlés
  21. Andris, megöllek ha a 14. napon abbahagyod!:-)

    VálaszTörlés
  22. Figyelj "Bárdos" apa, tudom, én itt nem vagyok semmiféle tótumfaktunm, csak egy a sok kicsi olvasó közül, meg a téma ellenére megpróbálunk emberi módon viccelődni, mert szerintünk ez Andrishoz nagyon is illik, de szerintem a te "vicced" durva volt. Mondom szerintem, csak egy vélemény, elmondtam.

    Andris, azok az édes rágók ott voltak, emlékszel még az Ufós pezsgőnyalókára? :-) Ha nem is olyan vadul, mint az újonnan jött kolléga írta, de én is szivesen olvasgatnálak még, mert az a mostani sztorid is nagyon ott van. A cigibizniszt meg csináljuk meg felesbe, jó? Te vidd be a nagy eszedet apportba, én meg majd a negyvenötössel kérem a banktól a soronkívüli VIP ügyintézéses hitelt és aztán még egy levegőcigit gyújtunk be nem a rakétát! Hajrá Andris, hajrá Loki!

    VálaszTörlés
  23. hiányozni fogsz - a gondolataid amik gondolkodtatnak, hogy az emlékeid után elöveszem az én emlékeimet is.. amilyen fura, ami neked a búcsú, nekem segít valahogy újrakezdni. ez zavaros de én értem, és ha van ami számít idafent és téged érdekel nemsoká te is fogod. mindenesetre köszönöm.

    VálaszTörlés
  24. Itt voltam minden nap, de rég kommenteztem. Úgy hiszem Andris, hogy a blogod elérte azt a célt, amit talán kitűztél felé célként.
    Hát, ha jól számolom, csütörtök hamar eljön...
    Rita forever, és Lukács, engem is bevesztek az üzletbe? :-)

    VálaszTörlés
  25. Kedves Andris!
    Nem tudom, hogy a megjegyzéseket elolvasod-e, de muszáj leírnom a gondolatomat. Van neked egy Bátor Segítőd, aki valószínű, hogy nagyon közeli jó barátod. Ha rávetted, hogy segítsen az eutanázia végrehajtásában, akkor azt is tudnotok kellett, hogy kedves barátod nagy bajban van, lesz! Szerinted nem jönnek rá a rendőrök, hogy ki volt a végrehajtó? Ugyanis ez Magyarországon bűncselekménynek minősül és a barátodat mint gyilkost fogják keresni, előállítani. Nem vagyok szakértő, "csak" egy anya. Mit fog kapni? Valószínű, hogy ezt is felmértétek. De én mégis arra buzdítanálak, hogy NE tegyétek! Ha hívő ember vagy két bűnt követsz el egyszerre, ami nem engedi, hogy a mennyország örökös polgára lehessél! Ha nem leszel a mennyország polgára, akkor más megoldás híján marad a pokol. Itt mint tudja minden értelmes ember, aki valaha is foglalkozott ezzel a kérdéssel az ÖRÖKÖS szenvedés vár! Itt nem holmi évecskékben mérik az időt! Itt az ÖRÖKÖS szót kell felfogni! Most itt testben szenvedsz nagyon régóta, (ami borzasztó)de ha pokolba kerül a lelked, akkor ennél sokkal többet fogsz szenvedni és ott már nincs jó barát, ott már nincs eutanázia! Ott csak a szenvedés van.
    Ezért kérlek, hogy ne tedd! Térjél meg és légy hív,mert csak ez az egy megoldás van arra, hogy soha többet ne szenvedjél!!! Tudom vannak olyanok, akik azt mondják:"Ez a nőci egy fanatikus...!" Hát igen, ha ezzel én is megszabadulhatok az örökös szenvedés elől, akkor az vagyok. Most itt leírhatnám a saját történetem, de nem ez a lényeg. Kérlek, hogy ne tedd!!!! Szeretettel gondolok rád! Egy kilenc gyerekes anya.

    VálaszTörlés
  26. Istenem...., a lónak négy lába van mégis,nekem pedig csak kettő, Tisztelt bíróság,mentségemre felhozom még, németes vagyok!!... ugye Réka, azért maradhatok?

    VálaszTörlés
  27. "...Itt mint tudja minden értelmes ember.." Ne haragudj Mária, esküszöm nem kötekedni akarok, de nem gondolod, hogy kicsit túllőttél a célon amikor ezt leírtad? Elvárod, hogy mások tiszteljék a hited, Te miért titulálsz "nem normálisnak" mindenkit aki nem ért egyet?! Tényleg elhiszi itt bárki a kommentelők közül, hogy lebeszélheti "Andrást" a szándékáról amennyiben létező személyről beszélünk?! És akik azt mondják, hogy lássa meg a szépet, meg a jót, meg ne kövessen el bűnt, stb. azok kipróbálták már akár 10 percre is a teljes, totális mozdulatlanságot?! És ha igen, el tudják képzelni milyen az 5 évig?! Mert én próbáltam belegondolni, de biztos vagyok benne, hogy ugyanerre a döntésre jutnék, sőt, én nem bírtam volna 5 évet. És ettől nem riasztana el, hogy holmi pokol várhat rám...És zárójelben jegyzem emg, teljes életet élek NORMÁLIS emberként hit nélkül is....és szerintem sokan vannak még így rajtam kívül is

    VálaszTörlés
  28. Rita, nyilvános a profilom, talán itt egyedül csak nekem, azután tettem azzá, hogy meggyanúsítottál, én vagyok András. Csak azért írom, mert ott az életkorom. Nem mintha számítana.
    Lujza, vannak azért helyek a neten, ahol mentális zavarokkal küszködő, szuicid és lelkileg labilis emberek beszélgethetnek, segítséget találnak (bura pont hu stb.)
    Hauser, rendőrök bevonása nem törvényszerű, viszont boncolás és igazságügyi orvosszakértői vélemény otthon történő elhalálozás esetén igen.

    VálaszTörlés
  29. A tehetetlenség a legszőrnyűbb ebben az esetben!
    Ezért van az, hogy mindenki a hite és vallása szerint próbálja lebeszélni Andrist!

    VálaszTörlés
  30. Andris öcsém, hidd el, nem a Menyország Touristot akarom promózni, hál, Istennek, fut a szekér magától is, de azért a zenei ízléseden csiszolhatnál!:-) Hajrá Andris, hajrá Loki!

    VálaszTörlés
  31. Andris!

    Én most lehet, hogy csatlakozom Ritához: az eddigi írásaidból vidéki gyereknek tűntél. A mésodik-harmadik napi gyerekkori szánkózás alapján meg főleg. Akkor kijártál valami befagyott bányatohóz emberkedni a heverjaiddal, aztán az első csókod meg a Városligeti műjégen volt? Most akkor oda jártál, vagy a műjégre. Tényleg nem buzizásból, de komolyan....

    Amugy én pár napja taliztam az első csajommal: a burgerbe álltam sorba, mikor beállt a mellettem lévő sorba a mostani faszijával. Én sem tudtam eldönteni, hogy nem ismer meg, vagy nem akar megismerni. Nagyon kiélt feje lett, pedig szép lány volt hetedikbe...

    VálaszTörlés