2009. július 28., kedd

Még két nap; titkok és hazugságok


Köszönöm az ötleteket a blog továbbvitelével kapcsolatban. Mmk. ötletét tartom a legjobbnak, persze ahhoz meg kell találni az Erős Kezű Vezetőt (huhh, milyen félelmetesen hangzik) vagy valami más módon megoldani az összefogást. Mazsolo2 ötlete is nagyon jó, neki is elküldöm a jelszót, mert ki tudja, hogy végülis ki tud időt szakítani a blog folytatására. Kapen női iszapbirkózásos ötlet poénja is jópofa, de attól tartok, sok-sok ilyen szaktopik már létezik. Kapen szerint így is úgyis „egynyári” téma vagyok, hmm, lehet, minden relatív. Ne értsd félre, nyugodtan mondd ki a véleményed, bírom a humorod és a meglátásaid. Remélem a többiek azért nem sértődnek meg, hogy ismét kivételezek, de Kapen is kedvenc kommentelőim egyike. Mmk-nak és mazsolo2-nek az identitását nem áll módomban ellenőrizni és nem is akarom, a lelkiismeretetekre bízom, hogy vajon ti jelentkeztek-e a jelszóért. Kérlek írjatok az andris1371@gmail.com címre, persze ha nem gondoltátok meg magatokat és majd idővel megkapjátok a jelszót.

Viszont még egy lehetőséget felkínálok:

Igen Zsófi, most kezd igazán izgalmas lenni. Eljöttek a valódi kérdések. Amikor a kommentek már jóval izgalmasabbak, mint maga a poszt. Nem esik jól, hogy nem tetszik a nagyapás, meg a többi történetem, de pontozom az őszinteséged. És ezt a létező legkomolyabban gondolom. Igen Rita, akit sokan a másik, szarkasztikus énemnek tartanak (más kérdés, ha nem vagy, nem kizárt, hogy kitalállak), hamis gyöngyöt kínálok. Volt, aki megkérdőjelezte szakmai elhivatottságod, én nem. Mert kinn is vagyok meg benn is. És akkor mit szórakozok ilyen dolgokkal? Andris, vagy, mint egyre többen mondjátok „Andris” cseppet sem szórakozik. Mindezzel céljai vannak. Andris kiötlője egy közönséges halandó. Andris kitalált történetével és a sok-sok valós történetben szereplő sorsával összehasonlítva, hála a jó Istennek, egy egészséges átlagember. És akkor minek borzolom a kedélyeket? Elmebeteg pszichopata lennék, aki más nyomorán szórakozik, vagy netán idétlen kísérleteket végzek, ráadásul úgy, hogy a kísérleti alanyok előzetes hozzájárulását sem szereztem be? Szó sincs róla, legalábbis bízom benne, hogy ép az elmém, amit lehet, hogy sokan mindezek után megkérdőjeleztek. Mindenkit megnyugtatok, nem holmiféle pszichológiai, média-, vagy bármilyen más szakdolgozathoz gyűjtök anyagot. Nem vagyok e tárgyak szakértője és nem is leszek. Habár kineveztetek már unatkozó tini EMO-s hülyegyereknek, újságíró tanoncnak, és még sorolhatnám. Talán író? Aki igazán jártas az irodalomban, az tudja, hogy egy „vérprofi” író ettől ügyesebb. Hacsak nem az a cél, hogy kibújjon a szög a zsákból. Ugyan nem főcél, de ügyeltem rá. Mert higgyétek el, némi adatgyűjtéssel egy hitelesebb Andrist is formálhattam volna, nem ilyen sztorizgatós csodabogarat. Viszont ha már „rámsütöttétek” a népnevelést, hát nem az lett volna a hullarablás legalja, ha mindezzel visszaélek? Többen felajánlották a személyes kapcsolatfelvételt. Le a kalappal, hogy ennyire segítőkészek is vannak közöttünk. Viszont ha a hiénák legaljához tartoznék, akkor könnyen végződhetett volna mindez egy alattomos nigériai levélként. Biztos szinte mindenki tudja, hogy az úgynevezett nigériai levelek az olyan e-mailek, korábban faxok, amik haszonszerzéssel kecsegtetnek, majd rút becsapással végződnek. Nos, ezt a sztorit is könnyen a Zsaru magazinban olvashattátok volna viszont. „Behálózta, félrevezette azzal, hogy Szingapúrban elvégezhető egy műtét, amit viszont a TB nem téríti, ezért átutaltatott vele …. millió forintot”. Nem azt mondom, hogy ne segítsünk másokon, de legyünk résen, az interneten még gyakrabban tűnnek másnak dolgok mint amik valójában (és ezt pont én mondom:-)). Mert hiszen nem kis felelősség nyomja a vállam. Olyan emberek is írtak, akiknek a hivatásuk nap mint nap szembesülni hús-vér Andrisokkal, Györgyökkel, Ildikókkal és Klárákkal. És ami egy „andrisi” sorsnál is szörnyűbb, az Andriskák élete. Mert hiszen egy gyermek szenvedéséhez talán csak a szülőjé mérhető. Mint olvastuk, sokak közülünk ebben a kegyetlen helyzetben élnek. Jómagam nem, és bízom benne, hogy nem is kerülök. És sokaknak közülünk saját súlyos szervi egészségügyi problémái vannak, netán szuicid hajlamok gyötrik. Engem mindettől idáig megkímélt a sors. Igazad van Rita, bemutattam egy hamis gyöngyöt, ha úgy tetszik „legyőztél”. Nagyon finoman frocliztalak az elmúlt napokban, mégsem kérek tőled elnézést, egyrészt mert te kezdted, másrészt mert vetted a lapot. A mi „Miss Marple”-nk is bír humorérzékkel. Hál’ Istennek. És mindannyian. Ugyan voltak (és lehet, hogy lesznek is) néha anyázások, mert hiszen a téma heves indulatokat vált ki, de egymás méltóságába soha sem gázoltunk. Most sokan így vagy úgy csalódtak, becsapottnak érzik magukat, mások meg nyilván megkönnyebbültek. Azért mégse vesszen ez az Andris gyerek. Néhányan nyilván melegebb éghajlatra küldenek. Mit is akarhatok? Provokálni igen, de bántani nem, bízom benne, hogy ez már mindenkinek leesett, cseppet sem. Senkit se fogok felterelni egy buszra, mint kegyetlen kalmárok a nyugdíjas nénikéknek-bácsiknak szervezett termékbemutatóval összekötött „akciós” áru kiránduláson, ahol viszont, amíg nem írják alá a megrendelőt, nincs kiszállás. Pártot, vallást, szektát sem alapítok, van épp elég, aki igényli, tőlem szabadon választhat. Valamennyire megismerhettetek, jómagam a hitetlen és a hívő között rekedtem meg az evolúcióban, avagy a teremtésben, abból köszönöm nem kérek, hogy most közületek bárki átlendítsen a számára üdvös oldalra. Ezt én se tettem veletek. Andris nem térített, csak sztorizott. Tehát ez a busz mégsem a „kényszervásároltatás” busza, mégis mindannyian rajta zötykölődünk. Erről a buszról most le lehet szállni. A menetjegyet nem fizetem vissza. A sok-sok szeretetet, amit látatlanba „kicsaltam” tőletek, köszönettel megtartom, bízom benne, hogy nem vész kárba és, hogy senki sem követeli vissza habzó szájjal a vételárat. Ne feledjétek, provokáltam, de soha sem bántottam. Legalábbis ez volt a szándékom.

Nos, a további lehetőség az is, hogy legyen ez a blog egy igazi „szakmai” eutanázia blog. Pro és kontra érvekkel . Zsófi és Rita, ha van hozzá affinitásotok, bármelyiktek felvállalhatja. Az előzmények akár törölhetők is. Andris megtette a kezdő lépést, Andris mehet. Ha írtok, megkapjátok a jelszót. A feltétel azonos, ha blöfföltök, ellenőrizni nem tudom.

És persze benne van a pakliban, hogy ezek után ezt a blogot senki se szeretné fenntartani. Minden csoda három napig tart, ez a lufi meg különben is idő előtt kipukkadt.

És akkor jogosan kérditek, mit szemétkedek, szelet vetettem és vihart aratok? Miért nem folytatom én a blogot, akár az Mmk. Által felvetett módon, akár másképp. Egyrészt valójában nem vagyok Erős Kezű Vezető (persze sokan ezt nyilván amúgy is így képzelik, remélem a „legyávaférgezők” tábora azért nem túl számos:-)) másrészt szakember sem. „Vezeklésként” nyilván rám férne, hogy ápoljak egy igazi Andrist akár csak egy hétig. Lehet, hogy egyszer megteszem, és nagyon-nagyon bízom benne, hogy nem a saját szerettem lesz az illető. És most biztos sokak szemében elvesztettem az összes bájt. – Mi az, hogy csak egy hétig, meg „lehet”? Hisz közületek sokan igazi hétköznapi hősként ezt a terhet nap mint nap cipelik. Tőlem ennyit várjatok, egyszerű, esendő, hétköznapi ember vagyok, aki cseppet sem hős, de meg vagyok győződve arról, hogy váltótársamként mások (és most nem rátok, kommentelőkre gondolok) is megérdemelnék azt, hogy mintegy mákszemnyi jóvátételként, részt vegyenek egy igazi Andris önkéntes ápolásában. Kíváncsi vagyok, hogy hányan folytatjátok a társasutazást? Mert Andris azért mégis jelképez valamit. Az pedig az én felelősségem, hogy vajon aprópénzre, Rita frappáns megfogalmazásában: Hamis gyöngyre váltottam-e Andrisunkat, vagy az út végén majd azt mondjátok, Andris nem hiába kapott egy esélyt.

Üdvözlettel:

„Andris”

135 megjegyzés:

  1. Nézdd Andris, én igen, kérem a jeszót...

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nem bánom, hogy megszívtam, örülök, hogy megtörtént.
    Viszlát mindenkinek!

    VálaszTörlés
  3. Megkapod Rita, csak még ezt a két napot megtartom, ha nincs ellene kifogásod, aztán eljön a te időd.

    VálaszTörlés
  4. Hasonló módon gyarapodik majd a bloghu_import által működtetett blogok száma...? Nem érzem túl jól magam amiatt, hogy igaz volt a megérzésem, amikor linklistát kértem pár nappal ezelőtt.
    Valami azt sugallja, hogy hivatalos szakmai euthanázia-szócsőnek ez így nem fog működni. Kívánom, hogy tévedjek. Sok sikert Rita, ha felvállalod a nemes célt.

    VálaszTörlés
  5. Ez csak természetes.
    Az én időmet nem itt fogom kiélni, arra van saját blogom :)

    VálaszTörlés
  6. Csibész vagy! Gyagyás kis játszótársa sok gyagyásnak mint én. Hittem is meg nem is.. tudod.. azért ölellek! légy /nem nem a légy:))/ JÓ!! és ne csinálj ilyeneket:)

    VálaszTörlés
  7. Ó je :) Ügyes volt. Annyi hátulütője akad talán a dolgoknak, hogy aki eddig hitt egy ilyen embernek talán akkor mikor igaz lesz a szituáció már nem hisz. Ezzel a bloggal adtál és el is vettél.
    Bár így megy ez...

    VálaszTörlés
  8. Életem egyik legérdekesebb társasutazása volt...:-) Köszi! És nagyon szerethető voltál, ez igaz. De ezen a napon is az vagy.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. És a fotó hol van, Andris, amin kisfiúsan mosolyogsz? :) Mert én avval együtt képzeltem el önleleplezésedet. És ugyanazt mondom, amit tegnap: jó, hogy így van! NAGYON JÓ!!!

    Azt is fenntartom, hogy nem érzem magam becsapva. Ha így, hát így: kicsiholtál belőlünk egy óriási adag emberit. Ezért nem "legyávaférgezés" jár Neked, hanem köszönet.

    Csak egy kérdés: miért nem vártál holnapig a vallomással?

    VálaszTörlés
  11. Annyira bíztam benne, Hála Istennek... Most mosolyt csaltál az arcomra... Köszönöm az elmúlt 12 napot, meg a lehetőséget, h filózhattam a dolgokon. Én itt leszek továbbra is. Jó volt "Andris", de még jobb, h kiderült, ami kiderült!
    A következő Tankcsapda cd-re vevő vagyok!!! :P

    VálaszTörlés
  12. juhééééééééé :D én örülök, hogy nem igaz. de bár így végződne minden valós eset is....hogyegy nap megmozdulnak, felállnak, mosolyognak, megkönnyebbülnek. vagy bátran lépnek, léphetnek át a"túloldalra".

    VálaszTörlés
  13. Andrisunk!
    Azért sok álmatlan éjszakát okoztál nekem!
    Pedig egy szavadat se hittem!
    Zsófi, Rita, Kapen!
    Örülök, hogy megismerhettelek benneteket!

    VálaszTörlés
  14. Andris, miért pont most? Eddig is bevallhattad volna, ezek után is hallgathattál volna legalább 2 napot. Miért most rántottad le a leplet?

    VálaszTörlés
  15. Egy mosoly, és egy legyintés részemről:)

    VálaszTörlés
  16. Üdv mindenkinek. Hát kipukkadt a lufi. Azért nem baj hogy kajli volt az egész, senki sem halt meg, mi pedig jókat filóztunk az élet nagy dolgain. Szerintem ezek után a blog már nem lesz ugyanaz, és hamar ellaposodik. Mindenki megkapja a maga kis katarzisát, és visszamerül a saját életébe. Örülök, hogy közétek csöppentem, egy darabig még maadok, meglátom, ki, és hogy viszi ezt tovább.
    Zoli

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok, köszönöm megértésetket. Hogy miért pont most? Nos, a Hetedik című film is gyakorlatilag az ötödik főbűnnél végződik, talán ez benne a legnagyobb csavar, de nálam korántsem volt minden előre megírva. Egy koncepcióm volt pusztán amin nagyon sokat alakítottatok.

    Kedves Cat, a blog.hu-s kihelyezés ettől bonyolultam, inkább a magányos farkas csibész vonalat erősíti, akinél a Viszkis Rabló zsiványsága Svejk bénázásával párosul (máős kérdés, hogy ha a viszkis én lennék, már az első bankban elbaltázom) és nem egy szervezett "profi" médiahekk összeesküvés része.

    VálaszTörlés
  18. Na de most jó lenne látni, ki volt ez a pihentanyú :P:P:P

    Csajok, emberek akik utáltatok, köszi, hogy vitatkozhattunk :)

    Annak a kevés embernek is aki kedvelt, köszi :)

    VálaszTörlés
  19. gy nem anyú: agyú :P bocs :))

    VálaszTörlés
  20. Szia Andris,
    jó volt ennek a "Titkos társaságnak" a tagja lenni.Jó volt az írásaiadat olvasni. A lelkem mélyén bíztam benne, hogy az egész csak "kamu", és mégis olvastam minden nap a sztorikat, a kommenteket. Olyan ez az egész történet, mintha egy filmet nézne az ember és a végén a rendező megadja a lehetőséget a nézőnek a befejezésre.Személy szerint élveztem az elmúlt napokat, nagyon sokat kaptam tőled és az egész társaságtól.
    Andris, Te egy nagy szerethető KÓPÉ vagy!! :-))

    VálaszTörlés
  21. mirawen, erről álmodozom... hogy a gyerekemen egy nap nyoma sem lesz a szülést követő sérülésnek. Hogy azok a borzalmak foszlányokká válhatnak :)

    VálaszTörlés
  22. Jo volt! Elgondolkodtatott az irasod es gondolom meg sokakat rajtam kivul!

    VálaszTörlés
  23. Rita, én személy szerint nem utáltalak, indulatokat keltettél bennem, nem tagadom, egyébként nem értettünk egyet, de nincs ezzel baj.

    VálaszTörlés
  24. Megnyugatató és borzasztóan felkavaró.

    VálaszTörlés
  25. Mesélj Nekünk, Rita! És mindenki, aki érdemesnek tartja leírni a történetét, és Andris, Te is. Mesélj az igazi Andrisról!

    VálaszTörlés
  26. Rita!Kívánom, hogy telesüljenek az álmaid, hiszen a orvostudomány hihetetlen tempóban fejlődik!
    Zsófinak sok erőt és kitartás a kis Tomikák gyógyításához!
    Kapen! Az a szobanövény éljen nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
  27. könyv, film vagy színház utáni élményeimhez tudnám hasonlítani amiben most vagyok, de jócskán túl tesz most mindegyiken. Itt ülök a munkahelyemen bénultan már több mint egy órája, és kapkodom a levegőt:-) a különbség, ezt már nem lehet megosztani senkivel, aki nem volt benne időközben. Nekem nagyon sokat adtatok mindannyian. És figyelmet az élet apró szépségei felé, és azok felé, akiknek nem adatott meg, hogy felhőtlenül élvezhessék ezeket. Azt hiszem, ezentúl kevesebbet fogok panaszkodni:-)

    VálaszTörlés
  28. Félreértesz Andris :)
    Nem médiahekk-re gyanakodtam, és naná hogy örül az ember a happy end-nek. :)
    Az a bukfenc, hogy queen írt itt fentebb valamit, amivel sajnos egyet kell értenem.
    De maradjunk annál a verziónál, hogy pillanatnyilag több, amit nekünk adtál. Nekem tetszett némely blogbejegyzésed. :)
    A fenébe... Mivel tervezed űberelni az eddigieket a maradék két napon? :)

    VálaszTörlés
  29. Nem érdekel az eutanázia. Minden helyzet más, nem szabad általánosítani. Mindenkinek ajánlom Babitstól a Lírikus epilógját, aki heves vitába száll a barátaival, és meg akarja győzni a maga igazáról.
    Te érdekeltél, Andris. Jelezz, ha írsz még ilyen nagyapásokat vagy hasonlókat!
    Okos fiú (vagy lány) vagy.

    Sziasztok!
    Örülök, hogy itt lehettem.

    VálaszTörlés
  30. ...most mondanám, hogy na ugye... Egyszerű volt kitalálni, az érvek alapján, amit írtam pár napja, hogy "kamu" a dolog. Viszont nem ez a nagy tanulság. "Andris"! Bármikor eljöhet a pillanat, igen, Neked is, amikor már nem tudod megtenni, amit javasoltam. Így hát leírom mégegyszer, és aki csak tudja, kövesse a tanácsomat! Igyon egy kis kupica Tokaji Essenciát (vagy másnéven Nektár, natúressencia, eszencia, DE NEM ASZÚESZENCIA, mert az más), és a THE FALL (by Tarsem Singh
    ) című filmet nézze meg. Korábban a Született Gyilkosokat ajánlottam volna bélyeggel, annak is a rendezői változatát, de az régebben volt.

    További szép Életet mindenkinek.

    VálaszTörlés
  31. szalajka, csak a főnök meg ne lássa, hogy lopod a napot! :))

    VálaszTörlés
  32. Andris, legjobban az a froclizás tetszett, hogy aszongya: " nekem is jobb lenne a te szép új világod"
    Ugy-e szép világod van? :)

    VálaszTörlés
  33. Igazi kis közösség lettünk: nem csak Andrást, egymást is megkedveltük. Igenis, Rita, téged is! Vagány csajszi vagy, ami szíveden, az a szádon, csomagolópapír után nemigen kutatsz.:)Ha privátban folytathatnánk, bővebben kifejteném, milyennek látlak.

    Lehet, hogy hamarosan megszűnik a blog?... Kár. Kár a társaságért. Mindenkit biztatok: ha van kedve privátban tovább ismerkedni, írjon: illeslia@gmail.com

    Nota bene: nem "olyan" ismeretséget, nem partnert, még csak nem is barátnőt keresek. Az előbbin túl vagyok, az utóbbiban bőven van részem. Csak sajnálnék ennyi klassz embert egyszerre elveszíteni.:)

    VálaszTörlés
  34. Szi Andris,
    az utóbbi napokban a háttérből olvasgattalak, és őszintén felsóhajtottam a mai olvasmány után, hogy köztünk maradsz:), de eszembe jutott, hogy mi van, ha közben ez csak egy csavar, amivel véded Bátor Segítődet, és valójában két nap múlva tényleg távozol az élők sorából?....
    jó Titeket olvasgatni!!!
    Bárhogy is van, köszönöm! Nóra

    VálaszTörlés
  35. Sziasztok, és " Andrisunk" is szia :-)

    Jó így mosollyal kezdeni...Valahol már az elejétől éreztem, és Ritával értetem egyet!
    Várhattál volna " Andris" a végével, nem kellett volna ma lelőni a poént! Kíváncsi lettem volna a mai, és holnapi ( utolsó) bejegyzésre.

    Nagyon jó, hogy így alakult, és a blogolók is tökre jó fejek voltak. Hát igen... a témában megolszanak a vélemények, de ez volt a jó benne! Az biztos, hogy én fogom követni a fejleményeket.

    Legyetek szépek, egészségesek, a többi mellékes!

    Csak azt bánom, hogy eltünik innen az a sok nagyszerű ember, akikkel nap mint nap keltem, és akikkel este álomra hajtottam a fejem...

    Szép napot nektek!

    Hubainé Edina-- Kazincbarcika--

    VálaszTörlés
  36. Érdekes Dobák Nóra feltevése is :) Eddig senkinek nem jutott eszébe :)

    VálaszTörlés
  37. Sziasztok, mindent köszönök és őszintén örülök, hogy nem negatív a fogadtatás, mert volt bennem nem kevés félsz.
    Edina, lesz még két rész, a Hetedikben is az a csavar,hogy látszólag az ötödik főbűnnél ér véget és a Ponyvaregényben se a film végén történik Travolta végzetes vécézése, meg mi van, ha Dobák Nórának van igaza és csak a Bátor Segítőmet védem:-)

    VálaszTörlés
  38. Tényleg, mi van, ha még is 14?
    Atyaisten, ez totál összesküvés elmélet.
    Andris, megkevertél bennünket.
    Mint egy jó horror,amikor azt hinnéd, uhhh, megmenekült,feltámad az ellenfél.Mindenesetre nálam még a stáb lista nem pörög....

    VálaszTörlés
  39. Elnézést, hogy "a-nagy-összeesküvés-elmélet-gyártó" szerepébe bújok, de ez volt a második gondolatom.

    igazán remélem, hogy nincs igazam...;)

    VálaszTörlés
  40. Sziasztok,szia "Andris" !

    Jó napom volt ma,várakozással teli,úgy vártam,hogy a géphez ülhessek végre,mint annak idején a Mikulást :)

    Andris (akár Sanyi vagy,akár Laci),most már így,idézőjel nélkül,köszönöm,hogy vállaltad magad.
    Nem akartalak megbántani azzal,amit írtam (Hagymácska,Nagypapa),csak nap mint nap azzal ültem ide,hogy majd most,most jön valami....ami engem istenigazából érdekel,többszörös személyes érintettségem folytán.Tehát engem tényleg az euthanazia és az oda vezető út érdekel...mindenféle megközelítésből.Hiába írtál érdekesen,színesen,hiába látszott,hogy egy jó humorú,intelligens pasas vagy,ha egyszer nem arról olvastam tőled,amit vártam.
    Elnézést,ha kicsit szúrós,vagy csípős voltam,de szándékos volt :D
    Szerettem volna végre kiugratni a nyulat a bokorból,mert tudtam,hogy ott van :)

    Valóban jó kis társaság gyűlt itt össze.Krisztina,köszönöm a jókívánságokat,rámfér...
    Rita,akkor te folytasd,ha kedvet érzel hozzá.Én is be-be nézek majd. :)

    Andris,remélem te is,nem is értem igazán,miért kellene most lelépned....hiszen most kezdődik csak a blog igazi élete,nem? ;)

    Mindenkinek üdv:

    Zsófi

    VálaszTörlés
  41. Andris öcsém, ha kipörögnek a nyári koncertek szétrugom a segged, hogy csak úg yporoljon, vagy ejtőernyő nélkül váglak ki a röpcsiből és akkor megtanulod, milyen is az nyaktól lefelé bénának lenni!:-) Jól csináltad, milyen sört iszol?
    Hajrá Andris, hajrá Loki!

    VálaszTörlés
  42. kedves rita,
    nem tudom h a gyerkőcödnek mi a problémája, de ismerősőmé oxigénhiánnyal született.
    nem sok esélyt láttakrá, hogy normálisan fog fejlődni, hogy egyáltalán olyan lesz mint amilyennek kéne lennie egy vele egykorúnak.nos, utóbbi nem jött be, de alakul.
    szépen fejlődik, és bár lehet hogy sosem éri utól magát de teljes életet élhet így is majd.
    van azért sok pozítiv változás is, meg "csoda" és egyéb. álmodd tovább ;)

    VálaszTörlés
  43. Tudtam!Meg is írtam a minap, hogy elsimul minden és helyükre kerülnek a dolgok.Nekem is jó volt itt lennem köztetek , mintha mindannyian András betegágyánál lettünk volna, mint közeli vagy távolabbi rokonai.Csitri unokatesók,esetlen kamaszkorú srácok, átéltemmárjónéhány kalandot agglegények, megfontolt családapák és magamfajta imádságos öregasszonyok.Jó társaság voltunk, ölelek mindenkit sokszor és nagy szeretettel

    VálaszTörlés
  44. Borota,ne haragudj,de a nevedről a kedvenc kolbászom jut eszembe... CBA-ban szoktam venni,kóstold meg feltétlenül :D

    VálaszTörlés
  45. Vegetáriánus vagyok.Van egy ilyen nevű község, ott van egy húsfeldolgozó üzem, valószínűleg ott készítik.Nekem ez a nevem, nem kitalált néven írok.Nem haragszom.Soha, semmiért...

    VálaszTörlés
  46. Zsófi, eszembe sem jutott ilyesmi, hogy folytatni...szerepelni... meg hasonlók :)

    Bár gyakran kommentezek, úgy tűnhet időmilliomos vagyok, valójában van elfoglaltságom elég, no meg blogot is vezetek, amire az utóbbi időben szintén kevés időm jutott :)

    Bárkinek, bárkinek a stafétát, de legfőképp a tulajdonosnak: "Andrisnak" :)

    Tehát harciasságom nem a szereplésvágyból adódott de jól esett olvasni, ha megértettetek végül..

    VálaszTörlés
  47. Hurra,nem hal meg senki!:D
    Ilyen hirre jo volt hazaerni.Mehet együtt sörözni a bagazs:P

    VálaszTörlés
  48. érdekes,hogy senki nincs kiakadva,hogy át lett vágva :) és ez így tök jó. örüljünk,hogy legalább Andris története nem végződött szomorúan. Meglepődtem magamon,hogy amikor olvastam Andris mai bejegyzését, mosoly ült ki az arcomra,örültem, és eszembe sem jutott,hogy bosszankodjak azon, hogy egy átverés áldozata lettem

    VálaszTörlés
  49. Egyébként a stílusából az sem kizárt, hogy csaj. Annyira nyálas már itt minden és mindenki, hogy borzadály, de tényleg. Engem is meglep, hogy senki sem veszi zokon, hogy csúnyán átbaszták a palánkon. Emberek jóhiszeműségével így visszaélni, nem tudom, minek nevezzem. Hogy "egészséges átlagembernek" nem, az is biztos. Mindegy. Annyi szót sem érdemel ez a fajta feltűnéshajhászás, hogy az ember ideírjon egy kommentek. És jesszusom, ennyi balek, akik most örülnek, mert fikarcnyi ember-vagy jellemismeretük nincs, hogy bevették ezt a maszlagot. Felháborító.

    jos

    VálaszTörlés
  50. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  51. Hihi, x... itt még nincs vége, könnyen lehet, hogy két nap múlva ismét megetetik itt a maszlagot, miszerint mégis igaz volt a 12-14 nap alatt leírt történet, kivéve a mai színvallást ugyebár. :))

    Olyan ez mint egy jó kis szappanopera, a szerzőnek/rendezőnek a körülmények adják az újabb ötleteket :))

    VálaszTörlés
  52. X.!
    Miért, mit vártál?
    Neked az lett volna jó, ha esetleg még web kamerával is közvetítik az eseményt?
    Esetleg nézz vissza holnap!:)

    VálaszTörlés
  53. X!

    Csillapodj le! És fogadd el, hogy vannak, akiknek nagyobb öröm, ha egy emberről kiderül, hogy nem magatehetetlen nyomorék, és életben marad, mint amekkora bosszúság, hogy átb...ták. Egyébként ha a vörös köd lehúzódik az agyadról, esetleg olvass vissza a kommentekben, s talán rájössz: a fő kérdés egy idő után nem az volt, igaz-e az alaptörténet, vagy sem.

    Egy "nyálas balek"

    VálaszTörlés
  54. jos! ismételten veled értek egyet. egy kicsit nekem is mocorog a gyomrom ettől a nyáltengertől. kommentelni meg ehhez aztán végképp nincs kedvem. csalódni nem csalódtam, csak egy mintának tekintetem az egészet. elől megy a kolomppal a kos és utána a birkák. gratula!

    VálaszTörlés
  55. Az ökrök meg csak bambán nézik!:))

    VálaszTörlés
  56. Borota!
    Én is vega vagyok és nagyon örül a szívem, ha "hasonlóval"
    találkozom! Tényleg nem haragszol soha, semmiért?
    Ez komoly????irigyellek. Megadod a prividet?
    Kedves w.m.!
    Ha nincs kedved kommentelni, miért teszed?
    Bár Lia tökéletesen megfogalmazta a lényeget x.-nek,
    úgy látszik nem éred fel ésszel.
    Emese

    VálaszTörlés
  57. emese, szerintem te nem érted a csöppnyi agyaddal, hogy komolyabb megjegyzést nem akartam fűzni andrás mai bejegyzéséhez, mert fikázni senkit nem szeretnék.

    VálaszTörlés
  58. Mégis azt teszed agy nélkül
    Emese

    VálaszTörlés
  59. ja, és nem tanultad meg az általános iskolában,
    azt talán kijártad, hogy a tulajdonneveket nagy
    betűvel kell írni?
    Emese

    VálaszTörlés
  60. Andris ez ma olyan volt, mint a korai magömlés. :)
    Rohadtul nem ezt vártam, nem erre számítottam.

    A Dögkeselyű

    VálaszTörlés
  61. emese, a stílusod téged jellemez. először azért kommenteltem, mert josnak válaszoltam. amennyiben nem tetszik, hogy nem használok caps lockot, ugord át a kommentemet. köszönöm.

    VálaszTörlés
  62. Ma elutazunk, úgyhogy sajnos több épületes kommentedet,
    ha akarnám se tudnám elolvasni, bár megmondom őszintén
    nem is kívánom. Az, hogy nem használod a magyar helyesírás alapvető
    szabályit, pedig Téged jellemez, nem is kicsit.
    Egyébként pedig, úgy gondolom, hiába josnak válaszoltál, mégis
    sok embert megsértettél (megsérthettél) a birka és kolomp közvetett
    jelzőiddel.
    Amint már megírtam, Lia kiválóan megfogalmazta a lényegét a dolognak.Az, hogy írtál, már kommentnek minősül, bármi is légyen
    a tartalma...
    Magam részéről örülök, hogy ez az ember ép és egészséges.
    Birka pedig az, aki mondja...
    Na, mindenkinek szép nyatrat, indul lassan a repülőnk, sajna
    nem tudok több épületes (w.m.) h.sz.-t olvasni:
    Emese

    VálaszTörlés
  63. Én szívesen vagyok birka ebben a társaságban.Egyébként meg volt valaki,aki kisbetűvel kezdte a mondatot.Nem tom,ki...

    VálaszTörlés
  64. A bácsi torkában elkezdett fejlődni a rák. Félrediagnosztizálták, utána már túl késő volt. Jött a Kékgolyó, de már ott megmondták hogy 3 hónap és vége. Amikor már fulladt, de ép tudatú volt, jött a körzeti, és azt mondta a családnak: a beteg menthetetlen, a fájdalmai csak fokozódni fognak. Áttétek a testben, menthetetlen. Választhatnak: morfium be és hagyják csendben megfulladni ma, vagy gégemetszés és folytatódik az értelmetlen szenvedés. Zsófi mit gondolsz ennyi nem jár minden szenvedőnek? Egy választási lehetőség?

    VálaszTörlés
  65. Te Andris, lehet hogy iszapbirkózás lesz ebből mégiscsak? :D

    VálaszTörlés
  66. Borota,le a kalappal,hogy ilyen (nagyon szép) névvel vega vagy :))

    Én sem haragszom semmire és senkire.Itt meg pláne nem.

    Nem is értem,aki most háborog,miért teszi.Könyörgöm,ez egy blog... :D Én a legelejétől írtam,hogy biztos vagyok benne,hogy a blog egy fiktív személyé,ámde igaz is lehet,mint ahogy igaz is....Sokan élnek így,mint a blogíró képzeletének szülötte.
    Így kell viszonyulni hozzá,én ezt tettem,és nem is ért csalódás.Aki most hisztizik,az itt arra várt,hogy bekövetkezzen a várva várt drámai és véres végkifejlet,és most,hogy az előadás elmarad,csalódottan toporzékol. :P

    VálaszTörlés
  67. Egy észrevétel Andrisnak:
    Ha legközelebb köveket dobsz a vízbe és figyeled, hogy milyen hullámokat vet, ne felejtsd el, hogy a kövek a vízben nem párolognak el, hanem lesüllyednek a fenékig, és lehet csak az iszapot kavarod fel, de lehet olyasmit ébresztesz fel, amit soha nem is akarnál. Vizuális típusoknak Gyűrűk Ura I. Mória bányáinak bejárata.

    VálaszTörlés
  68. Zsófi,

    a röhögés (DDD) természetesen nem a Te hozzászólásodra ment, hanem Kapenére, az iszapbirkózásra.:)

    VálaszTörlés
  69. Ki mit gondol: holnap, holnapután mivel rukkol elő András?

    VálaszTörlés
  70. Azért az tetszene,mi lenne ha a kommentelők egy sörözőben pl. arccal(ezt így kell írni?) mondanák ugyanezeket?Nekem személy szerint így sem hiteles a tisztelt blogíró,szerintem nem vállalta fel magát.Ahhoz több kellene.Bár ma már mi a hiteles?Uuh,ez már filozófia,alternatív valóság,13.emelet,stb.

    VálaszTörlés
  71. Szerintem felfedi magát!
    Azt hiszem, az lenne a méltó befejezés!

    VálaszTörlés
  72. Szia Kapen!

    De,járna.Teljesen egyetértek veled...egy a gond,mi,orvosok aktív euthanaziát semmiképp nem választhatunk.A rokonok sem. És a beteg sem...akié a döntés joga kéne legyen.

    Azokat,akikről kiderül,hogy ezt az utat ajánlják a betegnek,a rokonoknak,meghurcolhatják.
    Tudod sokszor gondolkoztam már azon,hogy én tényleg ERRE esküdtem föl? A gyógyíthatatlan beteg szenvedésének mindenáron való meghosszabbítására?

    Persze nem csak ilyen "élményeink" vannak.Minden nap vannak sikereink is.Olyanok,amikből erőt tudunk gyűjteni,hogy el tudjuk viselni a Tomikák és Andrisok tekintetét.

    VálaszTörlés
  73. Ok Lia,de rajtam is nevethetsz nyugodtan :)

    Én is kíváncsi vagyok,van-e még Andris tarsolyában valami :)

    VálaszTörlés
  74. emese, kellemes utat! (a birkákban én is benne voltam a kezdetektől fogva.) * piroska, az tényleg nagyon vicces lenne, szerintem jó barátságok szövődnének. és végezetül andrásnak és mindenki másnak is csak ennyit:

    "фліртуйте із смерті, оскільки ви граєте з життям. ми народжується для смерті із самого початку. скористайтеся вашим посередницьким часом."

    VálaszTörlés
  75. Zsófi!

    Nagyon érdekelne, hogy amikor őrizkedsz az aktív euthanaziától, akkor a törvények tartanak vissza, vagy a lelkiismereted is. Ugyanis a Kapen által leírt - vagy ahhoz hasonló - esetben el tudok képzelni olyan orvost, aki a gégemetszésről (egyéb "életmentő" beavatkozásról) nem szól egy szót sem, csak beadja a morfiumot... Erről mi a véleményed?

    VálaszTörlés
  76. Szia Zsófi!

    Mondjuk a körzeti is finoman vezette fel a dolgot. A sztori vége gégemetszés, majd gyomorszonda lett. További fél év borzalom következett, nem részletezem. A bácsi szemében én a gyűlölet, harag és a félelem keverékét láttam, amikor már stabil lett a gégemetszés után pár nappal. De ez az én meglátásom volt erről nem tudtam vele soha beszélni.

    VálaszTörlés
  77. Emese, kedves,nem valami divathóbortból lettem növényevő, és egészségmániás sem vagyok,nem is hirdetem úton-útfélen, de leszületésével az ember felelősséget vállal az összes élőlényért, akikkel a jó vagy balsorsa során összetalálkozik. Nem téríteni akarok, mert az már beavatkozás volna, mindenki éljen a saját meggyőződései szerint.Biztosan ismered a következő mondást"senki nem az ellenséged, senki nem a barátod, mindenki a tanítód", akkor hogyan haragudhatnék bárkire is, és ez a helyzetekre is igaz.Jó nyaralást neked!

    VálaszTörlés
  78. w.m.!

    A cirill betűkkel még csak-csak elbajlódok, de a fordítással nem. :( Segítenél?

    VálaszTörlés
  79. Hogy mi lesz honlap?
    - A Hetedikre való hivatkozás után? Holnap kiderül Andrisról, hogy BS.
    - Vagy előjön egy érdekes sztorival. Én egy japánzászlós-rágót elvárok. :D
    - Felrak egy képet.
    - Megpróbálja egyben tartani megmaradt "nyáját" valamilyen úton-módon.

    VálaszTörlés
  80. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  81. Sziasztok!
    Sajnos nem tudtam nap mint nap olvasni, de most bepótoltam. Meglepő volt számomra ez a fordulat, Andris, na nem az, hogy nem vagy beteg, mert az egyre nyilvánvalóbb volt, hanem, hogy bevallottad. Én őszintén szólva úgy gondoltam, hogy nem fog kiderülni, hogy igaz volt-e vagy sem. Amúgy jó volt olvasni a bejegyzéseket, bár kevésbé szóltak az eutanáziáról mint a kommentek. Azt hiszem azért bocsájtanak meg neked oly sokan ezért a kis átverésért, mert megkedveltünk. És köszönöm, hogy felfigyeltél a kommentemre és reagáltál rá az egyik bejegyzésben. Jól esett. Bár nem tartom magam hősnek, csak próbálom nem ölbe tett kézzel nézni, hogy a kisfiam tönkremegy, ugyanúgy ahogy szerintem sokan itt a kommentezők közül, pl. Rita, Zsófi stb. akik beteg gyerekekért küzdenek. Csak azt áruld el, hogy miért pont ezt a témát választottad? Annyi mást is lehetett volna!

    VálaszTörlés
  82. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  83. Lia,mindkettő.

    Az egyetlen,amit meg tudunk tenni,és kötelességünk is megtenni egy fájdalomtól fetrengő beteg esetében,az a hatékony fájdalomcsillapítás. Ez a könnyebbik vége a dolognak...de mi van azokkal,akik nem tudják jelezni,csak sejtjük,hogy olykor vannak fájdalmai? (ld Tomika) Amelyekről nem tudjuk,mekkora,és azt sem,mit szeretnének a Tomikák,mert nem tudnak jelezni,kommunikálni...

    És mi van az Andrisokkal? Azokkal,akiknek ugyan fájdalmuk nincs,de elegük van a kiszolgáltatottságból,a magatehetetlenségből,a megalázó élethelyzetekből? A döntés joga nekik sincs a kezükben.

    VálaszTörlés
  84. Mondjuk én is kényszer félvega vagyok. :(
    Az állatokkal való viszonyunkat meg jól jellemzi az Earthlings c. film. Google videón fent van magyar felirattal. Amit ott látsz az nem kamu. Dolgoztam vágóhídon, voltam libafarmon, és mészároltam le komplett csirke telepet, mert feldolgozva kellett leszállítani az árut. De ez már offtopic.

    VálaszTörlés
  85. Kapen,ehhez nincs mit hozzáfűzni. :(

    VálaszTörlés
  86. lia! "kacérkodj az élettel. születésedben benne van már a halál. élvezd minden egyes percét életednek..." - nagyon pongyolán kb. ennyi.

    VálaszTörlés
  87. Magyarország, 1945 után. Amikor hazajöttek a férjek láb vagy kéz nélkül, a II. világégésből a család nem tudta ellátni a családtagjukat, kevés volt az élelem, további plusz terhet már nem bírtak vállalni. A rokkant katonák elmentek koldulni, de amikor már megfeszült a szitu a háziasszony végül megsütötte a lila kenyeret. Ők pedig tiszta tudattal, önként megették pedig tudták, hogy az lesz az utolsó étel. És miért? A Családjukért. A saját Családjuk fennmaradásáért. Felülemelkedtek a saját érdekeiken, ezen az éncentrikus világképen ami most van, és megtették. Lehet példát kéne vennünk róluk, és megadni az esélyt az Andrisoknak? Végül is el tudja dönteni, hogy megeszi-e vagy sem...

    VálaszTörlés
  88. w.m.,

    köszönöm.:) És igyekszem "kacérkodni az élettel".

    VálaszTörlés
  89. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  90. Kedves w.m. !

    Nem úgy kezdődik véletlenül,hogy "kacérkodjatok a halállal"..? Én ezt látom ott.... :D

    VálaszTörlés
  91. Sziasztok!

    Miből gondoljátok, hogy Andris tényleg kamu?
    Eddig sem írt igazat!
    Ennyire szeretnétek ezt hinni...

    Zoli

    VálaszTörlés
  92. Zoli,ezt már valaki felvetette korábban..Hogy lehet,hogy pont most hazudik :)

    VálaszTörlés
  93. kedves zsófi! köszönöm a helyesbítést. természetesen úgy kezdődik, én bénáztam el az előző komm.-ben.

    VálaszTörlés
  94. Szívesen,semmi gond,előfordul az ilyen,ha siet az ember lánya.Vagy fia :)

    VálaszTörlés
  95. Engem az első csókos sztori után nem lepett meg: akkor nagyon durván elszóltad magad Andris, de senki nem vette észre. Amugy m Andris nem nagyon élnél meg, mint író elég gyengén tolod, azért szép próbálkozás volt. Tudod átlagosan írsz, de ha hozzávesszük, hogy béna vagy akkor már tök jól. Most levesszük róla és marad az átlagos. Egyre jó volt felhívni a figyelmet erre a kérdésre, de számomra tökre lejárattad magad: legalább annyi lett vna benned, hogy nem vallod be, de még ehhez is béna voltál.

    Meglep, hogy mindneki örül ennek a fordulatnak: hülyére lettetek véve úgy, hogy amikkel játszott Andris azok komoly dolgok.

    Én eddig egy bénát láttam, aki iszonyatos szenvedések után meghoz egy döntést: most egy szarjancsit látok, aki olyannal játszott amihez köze nincs.

    Szal én nem örülök a fordulatnak és remélem egyszer még megbánod, hogy ilyen faszfej voltál....

    VálaszTörlés
  96. Áron ezzel várhattál volna egy napot nem? Végül is van még egy napja.

    VálaszTörlés
  97. Igen Áron,az ilyenre szokták azt mondani,hogy visszaüt...

    VálaszTörlés
  98. ennek amúgy mi értelme volt?

    VálaszTörlés
  99. Andris!

    Bakker ezt nem most kellett volna még... Hatásosabb lett volna, miután eltemetünk és gyászolunk nagyba....:)
    Pont azt vártam, hogy 14 nap után, mikor már nem írsz, milyen kommentek jönnek. Mondjuk hallgattuk volna a híreket, hol halt meg és hogyan egy mozgássérült srác... képzeld ha pont történt volna is ilyen...és ezt még lehetne fokozni:)

    VálaszTörlés
  100. Sziasztok újra!

    Andris, köszi a kommentet!

    Váltakozó érzések kavarognak bennetek, pedig higgyétek el, sok embert rávilágított Andris ezzel a bloggal olyan kényes dolgokra, amikről nem szívesen beszél az ember, legalább ezt itt és most megvitattuk.

    Nem kelene problémázni azon, hogy csak egy kitalált történet, hisz' gazdagabbak lettük egy csomó ( talán soha nem érzett) furcsa érzéssel, amit ez az egész kiváltott bennünk. Nagyon sok embernek szüksége volt arra, hogy átgondolja az életét, és belegondoljon abba, " mi lenne ha..."
    Az ilyesmivel nem könnyű megbírkózni.

    Napokkal ezelőtt közzé tettem honlapomat, ami általában az életről szól, ( Visszanézhetitek), esetleg adhattok még tippet, milyen új oldallal gazdagítsam.

    Én hiszem, hogy nem blöfföl most Andris, és azt is, hogy minden a legnagyobb rendben van!

    Maradok veletek, akárki fogja a blogot tovább csinálni!

    Rita, a blogodat megírod? Szívesen szétnéznék rajta!

    Legyen kellemes estétek!

    VálaszTörlés
  101. Na Áron az, akinek fogalma sincs arról, hogy miről szól(t) az egész blog.

    VálaszTörlés
  102. Miért,mi az amin most a hangsúly van?A hozzászólók vagy pedig Andris?Engem ti sokkal jobban szórakoztattok.Ha tudnám biztosan,hogy mégis elment egy magatehetetlen ember,mert nem akart már így élni,kövezzetek meg,de nem sajnálnám.Azt sajnálnám,ha nap mint nap végig kellene szenvednie ugyanazt a pelenkázást,etetést,stb.,stb.

    VálaszTörlés
  103. Mint egy baromfiudvar, odaszaladunk, ahova szórnak, valamit..(A többesszám nem véletlen) :))

    VálaszTörlés
  104. Na én most kiszállok, holnap indul az éves zarándokutam az én Mesterimhez. Lesz min elmélkednem. 8 nap múlva visszanézek, kíváncsi leszek mi lesz itt. :)
    Respect Ritának, Zsófinak és Krisztának. Köszönet Andrisnak, hogy összehozott velük. ;) Üdvözlet a többi kommentelőnek a passzív olvasóknak és az ébredő BS-eknek is. Sziasztok!

    VálaszTörlés
  105. Jó, hát aki nincs/nem volt benne, az nem is fogja megérteni magát a helyzetet, nem konkrétan Andrist.

    VálaszTörlés
  106. Réka Ágnes!

    Én ne tudnám?!!!! Na ne szórakozzunk...

    - Andris vagyok, nyominger, nembírom, meghalok...

    - Tényleg?? Hu, de rettenetes. Andris veled vagyunk, kitartást! (kivéve Rita)...

    - Ha-ha beszoptátok csak kamuztam...

    - Nem baj jó érzés szopni. Legalább kitárgyaltuk az Élet nagy kérdéseit...

    Hát kb így tudnám összefoglalni az elmúlt pár napot.

    Hogy mért kellett ez a komment? Mert mindenki kinyalja Andris seggét, amikor csúnyán átvert mindenkit. Most persze mindenki örül, mert nem hal meg senki, de pont ezzel irányítja el a lényegről a figyelmet: arról, hogy sokan élnek így és sokan szenvednek. Ti azt mondjátok éppen ezzel hívta fel a figyelmet, de pont ezzel a bevalással tette ezt tönkre, hisz aki nem birka annak így már hiteltelen az egész.

    Én pl. sose nézek blogokat sose kommentezek, de most megtettem, mert belegondoltam: hátha igaz a sztori. Igaz az első csókos sztori óta tudtam, hogy nem az de ez mind1...

    Én ne tudnám miről szól ez a blog? Ne haragudj, de biztosan nem arról, hogy tapsokolunk ahogy, hogy átvertek minket. Ez kicsit olyan, mint az a South Parkos rész, amikor kiderül: a Föld egy UFO-s valoságshow, az emberek meg azt monddják: "Dejó, híresek vagyunk".

    Legalább egy kibaszott kritikus kommentet olvastam volna nem írok, sőt, ha mindenki elküldte volna az anyjába Andrist (aki lehet Béla, vagy Peti is ezek után) elsőként védem meg.

    Ugyanis ez a blog egy valamiről biztosan nem szól: hogy mindenki beálljon a sorba és tapsikoljon egy oldalon. Én most megfogalmaztam egy különvéleményt: Andris sztem nem csinálta jól...

    Hát ezért kellett ez a komment...

    VálaszTörlés
  107. Kapen,jó utat és minden jót, várlak vissza :)

    VálaszTörlés
  108. Ne dühöngj Áron... :) Akik tudtuk, hogy hamis, nyugodtak maradhatunk. Te is láttad egy ideje.

    Edina, kérek mailcímet, kicsit eldumálunk és akkor szívesen :)

    VálaszTörlés
  109. Áron, ez a párbeszéd nagyon ott van!Sírva röhögtem:DDD

    VálaszTörlés
  110. Áron,már bocsánat,de a legtöbbünk nem lett átverve.Olvass már vissza. :)

    Én mindenesetre úgy álltam hozzá,hogy akár meg is történhetett volna mindez valakivel.
    Konkrétan azt,hogy a mi Andrisunk / :)) /
    készül a halálra,egyetlen percig sem hittem,ahogy az itt kommentelők kb nyolcvan százaléka sem.
    És ha azokat,akiket szerinted úgymond megszívatott,nem zavarja,akkor ne zavarjon téged sem.

    Én örülök,hogy tudtam itt másokkal beszélni az euthanaziarol,értelmes,magas érzelmi intelligenciájú és nagyon kedves embereket ismertem meg.

    Szóval...take it easy.... :)

    VálaszTörlés
  111. Én azért még megvárnám a következő két posztot... Mert nekem még mindig sántít valami...

    VálaszTörlés
  112. Valami durranás még biztosan lesz. Andrást privát mailben kérdeztem, ki ő, mi volt a célja a bloggal, s azt válaszolta: várjak két napot, addig ne kíváncsiskodjak. Most vagyok csak igazán kíváncsi.:)

    VálaszTörlés
  113. Mindenesetre akár Andrással, akár nélküle él tovább a blog, nem arról kellene szólnia, hogy egymásnak esünk, és eddig nem tapasztalt alpári stílusban sértegeti egyik oldal a másikat.

    VálaszTörlés
  114. Ez a szóellenőrzés az agyamra megy... Egyre kacifántosabb, egyre hosszabb szövegeket kell beírni. Három-négy karakter nem elég, hogy megkülönböztessen egy robot-programtól?

    VálaszTörlés
  115. Rita,

    a blogod cime nyilvános?

    Nem lepett meg Andris bejelentése, nem volt kétséges számomra, hogy ez nem valós.
    Egy barátnöm tényleg lebénult nyaktól lefelé. Lélegezni sem tudott gép nélkül. Hetente mentem hozzá 3 éven keresztül. Csak kaptam és tanultam töle! A hétköznapok höse volt ö is.Soha nem akart meghalni. Viszont egész nap magánál volt, és adott-adott mindenkinek.
    Ezerszer tartalmasabb élete volt, mint sok "játszadozónak"
    Kiváncsi voltam hogy derül ki az igazság.
    Valami frappánsabbat vártam.

    Zsuzsa

    p.s. egyre több komment van törölve. látom, hogy megmozdultak Andris ujjai:)

    VálaszTörlés
  116. Szerintem nem Andris töröl,hanem mi.Én is töröltem egy sajátot.

    Mindenkinek jó pihenést :)

    VálaszTörlés
  117. A mai kommentek után úgy gondoltam, hogy én is megszólalok. Bár nem tudom, ki fogja olvasni ezt a részt kommentjét, de már nem érdekel.

    Részben egyetértek Kapennel, igen..meg lehet kövezni ezért. Én az eutanázia mellett vagyok, de nem minden esetben. Abban az esetben biztosan, ha András esetét nézzük. Tehát nyaktól lefelé béna. Teljesen mindegy, hogy lett ez, nem ez a lényeg, hanem az, ami van. És ez szörnyű. Most gondoljatok már bele… tudnátok így élni? Nem hiszem. És megmondom őszintén, ha velem ez történne én sírva könyörögnék ,hogy öljenek meg, mert nem akarok élni, mert tudom, hogy a mai világban nem jutok előre ezzel a betegséggel. De nem kérem, hogy autóval menjünk neki egy oszlopnak az én oldalammal. De azt kérném, hogy bárhogy is, vagy bárki is, de öljön meg, úgy hogy közben magát nem sodorja életveszélybe. Igen, rettentő nagy lenne utána a teher, de benned lenne az is, hogy most már sokkal jobb neki.

    Rita, ha annyira vallásosnak vallod magad, akkor ne mond már, hogy nem hiszel, abban hogy a halál után egy jó élet vár rád a mennyországban? Ne mond már, ha a gyereked annyira szenvedne, hogy nyaktól lefele béna lenne, és azért könyörögne, hogy meg hallhasson, akkor valahogy nem tennéd meg neki. És most nem egy kis gyerekes sírós könyörgésről beszélek, hanem egy érettebb gondolkodású és régóta tartó sírós könyörgésről. Legalább ez éltetne, hogy utána jobb lenne NEKI!

    ÉN MEGTENNÉM BÁRMELY ROKONOMMAL, HA EZT KÉRNÉ, de csak ha látom rajta, hogy tényleg szívből kéri, és majd bele pusztul az életbe így is.

    Ha András kamu is volt, erre legalább rávilágított. Ő egy olyan embert mutatott be, aki béna nyaktól lefelé. Most őszintén miért lenne értelme küzdeni? A mai tudományban, és nálunk Magyarországon még nincs értelme. És van értelme úgy élni, hogy közben nem élsz? Amikor csak egy életed van. A tiszavirág csak egy napot él, az ember elvileg élhet több, mint 100-at is…csak nem mindegy hogy éled le azt a 100 évet…hogy élsz e vagy csak létezel.

    VálaszTörlés
  118. Én azért haragszom valamilyen szinten, mert elhittem részben. Nem leszek képmutató, nem mondom, hogy az elejétől tudtam, csak reméltem.
    Ennek ellenére örülök, hogy jó egészségnek örvendesz :)

    VálaszTörlés
  119. Még annyit hozzáteszek, hogy valaki itt írta, nem akarom kiemelni, mert lényegtelen. "hogy nincs jogod eldönteni, hogy élni akarsz e vagy sem" Már miért ne lehetne joga? És egyébként is, ki dönti akkor el? Talán a Biblia órán mondták még, hogy akik idejük előtt meghalnak, tehát öngyilkosok lesznek, azok egy sötét, fekete térbe kerülnek és addig szenvednek ott amig le nem jár az az idő, ami az életéből járt volna...na ez hihető? És mindenki irányíthatja a saját halálát, ha nem is saját akaratából. Tehát pl kilép az autó elé, az öregnénikét elütik a kisgyerekkel. Igy kellett volna meghalniuk? Nem biztos, hogy ez volt a sorsuk, ők is lehet idő előtt haltak meg. Mert mondjuk figyelmetlenek voltak. De ezerféle ilyen példát lehetne még mondani. És ha egy ember olyan beteg hogy tudja hogy nincs értelme igy élni, akkor miért ne kérhetné a kegyeshalált? És akkor mi a helyzet a halálbüntetéssel? Akkor az is óriási vétek és hülyeség? Valakit azért megölni mert ölt? Csak gondoljatok már bele...ezért lett volna értelme az egésznek, de mindenki csak fel volt háborodva, hogy Andris ezt hogy képzeled meg stb, miért ne tehetné meg? Minthogy Amerikában még most is megölik azokat, akik öltek. És én rettentően sajnálom, hogy ez nálunk nincs igy..ebben talán igazam van? Jaj de hogy is lehetne itt halálbüntetés, amikor meg a kegyeshalált se fogadják el...

    VálaszTörlés
  120. Mellesleg most az lenne az érdekes, ha holnap csak annyi lenne kiírva hogy Andris elhunyt..vagy valami hasonló szöveg. Na akkor hány embernek esne le az álla? persze már senki nem hinné el.

    VálaszTörlés
  121. Sziasztok! Nem "ismertek", soha nem írtam ide, de az első naptól figyelemmel követem a történetet. Talán soha nem is írtam volna, de ma ( tegnap, kedden ) történt valami az életemben. Tíz éve temettem el az édesanyámat, rákos volt. Este nyolckor kaptam egy telefont, apukám kórházban van, rákos, napjai vannak hátra. Ezt már senki nem ovassa, de " Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek!" Csak leírtam, hogy jobb legyen nekem. Nem jobb! Örülök Andris, hogy élsz, ha élsz.

    VálaszTörlés
  122. Június közepe táján, vasárnapi délutánon egy buszmegállóban várakoztam egyedül. Odalépett hozzám egy talán negyvenes éveiben járó férfi, kopott de tiszta ruhákban. Nem bűzlött, az alsó metszőfogai hiányoztak. Udvariasan, szinte alázatosan megszólított, és elmondta, hogy néhány hete elvesztette a munkáját, három gyereke van, ma még nem ettek, lopni nem elég ügyes, ezért kéreget. Elővettem a pénztárcámat, benne egy kétszázassal (éppen baráti látogatásra indultam, nem vásárolni, benne maradt - ne gondoljátok, hogy ilyen szörnyen szegény vagyok :), amit átadtam neki. Megjegyezte, így édességre is telik majd, megköszönte, aztán elköszöntünk. Utólag sajnáltam, hogy nem jutott eszembe javasolni: inkább gyümölcsöt vegyen ráadásként. Nem kérdeztem, mivel foglalkozott munkanélkülivé válása előtt, nem kérdeztem a gyerekeiről, nem mutattattam meg vele a kezében tartott nejlonzacskója félig megevett kifli alatt konyharuhával takart tartalmát.

    VálaszTörlés
  123. Kedves Alone!

    Mélyen együttérzek Veled. Persze hogy még "nem jobb" Neked, ahhoz rengeteg idő kell. S még akkor sem lesz igazán "jobb". Csak valamicskével könnyebb, különösen, ha kiadod magadból a fájdalmadat. Jól tetted, hogy megosztotta velünk. Nagy-nagy lelkierőt kívánok!

    VálaszTörlés
  124. Nahát, ettől kapok idegbajt:
    Emese kritizálja w. m.-et a nagybetűkért a tulajdonnevek elején, ő meg a mondatkezdőt írja rendszeresen kicsivel. Az utóbbi első osztályos tananyag, az előbbi másodikos. Úgyhogy w. m., Te győztél.
    Emesének minden kommentjében van igazi hiba, nem csak lustaságból fakadó, mint w. m.-nek.
    Állandóan önmagam ismétlem: csak akkor ítélkezhetünk valamilyen témában, ha megszereztük rá a jogosultságot.

    Egyik osztálytársam mesélte (felnőttképzés!), hogy egy 12 éves fiút bevittek az intézetbe, ahol ő gyógypedagógusként dolgozik. A kisgyerek teljesen béna volt, ráadásul még valami furcsa tic is torzította a kis arcát. Így született. A gyereket rögtön a súlyos értelmi fogyatékos kategóriába sorolták, így is kezelték. A szülők azóta elváltak, anyuka tolta be a gyereket a foglalkozásokra ebbe az új suliba.
    Néhány alkalom után az osztálytársamnak feltűnt, hogy a gyerek szeme mást mutat, mint ami ilyen esetben szokásos. Próbálkozott jelkulcsot adni neki, fél év alatt elérte, hogy a gyerek ránézett bizonyos betűkre, és szavakat rakott össze. Az anyuka végig ott volt a foglalkozásokon, hogy ő is tanulja a gyerek mozdulatait. Az első hosszabb közlése a gyereknek ez volt: "Szép vagy, anya, szeretlek."
    És efölött a gyerek fölött 12 évig azt beszélték, hogy hülye, már így is marad, cumisüvegből etették, pedig tudott volna kanállal is, stb. Csak nem tudta jelezni, hogy mit szeretne.
    Ez igaz történet, szakdolgozat is született belőle, én attól hallottam, aki írta a szakdolgozatot, és aki foglalkozott a gyerekkel.

    VálaszTörlés
  125. Ítélkezés, "megmondomatutit", "mindenki hülye csak én nem" - az ilyen jellegű negatív kommentekre reagálva:
    Csak az teheti meg az ilyesmit jogosan, aki maga is tökéletes.
    Na és mi a csavar a történetben?
    Aki tökéletes, nem viselkedik így.. ;)

    VálaszTörlés
  126. Zsuzsa, nyilvános a blogom, de ugye megérted ha nem írom ki a linket :)

    Szivesen mismerkedek előbb veled, meg bárkivel priviben s utána eldöntöm :)

    VálaszTörlés
  127. Vadnyom, rengeteg ilyen eset van. Engem kiadtak egészségesnek, pedig ha az orvosaim megfigyeltek volna, rájöttek volna, nem is vagyok az. Utána három éves koromig nem is tudták, mi bajom van, amikor egy idegsebész rá nem jött... S nekem szerencsém volt, óriási.
    Az eutanáziával egyetértek, mert van, amikor jobb a halál, de Andris hozzáállása nem tetszett (ha tényleg valóság lett volna, amit leírt).

    VálaszTörlés
  128. Csillagfény!

    Jó Reggelt Kívánok! örülök, hogy sikerült az egy héttel ezelőtti témához hozzászolnod:) Ugyanis a tegnapi bejelentés óta már nem az a kérdés, hogy ki van az eutanázia mellett vagy ellen, hanem, hogy hogy viszonyolunk Andris kampójához. Legalábbis számomra. De jó, hogy megosztottad velünk (utólag) ebbéli gondolataidat:)

    VálaszTörlés
  129. Piroska!

    Örülök, hogy tetszett:) Kár, hogy akinek szántam le se szarta:)

    VálaszTörlés
  130. Zsófi!

    én szerintem a 80 lett megkajáltatva nem a húsz. Mostmár persze mindenki mondja, hogy persze én tudtam, de pö-pö-pö. Lusta vagyok hozzá, hogy visszamenjek a 13-14-12. napokig, ahol "Andris veled vagyunk mindörökké, egy nagyon jó ember vagy, kár lenne érted, beköltöztél a szívembe, vegyél példát a kar-lábnélküli uszógyerekről stb." típusú kommentek zuhogtak, mint a nyári zápor.

    És nyugi cseppet sem vagyok kiakadva Andrison. Zavar, hogy elrontotta a játékunkat és zavar, hogy emiatt csak én "akadtam ki":)

    És továbbra is fenntartom, hogy rossz húzás volt....

    VálaszTörlés
  131. Nem mondom , hogy csalódtam, hiszen eddig is sejtettem,egy kitalált személy vagy "Andris."
    De, és ami a legfontosabb nagyon sok hozzád hasonló Andris van a világon, akikkel igenis megtörténhet ez az egész.
    Aztán itt vannak a kommentek, na mégis élnek még EMBEREK, érzésekkel , empátiával , és sorolhatnám , azokat a dolgokat , amiket lassan kezdünk elfelejteni.
    Aztán itt van az eutanázia kérdése, ami számomra teljesen egyértelmű és nem is értem ,hogyan lehetséges, hogy a saját életéről nem dönthet az ember.
    Mert az állatot megsajnálja az ember, ha már nem tud mozogni, és elaltatja a a dokival , szépen elbúcsúzik tőle és kész.
    Miért nem vonatkozhat ez egy emberre, aki elveszítette az emberi méltóságát, és "emberi" módon , akar meghalni.
    Én személy szerint a gyors és irgalmas halálért imádkozom, habár hál istennek nem vagyok abban az állapotban MÉG??!!!
    De ki tudja mit döntenek felőlem?????
    Nem vagyok templomba járó vallásos ember, de "közvetlen" viszonyban állok Istennel, és kérem , hogy segítsen, ha eljön az idő!!!

    VálaszTörlés